Tuloerot

Jep, siksi se minusta sopisikin paremmin AMK.ssa opetettavaksi.



Noinkos minä sanoin?



Hiphei, eiköhän tässä tarkoitettu sitä että ope joka ei saa oppilaitaan oppimaan ei hoida työtehtäviään.

Oppilas ei opi, jos ei halua oppia. Tietoa ei voi siirtää toisen päähän. Sitten siihen päälle oppimisvaikeudet, käyttäytymishäiriöt jne, jotka vaikeuttavat oppimista. Kuten sanottu, asia ei ole niin yksinkertainen, että opettaja feilaa, jos joku ei opi lukemaan. Opettaja kyllä feilaa siinä, jos se ei yritä puuttua yksittäisen oppilaan vaikeuksiin, mutta systeemi kusee. Onhan noita nähty, kun mulle tulee just ne oppilaat, joita kukaan muu ei halua. On vaikea opettaa ihmistä, jonka motivaatio on nolla ja käyttäytyminen aggressiivista ja vihamielistä. Laitat sille kirjan eteen niin heittää kirjan seinään/roskikseen. Käsket hakee kirjan niin se paiskoo pulpetin maahan ja heittää tuolin seinään. Sanot sille, että nyt pitää rauhoittua niin se riehaantuu lisää. Sitten vietetään seuraava tunti kiinnipidossa ja koulupäivä päättyy siihen. Miten sinä opettaisit tuollaista lasta ja saisit vielä oppimaan?

Ps. Olen myös kokeillut erinäiset sirkustemput, lahjomiset, vetoamiset, kiristämiset, keskustelemisen ja kaiken mahdollisen ilman sen kummempaa menestystä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samaa mieltä tuosta turhasta. Itse en ole koulunpenkkiä pitkään aikaan kuluttanut, mutta mitä vierestä on seurattu, niin aikalailla turhaa paskaa opetaan, mikä ei omaan alaan liity yhtään mitenkään. Tässä olisi todellakin tehostuksen paikka! Jos joku haluaa itseään yleissivistään, niin maksakoot harrastuksistaan kuten muutkin.



Tässä tämä homma kuseekin. Sitten kun tuo provikkapalkkainen tekee 40 miljardin tappiot, niin se on voivoi ja kengänkuva perseelle. Vanhoja palkkioita ei tietenkään ulosmitata samassa suhteessa. Sen provision pitäisi jossain määrin toimia myös toiseen suuntaan. Loppuisi se järjetön riskinotto. Joku heittää aina monta kutosta perkkäin nopalla, ei se tee siitä hyvää nopanheittäjää. Joku viilaa niitä noppia ja heittää kutosia, ei sekään ole hyvä nopanheittäjä vaan huijari. Jos sitä saa vuosia huijattua isoilla korvauksilla, niin ei niistä takasin joudu kiinni jäädessään maksamaan kuin murto osan. Jos osaa ketkuilla laillisesti, niin saa vielä kultaisen kädenpuristuksenkin.

Ymmärrän provisiopalkan, mutta tämä nykyinen systeemi kannustaa järjettömään riskinottoon. Jos onnistut, voitat vitusti, jos et onnistu voit lähteä uusiin haasteisiin. Ei voi puduta kovin kokealta.

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Tepper

Saatanan kova kaveri kyseessä. Pitkä trackrecord, mutta toki tuurillakin on vaikutusta. 258 rikkain ihminen maiilmassa ja ansiot on pääsääntöisesti tehty 2006 vuoden jälkeen.
 
Tervetuloa kunnalle töihin :) Et saa penniäkään enempää kuin mitä taulukossa lukee.

Sattumoisin tiedän, että luokanopettajilla usein palkka ei jää peruspalkaksi. En tunne yhtään luokanopettajaa, jonka palkka olisi tuo mainitsemasi peruspalkka. Sama lääkäreillä, poliiseilla jne.
 
Jos nyt ihan oikeasti mietitään alimman tuloluokan ostovoimaa niin ihan turha on samassa keskustelussa voivotella akateemisten alojen keskinäistä palkkausreiluutta. Ei minua ainakaan huoleta, että miten joku antropologi ypäjältä pärjää sillä parin tonnin toimistopalkallaan. Omistusasuminen ja muu "hyvä" on eri asia kuin perustoimeentulo.
 
Ei ainakaan jos verrataan siwan kassaan.

Vedit sitten herneet nenään? Määrittele nyt se valtaisa vastuu esim. siellä työterveyden terkkarin toimessa?

Siwan kassa lähiössä on oikeasti aika hc hommaa. Nimenomaan kun tekee viikonloppuiltoja. Siellä kaupassa olet YKSIN, et pääse oikein edes vessaan...no tietty kun varija sattuu käymään niin ehkä sitten...jos ei ole isoja kassajonoja.

No joo, menee aika hiton pahasti offiksi tämä lässytys, eikä tämä mihinkään johda.


Ja nuo Hipan maininnat luokanopettajan arjesta on aika karuja kanssa. Joku murrosikäinen on jo oikeasti aika vahva, kiva sitten kun ei voi oikein mitään tehdä kun kaveri päättää ettei tee mitään kuten käsketään. Pitäisi jossain kohtaa saada ottaa pillistä kiinni ja pistää pihalle. Tälleen tehtiin vielä kun itse olin koulussa. Jossain ketjussa joskus mainitsinkin että liikuntatunnilla yks tarkkisheppu veti puukon esiin. Liikunnan opettaja nappas niskasta ja perseestä kiinni ja kanto kaveri pihalle. Ei siinä paljon kyselty saako koskea vai ei. Tänäpäivänä varmaan opettaja olisi syyllinen pahoinpitelyyn.
 
Hyviä uutisia palstan kommunisteille. :D Tuloerot jatkavat supistumista.

tjkt_2009_2010-12-17_tie_001_fi_001.gif


http://www.tilastokeskus.fi/til/tjkt/2009/tjkt_2009_2010-12-17_tie_001_fi.html
 
Back
Ylös Bottom