Tuloksista haaveilua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jylhiz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Jeps.
Elikkäs kyseessä on tälläinen vajaa 2kk treenannut ruipelo (183/76), kokeilin tuossa viikonloppuna kun olin kamulla käymässä että saakos sieltä penkistä mitään ylös.... no 70kg meni helposti ja 80 ei ihan mennyt (ei ollu tarpeeks levyjä et ois saanu 72,5 75 tai 77.5)

penkissä teen yleensä ohjelman mukaan 2*6 sarjat ja 52,5kg olisi huomenna yrityksen alla.

Prässissä teen 3*12-15 100kg:lla (kerta toistoa en ole kokeillut)

eli haaveena olisi saada vuodenloppuun mennessä nostettua noitten tuloksia aika rajusti?

Penkki 1*100kg
Prässi 1*200-250kg

tosiaan olen aloittelija ja treenaaminen on mennyt enemmän kun hyvin nousujohteisena ainakin tähän asti, massaakin on tullut ihan suht hyvin lisää.

onko tämä realistinen haave vai ihan turhaa haaveilua? :rolleyes:

Penkkitavoitteesta en osaa sanoa mitään kun itsellä tuo kehitys on penkissä ollut aika hidasta, mutta uskoisin että tuo 100kg vois olla ihan realistinen tavote.

Prässitavoitteeseen tulet todennäköisesti pääsemään helpostikin, ainakin tuohon 200kg asti. Itse olen nyt n.4kk käynyt salilla pitkän tauon jälkeen ja alussa tein prässiä 4-5 sarjaa 8-10 toistoilla 100kg:lla ja nyt teen yhtä monta sarjaa 6-8 toistoilla 200kg:lla. Prässeissäkin tietenkin on eroja ja omalla kohdalla lihasmuistilla on osuutta asiaan mutta enpä ole aiemmin tehnyt 200kg:lla prässiä joten kehitystä on kuitenkin tullut aiempiin sarjapainoennätyksiin :) Ei muutaku tsemppiä noiden tavoitteiden tavoitteluun :thumbs:

Ei sitä koskaan voi varmaksi sanoa mutta epäilen kohdallasi tuota 100kg:n penkkiä vuoden loppuun jos nyt nostit siis 70kg. Voihan tietysti olla mahdollista että sen saavutatkin, mutta realistinen mielestäni voisi olla 90kg. No kyllä sen huomaat syksyllä että minne suuntaan olet tuloksissa menossa!

kpp sanoi:
Penkkitavoitteesta en osaa sanoa mitään kun itsellä tuo kehitys on penkissä ollut aika hidasta, mutta uskoisin että tuo 100kg vois olla ihan realistinen tavote.

Prässitavoitteeseen tulet todennäköisesti pääsemään helpostikin, ainakin tuohon 200kg asti. Itse olen nyt n.4kk käynyt salilla pitkän tauon jälkeen ja alussa tein prässiä 4-5 sarjaa 8-10 toistoilla 100kg:lla ja nyt teen yhtä monta sarjaa 6-8 toistoilla 200kg:lla. Prässeissäkin tietenkin on eroja ja omalla kohdalla lihasmuistilla on osuutta asiaan mutta enpä ole aiemmin tehnyt 200kg:lla prässiä joten kehitystä on kuitenkin tullut aiempiin sarjapainoennätyksiin :) Ei muutaku tsemppiä noiden tavoitteiden tavoitteluun :thumbs:

:hyper:

juu, no muistan kun treenasin joskus 14vuotiaana niin tein 140-160kilolla sarjoja prässissä... toki siintä on jotain 8vuotta kun lopetin salilla käymisen.

elikkäs voisi olla parempana tavoitteena saada toi prässin sarjapaino tuonne 200-250kg luokille.

olisihan tässä 8kuukautta aikaa saada tulokset tuonne.

nigster sanoi:
Ei sitä koskaan voi varmaksi sanoa mutta epäilen kohdallasi tuota 100kg:n penkkiä vuoden loppuun jos nyt nostit siis 70kg. Voihan tietysti olla mahdollista että sen saavutatkin, mutta realistinen mielestäni voisi olla 90kg. No kyllä sen huomaat syksyllä että minne suuntaan olet tuloksissa menossa!

Hieman epäilen kyllä tuota itsekkin, mutta onpahan ainakin tavote :)

Tosiaan nyt kun olen tosiaan treenannut vasta vajaat 2kk, niin tulokset on noussut räjähdysmäisesti, kun hoidin ruokavalion kuntoon ja otin palautusjuoman käyttöön.

tuolla 70kg painoilla tiesin että olisin jaksanut tehdä vielä 2-3toistoa, mutta en tehnyt kun yhden.

no ei tuo 100 penkistä miltään mahdottomalta kuulosta. mutta jos oletetaan että olisit sillä 70kg:lla saanut sen kolme toistoa on toi 2x6 52,5:lla aika vähän..vai oletko aloittanut ton 2x6 vasta ja voit lisätä rautaa joka treeniin??

muuten toi 1x200 prässissä voisi onnistua vaikka heti..

huumor sanoi:
no ei tuo 100 penkistä miltään mahdottomalta kuulosta. mutta jos oletetaan että olisit sillä 70kg:lla saanut sen kolme toistoa on toi 2x6 52,5:lla aika vähän..vai oletko aloittanut ton 2x6 vasta ja voit lisätä rautaa joka treeniin??

muuten toi 1x200 prässissä voisi onnistua vaikka heti..

Juu 3viikkoa on menty tota 2*6, ja tosiaan nousujohteisena kokoajan. huomenna olis se 52,5 vuorossa, mutta eiköhän toi mee :)

jylhiz sanoi:
Jeps.
Elikkäs kyseessä on tälläinen vajaa 2kk treenannut ruipelo (183/76), kokeilin tuossa viikonloppuna kun olin kamulla käymässä että saakos sieltä penkistä mitään ylös.... no 70kg meni helposti ja 80 ei ihan mennyt (ei ollu tarpeeks levyjä et ois saanu 72,5 75 tai 77.5)

penkissä teen yleensä ohjelman mukaan 2*6 sarjat ja 52,5kg olisi huomenna yrityksen alla.

eli haaveena olisi saada vuodenloppuun mennessä nostettua noitten tuloksia aika rajusti?

Penkki 1*100kg
Prässi 1*200-250kg

tosiaan olen aloittelija ja treenaaminen on mennyt enemmän kun hyvin nousujohteisena ainakin tähän asti, massaakin on tullut ihan suht hyvin lisää.

Kyllä mä uskon et pääset noihin jos reenaat vaa kunnolla :)

On hieman offtopic, mutta joku tossa penkissä on vähän outoa. Ite tein 10:nen sarjoja 55kg ja nyt olen juuri siirtynyt 2x6 systeemiin, eilen vedin ensimmäistä kertaa 62.5kg. Mutta ei mun ykkönen ole kuin jotain 72.5,ei toivoakaan 80kg:sta, joten tuntuu hieman oudolta jos sun penkkimax on päälle 70kg ja teet sarjaa 2x6 52.5kg. Vai kirjotitko väärin?

kaleksi sanoi:
On hieman offtopic, mutta joku tossa penkissä on vähän outoa. Ite tein 10:nen sarjoja 55kg ja nyt olen juuri siirtynyt 2x6 systeemiin, eilen vedin ensimmäistä kertaa 62.5kg. Mutta ei mun ykkönen ole kuin jotain 72.5,ei toivoakaan 80kg:sta, joten tuntuu hieman oudolta jos sun penkkimax on päälle 70kg ja teet sarjaa 2x6 52.5kg. Vai kirjotitko väärin?

Ei ole kirjoitusvirhe. alotin turhan pienillä painoilla ton 2*6 ihan sen takia vaan että saan tekniikan täydelliseen iskuun ja maksimaalisen tuntuman rintalihaksiin, ettei mene paikat rikki jos tekniikka kusee.

saapahan laittaa joka viikko romua lisää tankoon :) (nyt kun ton laitoin nii huomen ei kuitekaa mee toi 52,5kg :D )

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täs muutama päivä sitt luin tääl pakkiksella threadin jos oli joku testi. penkistä 1.6 kertaa oma paino, kyykyssä 2 kertaa oma paino ja rinnalle vedossa 1.2 kertaa oma paino. siiin ois tavotetta kerrakseen jos ton nyt joskus ees sais ...

jylhiz sanoi:
Jeps.

Penkki 1*100kg
Prässi 1*200-250kg

Mielestäni tavoitteesi on tavoiteltavissa hyvällä ruokavaliolla ja riittävällä levolla. Tässähän on aivan hurjasti vielä aikaa loppuvuoteen eli saatat saada jopa enemmänkin kuin tuon 100 kg penkistä jos olet kerta aloittelemassa harrastusta. Tsemppiä reeneihin! :thumbs:

Penkistä nousee ihan kevyesti vähintään 100kg vuoden loppuun mennessä, jos treenaat järkevällä penkkiohjelmalla ja syöt riittävästi.

Kiitoksia kaikille vastanneille, tästä nouskin motivaatio toiseen potenssiin.
juu-u pitää laittaa noi tavoitteet miun treenipäiväkirjaan ylös, ihan vaan motivaation kohottajaksi... tosin motivaatio on kyl ollut tosi hurja tähänkin asti, mutta ei sitä tiedä että miten jaksaa esim 6kk päästä.

Ei tuo satku penkistä todellakaan mikään mahdottomuus ole. Mutta ruokavalio kannattaa sitten laittaa alusta asti kuntoon. Monella se kehitys tökkää yksinkertaisesti siihen ettei syö läheskään tarpeeksi.

Penkki 1*100kg
Prässi 1*200-250kg

ihan realistiseltahan tuo vaikuttaa, itel reilu vuos treeniä takana lähtöpainot oli jotai 10x40 tjsp. ja oisko max tällä hetkellä 120 luokkaa.
prässiä on vähän vertailla kun niitä on niin moneen lähtöön, että toisessa 300kg tuntuu samalta mitä toisessa 150kg.

raato555 sanoi:
toi 200kg prässi on helppo ite oon 14v
ja prässis menee 215kg 10toistoa

Joo-o. Itellä oli 14 vuotiaana ykkönen prässissä tikkujaloilla 300kg.

Prässiin saan aina viikon välein 2.5-5kg lisää sarjapainoja---tosin toistot tippuu yhden tai kaks, mutta ne tulee viikon toisessa treenissä takas.

Kyykky onkin hankalampi..

raato555 sanoi:
toi 200kg prässi on helppo ite oon 14v
ja prässis menee 215kg 10toistoa

Riippuu edelleen ihan törkeästi prässeistä. Toisissa se 200 kg jo painaa ihan mukavasti ja toisissa menee 300 kg suhteessa helposti. Mutta hyvä tulos silti, en sitä dissaa yhtään. Kannattaa vaan muistaa nuo erot jos ei ole eri prässejä päässyt kokeilemaan.

Timba79 sanoi:
Riippuu edelleen ihan törkeästi prässeistä. Toisissa se 200 kg jo painaa ihan mukavasti ja toisissa menee 300 kg suhteessa helposti. Mutta hyvä tulos silti, en sitä dissaa yhtään. Kannattaa vaan muistaa nuo erot jos ei ole eri prässejä päässyt kokeilemaan.
Joo, vanhal puntil 150kg tuntuu mul jo ihan perkeleesti, mut sit taas siellä mis nyt käyn 250kg alkaa vast tuntumaan.Se vanha oli kyl parempi ja ottiki johonki... :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom