Miten mä tämänkin missasin. Miten sun mielestä 2360e/kk bruttona on liian iso palkka opettajalle?
Mikä on luokanopettajan keskipalkka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten mä tämänkin missasin. Miten sun mielestä 2360e/kk bruttona on liian iso palkka opettajalle?
Kaikille kateellisille hieman ihmeteltävää alla olevasta linkistä. Siinä on esitelty maailman eniten tienaavat Hedge Fund managerit eli erikoissijoitusrahastojen hoitajat. Paras tienasi 4 MILJARDIA vuonna 2009 = 330 miljoonaa euroa kuukaudessa. Keskimäärin sai Steven Elopin vuosipalkan tienattua vuoden ensimmäisenä työpäivänä ennen ruokataukoa.
http://www.huffingtonpost.com/2010/04/09/the-5-best-paid-hedge-fun_n_532071.html#s79888
En tajuu paskan vertaa mitä noi on, mut mitä vittua oikeest? :wtf:. Mihin ihminen tarvii noin paljon rahaa, ja ei varmana oo mikää sellanen duuni mihin ei löytyis ketään yhtä pätevää. Noi kommentit tohon uutiseen kerto kyl tarpeeks. Pakko sanoo, et ei mua haittas jos noi ammuttas kadul :piis:, kuin mont ihmist noilki rahoil ruokkis jenkeis.
Selventäkää mulle joku miks noille maksetaan noin paljon?
Mikä on luokanopettajan keskipalkka?
Eli olet sitä mieltä ettei 4 vuoden korkeakoulu opinnot riitä opettamaan niitä pedagogisia taitoja jota järjestysmiehen tehtävät ja aakkosten tankkaaminen edellyttää? Lastentarhanopettajien koulutus voi olla huippuluokkaa mutta tarvitseeko sen olla? Tarvitseeko siihen että katsoo ettei lapsi niele legoja todella yliopistokoulutuksen? Ja jos tarkkoja ollaan sekin on hoitajien vastuulla lastentarhanopettajien keskittyessä yleiseen käskyttämiseen ja kahvitteluun.
Jos nyt omia kouluaikojani muistelen, niin koulukavereista ainakin pari veteli koko peruskoulun läpi hädin tuskin oppien lukemaan. Samalla häiritsivät muiden oppimista vähintäänkin riittävästi. Opettajan osalta siis täydellinen epäonnistuminen. Ottiko joku tästä vastuun? Paskat.
Joku on hiukan pihalla :D
Ei ole noin yksinkertaista. Opettajan näkökulmasta asia ei ole lähellekään noin simppeli.
Miten mä tämänkin missasin. Miten sun mielestä 2360e/kk bruttona on liian iso palkka opettajalle? Mikähän olisi sopiva palkka? Millä perustelet, että on liikaa koulutusta? Olen luokanopettajan tutkinnon suorittanut (hyvin arvosanoin) ja voin sanoa, että en tiedä lähellekään tarpeeksi kaikkea sitä, mitä erinomainen työsuoritus vaatisi.
Olis hauska tietää Stagnon kokemus ja tausta lastentarhanopettajan työstä tai päiväkotitoiminnasta yleensä.
Rinnastatko nyt ihan tosissasi jotain kassan duunia ja hoitajan duunia samalle viivalle vastuiden suhteen? Hävettääkö kirjoitella noin tyhmiä?
No sittenhän peruskoulun opettajat ovat ylikoulutettuja ja koulutukseen nähden alipalkattuja, 2360 kuulostaa ihan sopivalle palkalle. Jos kasvatustieteen maisterin tutkintoon ei mahdu eri opetusmenetelmien oppiminen ja oppimisvaikeuksien hallitseminen niin mitä siellä yliopistossa sitten opetetaan? Ymmärrän toki että nämä on hyvä hanskata mutta edelleen en ymmärrä miten näitä ei voitaisi opettaa 4ssä vuodessa amk opetuksena. Tästä pääseekin näppärästi siihen että kaikkessa koulutuksessa tuntuu olevan 20-50% "turhaa" penkin kuluttamista, jos ihmiset saataisiin vuotta paria aikaisemmin työelämään voitaisiin vuotta paria aikaisemmin aloittaa leppoisat eläkepäivätkin.
Toisen käden tietoa lastentarha työntekijältä + se vähä mitä omasta päiväkoti ajasta muistaa. Haluan enemmänki paheksua ylikouluttamista kuin vähätellä lastentarhan täteilyä tai peruskoulun opettajia, tärkeitä ja vastuullisia tehtäviä molemmat mutta eivät mielestäni sellaisia joihin 5 vuoden teoreettinen yliopisto koulutus on välttämätön.
No sittenhän peruskoulun opettajat ovat ylikoulutettuja ja koulutukseen nähden alipalkattuja, 2360 kuulostaa ihan sopivalle palkalle. Jos kasvatustieteen maisterin tutkintoon ei mahdu eri opetusmenetelmien oppiminen ja oppimisvaikeuksien hallitseminen niin mitä siellä yliopistossa sitten opetetaan? Ymmärrän toki että nämä on hyvä hanskata mutta edelleen en ymmärrä miten näitä ei voitaisi opettaa 4ssä vuodessa amk opetuksena. Tästä pääseekin näppärästi siihen että kaikkessa koulutuksessa tuntuu olevan 20-50% "turhaa" penkin kuluttamista, jos ihmiset saataisiin vuotta paria aikaisemmin työelämään voitaisiin vuotta paria aikaisemmin aloittaa leppoisat eläkepäivätkin.
Provisiopalkka on asian ydin. Yleisesti hedgefundit veloittavat 2% pääomasta vuodessa hallinnointipalkkiota ja 20% voitoista. Oletetaan, että kaveri saa puolet provikoista ja loput jää firmalle niin, jos tekee 40 miljardia voittoa asiakkaille vuodessa tulee siitä 4 miljardia.
Kyllä mä maksaisin ihan kenelle tahansa (vaikka apinalle) 4 miljardia, jos se tekisi mulle 40 miljardia.
Vastaavassa tapauksessa kuitenkin firman toimari saa kenkää, vaikkei ihan suoraan oma syy olisikaan.
Vai onko mielestäsi jossain työterveyden terkkarilla jotain ihan oikeaa vastuuta?
Luokanopettajan koulutus ei ole pelkästään teoreettista opiskelua.
Ja sekö kertoo siitä, mitä päiväkodeissa tapahtuu ja mitä työtä siellä olevat tekevät, kun joku aikuisena muistelee, millaista oli itse olla päiväkodissa?
Firman toimari saa irtisanoa työntekijän, joka ei opi työtehtäviä, vaikka joku niitä sille opettaa. Se saa myös irtisanoa työntekijän, joka riehuu työpaikalla päivät pitkät. Opettaja ei saa valita oppilaitaan.
Noinkos minä sanoin?
Sanoit, että "sen minkä omasta päiväkotiajasta muistaa"...sen voinee tulkita myös noin vaikka tarkotitkin ilmeisesti että olet ollut joskus päiväkodissa töissä...