Tulosten tippuminen dieetillä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli, minkä verran teillä putoavat maksimit ja sarjojen pituudet/painot dieetillä? Itselläni tuntuu tippuvan aivan helvetisti! Painoa olen tiputellut todella maltillisesti. Pari kiloa reiluun kuukauteen. Mutta miten kävikään reeneille! 2-jakoisella reenaan. Penkissä on jo nyt tippuneet sarjojen pituudet parilla kolmella toistolla. Lisäksi jotkut liikkeet jäävät loppureenistä puoleenväliin! Pyrin syömään hiilareita ennen reeniä ja jälkeen reenin. Muutenkin ruokapuolen uskoisin olevan kunnossa.

Vuosi sitten tiputtelin jonkun 10 kg painoa. Samalla tiputtelin noin 20 kg järestään kaikkien isompien liikkeiden maksimeista... no ainakin suurinpiirtein. Esim. kyykyssä tippui varmasti paljon enemmänkin...

Onko tämä sitten aivan normaalia? tippuuko muillakin reeniteho yhtälailla dietatessa?

Väkisin ne useimmin jonkin verran tippuu, ainakin jos painon pudotus
on yli 10kg:n luokkaa. Itse dieettaillessa pudottanut painoa 95kg -> 78kg,
ja esim. penkki tippui vastaavasti 130kgx7 -> 120kgx6, tai jotain sinnepäin.
Tietysti pieni rasvaprosentti pakottaa jo nivelten turvallisuudenkin puolesta
useimmissa liikkeissä tiputtamaan sarjapainoja.
Tietyissä liikkeissä painon pudotus näkyy sarjatehojen laskuna voimakkaammin kuin toisissa. Esimerkiksi edellä mainitun pudotuksen yhteydessä sarjapainot eivät
taas pudonneet yhtään esim. hauiskäännössä tangolla.
Liekö moninivelliikkeet sitten yleensä enemmän riippuvaisia kehon overall-massoista? :)

Joo kyllä dieetti (n. 8kg/2,5kk) vei sarjapainoja alas lähes joka liikkeessä. Joissakin aika roimastikin. Pihtimittauksen perusteella lihasmassaa ei kuitenkaan kadonnut juuri lainkaan. Nykyään paino on noussut pari kiloa dieetin jälkeen ja sarjapainot ovat palautuneet tai menneet ohi entisistä. Mutta erittäin hidasta on tuo voimien "palautuminen" ollut.

Läski on voimaa!

No ATP ja kp tasothan pysyvät miltein sama (laskevat vain vähän) dieetillä, mutta tietysti lihasten glukoosi varastot pienentyvät. Mutta ATP ja kp ovat ensimmäiset lihasten energialähteet, glukoosi niiden jälkeen, joten siis pitempien sarjojen tekeminen pitäisi erityisesti hankaloitua. Ja tämäkin edellyttää, että ATP ja kp tasoja ylläpidetään. No, itsellä alkaa kevyt dieetti kohtapuoliin, niin pääsee tämänkin näkemään. Kovin paljoa voimien laskua en odota, koska nyt on ensikertaa kunnon ohjelma ja ruokavalio käytössä ja todella maltillinen miinus päällä.

Alkuun sarjapainot laski ku lehmän häntä, mut nyt pikkuhiljaa alkavat olla samoissa lukemissa kuin ennen dieettiä. Vissiin kait alussa liian pienil kaloreilla, veikkaisin. Kumminki 12kg tullu paino jo alas:rock:

Pudotin painoa huikeat 4kg:) Kahdessa kuukaudessa...Positiivinen yllätys oli ettei sarjapainot tippunut yhtään,tein jopa ennätyksiä penkissä,prässissä...
Tietysti pudotus on pieni 85,5->82kg mutta miinuksilla joutui olemaan kuitenkin.

Otellä ei ole treenipainot pudonneet loppusyksystä kummosesti, osassa jopa parempia tuloksia. Painoa pudonnut nyt semmonen 6-8 kiloo. Saa nähä miten kesällä puntti kulkee, jos siihen mennessä taas on semmonen 8 kiloo lähteny, ainaki tavotteena ois. Isoissa liikkeissä olen kylläkin suosinut 5x5, 2x6 yms sarjoja, että se varmaan selittää sarjapainojen samankaltaisuutta kuten ueshiba sanokin aikasemmin..

mullaki tippunu sarjapainot aika pahasti dietillä ja totasarjapainojen tippumista edesauttaa vielä se, että ehin kuukaus tästä taakse tähän asti käymään salilla säkällä kerran viikossa. Pääs koulu vähän kuormittaan ja vielä kun salille on 9km matkaa ja pyörällä joutuu kulkeen vielä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
riippuu tottakai dietistä ja kuinka treenaa.. joillain tippuu enemmä, joillain vähemmä.. jotkut jopa nostaa tuloksia dietillä. :)

Itellä on ainakin tulokset noussut dietin aikana :) Uuden treeniohjelman aloitin noin 4kk sitten ja 2kk nyt ollut dietillä..

Alussa: painoa 87,5kg
penkki 117,5kg
kyykky 165kg
mave 190kg
Nyt: painoa 79-80kg
penkki 120kg
kyykky 180kg
mave 200kg

Itse olen huomannut että tossa penkissä on todella vaikea nostaa maksimia ku paino putoaa.. Vielä olisi viimeiset maksimitestit jäljellä ennen uutta ohjelmaa ja tavoitteena olisi hilata kyykky 190kg ja penkki 122,5-125kg

Sarjapainot kyllä ovat kehittyneet hyvin dietillä etenkin kyykyssä.. Apuliikkeissä en ole oikeastaan huomannut myöskään laskua vaan ennemminkin nousua. Leuatkin menee nyt helposti kun on kevyt ;)

Kunhan ruoka puoli on kunnossa eikä junkaa liikaa aerobista,niin ei tulosten pitäs mun mielestä tippua ollenkaan.Kaikkihan on tietysti tapaus kohtasta.Kuinka reenaa yms..

Itsellä ei ole kuin yksi dieetti takana, joten en voi millään syvällä rintaäänellä sanoa mitään. Mutta itselläni tulokset pysyivät samoissa ja dieetin ensimmäisillä viikoilla tulokset jopa nousivat. Tosin olen pelkkä aloittelija mikä saattaa hieman avittaa tuota tulosten positiivista paikallaan junnaamista. Painoa laskin kyseisellä dieetillä 10viikossa 6kg.

Itsellä joka dietissä tulokset noussu :) Mutta nykyään keskityn enemmän siihen tulosten hitaaseen nostamiseen, että esim. penkissä joka kerta vaikka 1 toisto enemmän, mutta enemmän silti. Ennen yritti paljon enemmän nostaa tuloksia, toimi, mutta esim 1kk päästä tulokset nousi erittäin hitaasti/pysy samoina. Paino kumminkin aina tippunut suht koht hyvin.

Miten kannattaako dieetin aikana treenata ihan normaalisti salilla kuten yleensä, vaikka ravinnonsaanti onkin alhaisempaa?

Itse oon tiputellu vuodenvaihteen jälkeen n.12kg ja penkkimaksimi tänä aikana noussut 10 kiloa, vaikka treeni on ollut massapainoitteista.

Itse oon ollu dieetillä 10vk painoa lähteny vajaa 14kg 120->106,5kg,paino tippunu suunnilleen 0.5-1kg per viikko tahdilla,alussa tosin lähti melko paljon nesteitä.Tähän asti oon treenannu 4 jakoisella ja kevennelly aina 4-5vk välein.Tulokset on noussu ja treeni on kulkenu tasaisen hyvin tähän asti ja rasvaa palanut kiitettävästi,mutta nyt on ruennu treenit tiukkenee ja rauta painaa helvetisti.Kannattaako jatkaa body tyylistä treeniä loppuun asti vai kannattasko vaihtaa treeni systeemiä esim enemmän voima painotteiseksi?Ajattelin pudotella painon tonne 90kg nurkille.Noin reilu painonpudotus varmaan kumminkin syö tuloksia joka tapauksessa?Aerobisia oon tehny 2-3 viikossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom