tulikoe ja eva wahlström

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vol
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä tietynlainen yleislahjattomuus tuntuu Evaa vaivaavan. ;)

Mutta Eva on silti IHQ.

Hiihtolajien tyypit tuntuvat olevan yleisurheilullisesti aika päteviä (Kuitunen, Manninen). Voi tietysti olla, että nuorempa on tullut harrastettua monipuolisesti.

Susanna on aika pippurinen pakkaus niin pieneksi naiseksi, ja Tiiaa on aina hauska katsella.

Hyviä ohjelmaideoita kakkosella muuten. Tässäkin on pienellä budjetilla tuotettu todella mielenkiintoinen ohjelma. Toinen mikä jäi mieleen oli se takavuosien juttu, missä brankkarit, poliisit ja kapiaiset otti mittaa toisistaan. Erinomaista seikkailuviihdettä, pieksi minkä tahansa selviytymisjutun mennen tullen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan hyvä ohjelmahan tuo tulikoe on. Harmittaa, kun en muistanut eilen tuota katsoa, näin vain pätkän lopusta.
Aika epätoivoiselta näytti todellakin se Evan keihäänheitto. En ihmettele yhtään, jos on hävinnyt joka lajin. Ens viikolla tosiaan muokari, saa nähdä kuinka käy.

Ottaakohan muuten Pekka Koskela osaa mihinkään lajiin? Oliko mukana pituushypyssä?

dr.love sanoi:
Ottaakohan muuten Pekka Koskela osaa mihinkään lajiin? Oliko mukana pituushypyssä?

Ei ollut mukana. Onkohan ne ekana harjoitellut kaikki lajit ja sitten stadionille, koska eihän se muuten olis aina harjoittelemassa kunnolla ja sitten kisan jättää väliin loukkaantumisen takia.

Juu noin se on. Koskela on out. Harmi juttu, olis joutunut muut koville!

Mielenkiintoinen ohjelma joka tapauksessa. Lisää tällaisia :)

Ongelmana ohjelmassa on nyt se, että toisilla on paljonkin yleisurheilutaustaa eli Manninen ja Kuitunen ja muut vetää pelkällä "yleislahjakkuudella" tai "yleislahjakkuuden puutteella". Hagmanilla lahjoja riittää pikalajeihin, täti kun on ollut maailman huippu 400 m:n juoksija ja isä Matti Hagman oli myös kova juoksemaan lätkän lisäksi.

En tiedä oisko wahlströmin heikkoon esitykseen syynä yksipuolinen harjoittelu ja kenties ylikunto. Muutaman kerran on lehdissä ollu leidin treeniohjelmaa ja aivan älyttömästi treeniä ja vielä sellaista joka mielestäni on nyrkkeilyn kannalta epäolennaista, jumppaa, spinningiä ja ym.jumppaa(olen itsekin kilpaillut nyrkkeilyssä).
Suomalaiset nyrkkeilyvalmentajat ei yleensä rakenna treeniohjelmia kovin tieteellisesti, vaan tehdään sitä pitkää ja rauhallista hölkkää ja punttia pikkupainoilla ettei nopeus vaan kärsisi ja blaa, blaa....ite ainakin huomasin rajun kehityksen nopeudessa ja räjähtävyydessä ja yleisesti suorituskyvyssä kun vähensin iänikuista tekniikan harjoittelua ja lisäsin treenisysteemejä mm. pikajuoksijoiden ja yleisurheilijoiden treenisysteemeistä.

Kehäkettu sanoi:
En tiedä oisko wahlströmin heikkoon esitykseen syynä yksipuolinen harjoittelu ja kenties ylikunto. Muutaman kerran on lehdissä ollu leidin treeniohjelmaa ja aivan älyttömästi treeniä ja vielä sellaista joka mielestäni on nyrkkeilyn kannalta epäolennaista, jumppaa, spinningiä ja ym.jumppaa

Olin jo kirjoittamassa tähän että Eva ei varmaan ole edes kovin kauan treenannut nyrkkeilyä, kunnes googletin hänen nettisivuilleen ja näin että ensimmäiset sijoitukset olivat jo vuodelta -98. ;) No, jatketaan kuitenkin sillä mitä piti kirjoittaa, eli naisnyrkkeilijä on kuitenkin niin harvinainen otus, että siinä voi pärjätä pitkälle vahvalla tahdolla ja luonnolla, vaikka treeni olisikin vähän yksipuolista.

Ehkä, kuten Flesh sanoi, Eva on vähän liian ADHD hakeakseen oppia muiden lajien tekniikkatsydeemeistä. ;) Mutta silti IHQ.

quiz: noh, noh!!1! Paras sixpäkki kuitenkin ämmäporukasta. Tai ehkä synnytystä edeltänyt Piili olis piessyt.

Guiz:lle. Jos on kyseessä pikajuoksu tai muu nopeus/voimalaji niin on aika helvetin tärkeetä, että hermosto on kunnolla palautunu. Wahlströmi on on sanonu, että sillä on ollu pisin treenitauko muutaman viime vuoden aikana 3 päivää. Jos on alla 4krt päivässä treeniä ilman lepopäiviä, voiko odottaa, että suoritukset on todella räjähtäviä? Juoksu esim. oli helvetin takkuisen näköstä touhua, ottaen huomioon, että ruuminrakenne kuitenkin näyttäisi että potentiaalia on. Mikä tässä oli niin hauskaa?

Kehäkettu sanoi:
Guiz:lle. Jos on kyseessä pikajuoksu tai muu nopeus/voimalaji niin on aika helvetin tärkeetä, että hermosto on kunnolla palautunu. Wahlströmi on on sanonu, että sillä on ollu pisin treenitauko muutaman viime vuoden aikana 3 päivää. Jos on alla 4krt päivässä treeniä ilman lepopäiviä, voiko odottaa, että suoritukset on todella räjähtäviä? Juoksu esim. oli helvetin takkuisen näköstä touhua, ottaen huomioon, että ruuminrakenne kuitenkin näyttäisi että potentiaalia on. Mikä tässä oli niin hauskaa?
Muija urheilee kuin neiti ja näyttää että olisi ekaa kertaa urheilukentällä. Kysehän täytyy olla ylikunnosta. :D Tosin vika voi myös olla siinä, että ylipäänsä ei vaan osaa edes juosta kunnolla. Tosin eipä nyrkkeilijän tarvitsekaan olla mitenkään hirveän atleettinen ja lahjakas liikunnallisesti. Ruumiinrakenteesta tuskin voi potentiaalia suoraan päätellä.

Sehän siinä just on jännää, että vaikka Eva harrastaa "miehekästä" lajia, niin hän tuo mieleeni juuri ne peruskoulun liikuntatuntien lahjattomat ja kikattavat pikkulikat, jotka eivät osaa mitään ja keitä kukaan ei halua joukkueeseensa. Jos ohjelmassa olisi lajina pesäpallonheitto, niin Eva takuulla heittäisi sitä palloa silleen naismaisesti nakkaamalla.
:)

quiz sanoi:
Tosin eipä nyrkkeilijän tarvitsekaan olla mitenkään hirveän atleettinen ja lahjakas liikunnallisesti.

pecman sanoi:
Sehän siinä just on jännää, että vaikka Eva harrastaa "miehekästä" lajia, niin hän tuo mieleeni juuri ne peruskoulun liikuntatuntien lahjattomat ja kikattavat pikkulikat, jotka eivät osaa mitään ja keitä kukaan ei halua joukkueeseensa.

quiz, pecman... niin tehän olitte niitä homoja? M'kay??? :D

Jumalauta jaa ei o Eva "hirveän atleettinen"?!?!??!!+1?

Jaa ei "kukaan halua joukkueeseensa"? ?!?!??!!+1?
Mua ei kukaan halua joukkueeseensa, mutta sen mitä mä oppikoulun liikuntatunnilta muistan, niin _kaikki_ (ja minä tarkoitan kaikki) joukkuetta valinneet nörrit olis ottaneet tuollaisen lihaksikkaan, puheliaan ja kikattelevan coolin (vaikka sitä sanaa ei silloin tiedetty) poikatytön kirkuen joukkueeseensa. Lajissa kuin lajissa. Vaikkei se oliskaan mitään osannu. Ihan sen takia, että ne olis halunnu :panna: sitä.

quiz, pecman... niin, ei siinä mitään, se on ihan m'kay olla homo. Ettehän te sille mitään voi. :D

Quiz:lle. Ja tää mieslätkäpelaaja sitten juoksi kunnolla vai?Jalat vispas joka suuntaan alussa niinku liikuntarajoitteisella, mutta silti juoksi satasen 11.5 pintaan.....Ja ruumiinrakenteesta, vertaapa joskus huvikses jenkki ja suomalaisia urheilijoita ja kummat voittaa kilpailuja. Ben Johnsonin ex-valmentaja sanoi joskus, että "What looks right, flies right", mut eihän se varmaan mistään mitään tiedä. Mun pointti oli, että fiksulla treeniohjelmalla Wahlströmi olis pärjänny paremmin lajeissa. Se siitä, en jaksa väitellä enää.

Oiskohan tässä tapauksessa sellainen juttu, että naisnyrkkeilijöitä on niin älyttömän vähän että siinä lajissa pärjää vähän heikommillakin lahjoilla. Muissa lajeissa kilpailijoita on enemmän ja taso siten kovempi ja sieltä valitut huiput siten lahjakkaampia kuin se yksi ainoa huippunyrkkeilijä mitä suomesta löytyy.

-Ronin- sanoi:
Kamppailulajien koordinaatiovajaavuuteen sen verran, että ainakin nuo ns. normaalit painijat (greco, vapaa) ovat melkoisia mini-voimistelijoita. Se ny ei oo Evan eikä kenenkään kamppailu-urheilua harrastavan vika, ettei tavallinen pulliainen ymmärrä lajien päälle mitään ja sen mitä ne vaativat. Erityisesti kovalla tasolla kilpaileminen. Siinä vaiheessa on pituushypyn tekniikalle yks vitun hailee.

Itselläni ei ainakaan ollut mitään tarkoitusta vähätellä kamppailulajien harrastajia, mutta tuskin suoraan minulle vastinetta kirjoititkaan. Monet painijat muuten ovat tosiaan uskomattomia akrobaatteja ja kehonhallinta on kyllä ihailtavaa. Mutta kuten Eva itsekin yhdessä jaksossa totesi, ei hänellä vain keskittymiskyky riitä tekniikkalajien harjoitteluun.

Kamppailulajien harrastajat ovat kamppailulajien harrastajia, koska ovat lahjakkaita juuri kamppailulajeissa. Yhtälailla sama asia pätee vaikka kolmiloikkaan. Voisi esimerkiksi Johan Meriluoto olla aika hupaisaa katsottavaa nyrkkeilykehässä.

Flesh sanoi:
Kamppailulajien harrastajat ovat kamppailulajien harrastajia, koska ovat lahjakkaita juuri kamppailulajeissa. Yhtälailla sama asia pätee vaikka kolmiloikkaan. Voisi esimerkiksi Johan Meriluoto olla aika hupaisaa katsottavaa nyrkkeilykehässä.

Aivan. Ehkä vedin turhaan hernettä nokkaan, kun itse olen yleishuono urheilussa, mutta kyllä joskus jonkun siltaan väännän.

Tuo vaan pisti vihaksi kun ainakin luetun perusteella Eva on hirveä tekemään töitä ja innoissaan nyrkkeilystä niin en tuota dissausta siedä. Kuitenkin niin epäolennaiseen asiaan tässä threadissa keskitytään. Sama kuin joskus iltalehdissä oli jonkin sortin äänestys kauneimmasta/seksikkäimmästä naisten jalkapallon maajoukkueen pelaajasta.. wtf, mitä väliä?

-Ronin- sanoi:
Aivan. Ehkä vedin turhaan hernettä nokkaan, kun itse olen yleishuono urheilussa, mutta kyllä joskus jonkun siltaan väännän.

Tuo vaan pisti vihaksi kun ainakin luetun perusteella Eva on hirveä tekemään töitä ja innoissaan nyrkkeilystä niin en tuota dissausta siedä. Kuitenkin niin epäolennaiseen asiaan tässä threadissa keskitytään. Sama kuin joskus iltalehdissä oli jonkin sortin äänestys kauneimmasta/seksikkäimmästä naisten jalkapallon maajoukkueen pelaajasta.. wtf, mitä väliä?

aamen.hyvin sanottu

-Ronin- sanoi:
Sama kuin joskus iltalehdissä oli jonkin sortin äänestys kauneimmasta/seksikkäimmästä naisten jalkapallon maajoukkueen pelaajasta.. wtf, mitä väliä?
Laura Kalmari! (kuvassa oikealla) :D

fridamosanlaura2004.jpg

hemmmo sanoi:
Oiskohan tässä tapauksessa sellainen juttu, että naisnyrkkeilijöitä on niin älyttömän vähän että siinä lajissa pärjää vähän heikommillakin lahjoilla. Muissa lajeissa kilpailijoita on enemmän ja taso siten kovempi ja sieltä valitut huiput siten lahjakkaampia kuin se yksi ainoa huippunyrkkeilijä mitä suomesta löytyy.
Siltä se vaikuttaisi, eikä ero lahjakkuudessa olekaan mikään pieni.
Mun veikkaus on, että Kuitusen Virpistä saisi vuoden treenillä Suomen parhaan naisnyrkkeilijän. ;) Siis, jos häntä tollainen marginaalilaji alkaisi kiinnostamaan.

Kehäkettu sanoi:
Suomalaiset nyrkkeilyvalmentajat ei yleensä rakenna treeniohjelmia kovin tieteellisesti, vaan tehdään sitä pitkää ja rauhallista hölkkää ja punttia pikkupainoilla ettei nopeus vaan kärsisi ja blaa, blaa....

Oon tehnyt samansuuntaisia havaintoja.

Pecman sanoi:
Siltä se vaikuttaisi, eikä ero lahjakkuudessa olekaan mikään pieni.
Mun veikkaus on, että Kuitusen Virpistä saisi vuoden treenillä Suomen parhaan naisnyrkkeilijän. ;) Siis, jos häntä tollainen marginaalilaji alkaisi kiinnostamaan.
ja jos kimille löytäsiin sukset jalkaan se ois vuoden treenin jälkeen haastamassa ahosta mäkihypyssä,ja jos nalle ahokasta treenattas vuoden verran se ois ihan lätkän maajoukkueainesta...

you got :david: written all over you...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom