Tulisijat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten toi reunus tehdään tuonne piipun päälle? Meiltä se vielä puuttuu, piippu on kuitenkin pellitetty.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miten toi reunus tehdään tuonne piipun päälle? Meiltä se vielä puuttuu, piippu on kuitenkin pellitetty.

Tee kehikko/"kotelo"(puusta) piipun ympärille Esim 22x100 laudasta.
Sitten täytät sen betoonilla ja muutama harjateräs sekaan ,niin "panta" on valmis ja piippu ei pääse murenemaan;)
Siis tuo kotelo joka täytetään betoonilla on tuon 100mm leveä ja korkeus on 100mm-22mm tai toisin päin.
Eli tekee vaikka tukirungon piipun ympärille ja sitte varsinaisen muotin.
Ruuvit+väännin+30minuuttia aikaa,niin muotti on valmis;)
Tuliko riittävän sekainen selostus:D
Lisätään kuva
Savupiippu_vapaasti_julkaistava.jpg

Vähän huono esimerkki tuo piipun kunto:D

Ihan hyvä ohje, ymmärsin. Pitää keväällä valaa.

Miten toi reunus tehdään tuonne piipun päälle?

Mulla tuo on muurattu, kulkee nimellä kruunu. On tuolla kruunun päällä valettuna pieni laattakin, jotta vedet ei makaa tiilissä. Laudasta muotti ja styroksilla hormin reiät/reikä umpeen.

P8250275.jpg

Zone-sarja -42%
Voi pojat kylläpä nousee komea tulisija!

P1030272.jpg

P1030283.jpg

P1030278.jpg

Tässä sitä istuskellaan sitten ensi talvena kiikkustuolissa viskilasi kädessä ja Stevie Ray Vaughan soittaa kitaraa. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hieno tuosta tulee kyllä. Sopivasti kokoakin tulee kuoren kanssa. Täytyy vielä kehua että mielestäni tuo mallin on todella tyylikäs, jossa toiselta puolelta tulisija näyttää vain takalta ja toiselta puolelta vain leivinuunilta. Ne yhdistelmät ovat mielestäni jotenkin hassun näköisiä, missä takan ja leivinuunit luukut ovat samalla puolella.

Mun oma puuhellaprojekti koki sellaisen takapakin, että sain liian hyvän tarjouksen muurarilta. Jäisi teetettynä kotitalousvähennyksen jälkeen puuhella 250€ kalliimmaksi, kuin itse tehden. Okei, osa valurautaosista on käytettyjä, mutta silti. Ei paljoa kannata alkaa itse tekemään. Harmi, olisi ollut kyllä mukava tehdä itse. Sen verran kuitenkin talossa riittää vielä projektia, ettei tekeminen onneksi kesken lopu. Verstasrakennukseen pitää kuitenkin piippu muurata ja tulisijakin jossain vaiheessa.

Jotenkin tuntuu vain että tuossa tyynessä ei ole sitten kunnollista leivinuunia.... Äkkiseltään en ainakaan huomannu tilaa minne hiilet vedetään (vai vedetäänkö takan puolelle?) ja pienen oloinen tuo pesä...

Eikö tuossa ainakin neljän leivin uuni ole, jos ilman kuorta syvyyttä on n. 80 cm. Massaa on aivan varmasti riittävästi tuon uunin pesän kokoon nähden. Eiköhän tuolla mainiosti normaalit paistamiset ja hauduttamiset onnistu. Kai tuossa joku hiilisyvennys on, mihin hiilet työnnetään. Ellei ne sitten työnnetä takan puolelle.

Jotenkin tuntuu vain että tuossa tyynessä ei ole sitten kunnollista leivinuunia.... Äkkiseltään en ainakaan huomannu tilaa minne hiilet vedetään (vai vedetäänkö takan puolelle?) ja pienen oloinen tuo pesä...
Yhdessäkään esim "nänniuunin" pelkässä leivinuunissa ei ole isompaa tilaa tuolla leivinuunin puolella, kuin tuossa Tyynen takka/leivin uunissa on;)
Ps, tuonne mahtuu mittojen puolesta vaikka vähän pulleampi Kultanennoutajakin kypsymään:D
Strategiset leivinuunin mitat leivinuunilla 470 x 570 mm:jahas:

Onkohan toi villa tonne väliin pakollinen? Ei kai se niin hyvä juttu oo lämmittämisen kannalta, vaikka ehkä sit pysyy kauemmin lämpöisenä.

Onkohan toi villa tonne väliin pakollinen? Ei kai se niin hyvä juttu oo lämmittämisen kannalta, vaikka ehkä sit pysyy kauemmin lämpöisenä.

Ohjeiden mukaan kootaan. Tiileri on yksi parhaista takoista mitä on olemassa. Ei toinna soveltaa itse.

Mitäs herkkuja Huppe on meinannut siellä leivinuunissa oikein paistaa? Itellä Nunnauuni, ja kun leivinuunissa on 150° alkaa sisälämpötila -10 asteen pakkasella, 70-luvulla rakennetussa 100m2 talossa lähennellä 25°. Itse en ole keksinyt tuolle mitään käyttötarkoitusta. Joulukinkun ajattelin siellä paistaa mut eihän se perkele mahtunut luukusta sisään.

Onkohan toi villa tonne väliin pakollinen?

Liittynee pikemminkin kuoren ja rungon erilaisiin elämisiin lämpötilan suhteen. Tahtoo sanoa, että tuo sentin palovilla ottaa rungon laajenemiset tulenteon myötä vastaan, jolloin kuorii pysyy nättinä (lue: ei halkeile).

Elän luulossa, että likipitäen kaikkiin uusiin tulisijoihin tungetaan villaa pirusti. Eipä oo ennen muinoin käytetty.

Mitäs herkkuja Huppe on meinannut siellä leivinuunissa oikein paistaa? Itellä Nunnauuni, ja kun leivinuunissa on 150° alkaa sisälämpötila -10 asteen pakkasella, 70-luvulla rakennetussa 100m2 talossa lähennellä 25°. Itse en ole keksinyt tuolle mitään käyttötarkoitusta. Joulukinkun ajattelin siellä paistaa mut eihän se perkele mahtunut luukusta sisään.
Se noissa vuolukivisissä takoissa on juuri vikana, että luovuttaa tuon lämmön todella nopeastin huoneistoon!
Voin kuvitella, kun tuollaisen vuolukivisen lämmittää keittiössä, niin torppa on aikas lämmin:rolleyes:
Sen tuntee jo tuosta uunin pintalämmöstä;)
Vuolukivisen takan pinnan saa lämmitettyä lähes niin kuumaksi, että hyvä kun kädellä pystyy pintaa kokeilemaan.
Eli kyllä silloin tuo torppa lämpiää jo yli mukavuusrajojen.
Itse olen tuosta Tiilerin takanluukun vastapuolelta mitannut korkeimmillaan n44asteen lämpöjä, kun takkaa on lämmitetty vähän rankemmalla kädellä(ensin leivinuunin puolta ja sitten takkaa)

Back
Ylös Bottom