Tunnin esitelmä lisäravinteiden haitallisuudesta vanhempien toimesta

Terve kaikille,

Voi vittu kun vituttaa taas!

Mainitsin tänään ohimennen faijjalle puhelimessa minun aloittavan lisäravinteiden käytön (prodea). Mainitsin myös tarvitsevani tehosekoittajan. Tästä fatsi aloitti tunnin esitelmän siitä kuinka lisäproteiini on joku helvetin markkinamiesten kikka, ja että se on helvetin epäterveellistä. Kalliiksi väitti myös touhua. Kuulemma mun pitäis vaan syödä enemmän lihaa (Ongelmanahan on vain se että haluisin pysyä kireessä kunnossa). Seuraavaks kuulemma rupeisin käyttämään hormooneja... Mutsi säesti kiljuvalla äänella kauempana puhelimesta (VITUN nalkuttavaa sorttia nääs(EN IKINÄ MENE NAIMISIIN)).

Ekaks hieman nauratti fatsin riehuminen, ja kysyinkin että oisko hänellä ihan tieteellistä tutkimusta lyödä pöytään. Veti hetkeks hieman hiljaiseks. Mut sit alko uus rumba siitä kuinka mä oon ihan kilahtanut tähän lihasten kasvattamiseen, ja kuinka pidän sitä onnen itseisarvona (SIIIS MITÄ VITTUA).

Kyll veti hieman hiljaseks. Oisin ymmärtänyt jos oisin tyyliin kertonu jostain roinaamisesta tms.. MUT CMON, JOKU HERAPROTEIINI!

Käyn siis salilla jo seitsemättä kuukautta. Ihan mukavasti on lähteny käyntiin ja ollaan kehitytty. Pistin myös selväksi että ruokavalio on kunnossa.

NYT VAAN VITUTTAA. Mitähän kaveri sanoo jos mainitsen sanallakaan kreatiinin?!?!?!?!?!

Mitäs te ajattelette? Oisko teillä pistää linkkiä kehiin joltain virallisemmalta suomalaiselta sivulta jossa vähän kerrottas faktaa tms... Onko muita vinkkejä???

t.deMastro

(Ongelmanahan on vain se että haluisin pysyä kireessä kunnossa).

Jep, lihahan tunnetusti lihottaa. Ainakin jos yläasteen terveystiedon opettajaa on uskominen. Faijas voi olla oikeassa että perusmättöä pitää vetää enemmän nassuun.

Koita nyt vaikka selittää sille että heraproteiini on samaa tavaraa mitä maion proteiinista osa on ja se on vaan eristetty, jotta treenaajat vois helposti lisätä proteiininsaantiaan lisäämättä paljoakaan kaloreita tai aiheuttamatta ähkyä, sekä että se sopii hyvin treenin jälkeen nautittavaksi koska se imeytyy helposti ja nopeasti.

Koita nyt vaikka selittää sille että heraproteiini on samaa tavaraa mitä maion proteiinista osa on ja se on vaan eristetty, jotta treenaajat vois helposti lisätä proteiininsaantiaan lisäämättä paljoakaan kaloreita tai aiheuttamatta ähkyä, sekä että se sopii hyvin treenin jälkeen nautittavaksi koska se imeytyy helposti ja nopeasti.

Tän sanoin muistaakseni ohimennen...

Koitanpa tuoda seuraavalla keralla selvemmin esille...

Tekstisi perusteella oletan, että olet vielä alaikäinen. Vanhemmat saattavat tiedostamattaan pelätä muutosta - oma pikku poika kasvaa faijan ohi. Kuuluu asiaan...

Jos tarvitset tosiaan lisäproteiinia, osta Fastin Maito 90 -pussi. Pitäisi kelvata huolestuneille vanhemmillekin: Maitoproteiini-isolaattia, josta on poistettu turhat rasvat ja sokerit. Eli fiiniä maitotiivistettä.

Ehdota vanhemmille, että ostavat sulle pihvit jokaisen treenikerran jälkeen odottamaan. Kyllä hyvä pihvi aina palkkarin voittaa, niin maussa kuin ravintoarvoiltaan. Voi olla, että vanhempasi päätyvät aika nopeasti kannattamaan ideaasi, kun alkaa lompakko laihtua.

Ehdota vanhemmille, että ostavat sulle pihvit jokaisen treenikerran jälkeen odottamaan. Kyllä hyvä pihvi aina palkkarin voittaa, niin maussa kuin ravintoarvoiltaan. Voi olla, että vanhempasi päätyvät aika nopeasti kannattamaan ideaasi, kun alkaa lompakko laihtua.

:rolleyes:

Ainahan sitä voi treenin jälkeen kiskaista litran maitoa ja pari banskua, sama efekti käytännössä. Turhaa hifistellä nuin alkuvaiheessa IMO.

Sano vain rauhallisesti, että ostat rahoillas kaljaa ja tupakkia niinkuin muutkin nuoret (ja ostatkin sitten salaa heraa..)

Ja samalla perustelet blenderin sillä, että saat krapulaa lievitettyä paremmin kun teet piimäkananmunapirtelön ja uuteen nousuun pääsee paremmin mansikka margariitalla...

Oikeastaan jätä tuo margariitta pois, sillä faija saattaa leimata sut homoroinaajaks ;)

Kiitos kaikille hyvistä ja myös hauskoista vastauksista.

Ehdotan fatsille tota pihvihommaa, saattaa käydä kukkarolle raskaaksi. Varsinkin kun yks faijjan perustelu oli se, että lisäravinteet ovat kalliita.

Ihme ku tulee muutenkin jeesustelemaan mulle ruokavaliosta, kun tyypin oma ruokavalio oli mun ikäisenä mallia lauantaimakkara, paahtoleipä ja voi...

Viellä kiinnostais ne viralliset linkit, joilla pistettäs FAKTAA pöytään?

Kiitoksin ja terveisin,
deMastro

Tässä olis yks linkki jossa on paljon asiaa, en tiiä auttaako mutta enivei..

http://www.noc.fi/urheilijan_ravitsemus/ravintolisat/#anchor-1172472

Tack så mycket.

EDIT: Musta on myös aika naurettavaa että syödään ajoittain karkkeja ja muuta paskaa, eikä sitä tuomita. Sit ku olis tarkotus jotaan urheiluuni liittyvää vetää, ni se on TIETENKIN epäterveellistä. En tiedä mitä pitäis sanoa, kun on vaan ennakkoluulojen kautta asenteet niin kieroutuneita....

Käyt kirjastossa hakemassa seuraavan teoksen...

LÄÄKKEET JA LISÄRAVINTEET URHEILUSSA : SUORITUSKYKYYN JA KEHON KOOSTUMUKSEENVAIKUTTAVAT AINEET

Siinä on paljon hyviä juttuja ja pääsette koko perhe opiskelemaan aiheesta..:thumbs:
Sen verran on pakko tarkentaa, että vakavissani olen :)

Meillä oli sama homma, mutta sain tahkottua järkeä niin kauan äitini päähän että suostui pussin maksamaan ja taisi sitten tajuta ettei se mitää myrkkyä oo :D

Käyt kirjastossa hakemassa seuraavan teoksen...

LÄÄKKEET JA LISÄRAVINTEET URHEILUSSA : SUORITUSKYKYYN JA KEHON KOOSTUMUKSEENVAIKUTTAVAT AINEET

Siinä on paljon hyviä juttuja ja pääsette koko perhe opiskelemaan aiheesta..:thumbs:
Sen verran on pakko tarkentaa, että vakavissani olen :)

Käynpäs viikonloppuna katsomassa kirjastosta.

Kiitos vinkistä :thumbs:...

t.deMastro

"Kuulemma mun pitäis vaan syödä enemmän lihaa (Ongelmanahan on vain se että haluisin pysyä kireessä kunnossa)." :wtf:

Ikää tuskin kirjoittajalla yli 15 vuotta on jolloin se kunnon peruskotiruoka on varmaan ihan paikallaan. Lisäät porukoittesi kauppa listaan vähä rasvaista lihaa ja raejuustoa yms. vaan reilusti ja tietenkin voit sitten parin viikon päästä voit vihjata, että heraa saisi aika paljon halvemmalla kuin sitä broilerin rintafilettä...

Back
Ylös Bottom