Tuliko mätkyjä vai palautusta?

Eräät kirjoittajat ei vissiin ole vieläkään huomanneet, että noille palautuksille kyllä maksetaan palautuskorkoa :rolleyes: Joten aika turhaa tämä jokavuotinen meuhkaaminen korottomasta lainaamisesta.

Minulle ainakin ja monelle muullekin tavalliselle ihmiselle palautukset tulee työmatkakuluista. Ilman niitä olisin jopa mätkyjen puolella. Ne eivät ole ikinä 100% varmoja, joten aika riskialtista olisi mitoittaa niiden mukaan +-0€ palautukset tavoitteena vain sen takia ettei nyt vaan valtiovalta saisi vahingossakaan ilmaista lainaa...

Asia erikseen tietysti tämä tahallinen veroprosentin nostaminen, että tulisi oikein levottomia palautuksia. Mutta toisaalta ymmärrän sitäkin. Kaikilla vain ei ole sitä kurinalaisuutta muuhun säästämiseen, ja jos sen itse tiedostaa ja säästää tällä tavalla niin onko se sitten niin tyhmää? Ei mun mielestä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eräät kirjoittajat ei vissiin ole vieläkään huomanneet, että noille palautuksille kyllä maksetaan palautuskorkoa :rolleyes: Joten aika turhaa tämä jokavuotinen meuhkaaminen korottomasta lainaamisesta.

Minulle ainakin ja monelle muullekin tavalliselle ihmiselle palautukset tulee työmatkakuluista. Ilman niitä olisin jopa mätkyjen puolella. Ne eivät ole ikinä 100% varmoja, joten aika riskialtista olisi mitoittaa niiden mukaan +-0€ palautukset tavoitteena vain sen takia ettei nyt vaan valtiovalta saisi vahingossakaan ilmaista lainaa...

Asia erikseen tietysti tämä tahallinen veroprosentin nostaminen, että tulisi oikein levottomia palautuksia. Mutta toisaalta ymmärrän sitäkin. Kaikilla vain ei ole sitä kurinalaisuutta muuhun säästämiseen, ja jos sen itse tiedostaa ja säästää tällä tavalla niin onko se sitten niin tyhmää? Ei mun mielestä.

Eli porukka kusettaa verottajaa ja siten juhlitaan palautuksilla kun menee vedätys asunnon ja työpaikan välisillä matkoilla läpi :wtf: No kukin tyylillään

Mitäs valtio muuten maksoi palautuskorkoa vuodelta 2009?


Henkilöasiakkaiden verovuoden 2009 ennakonpalautuksille lasketaan 0,5 prosentin suuruista palautuskorkoa. Korko lasketaan ajalle 1.2.–30.11.2010.
 
Prossat nollaan ja verojen mukaan jonnekin tilille kasvamaan hikistä korkoa, sitten vain makselee sieltä tililtä mäiskeet :D Toimiskohan tommoinen? Jäiskö voitolle? Korko ei taida ihan mikään hirvittävä mätkyissä olla.

Kyllä sillä jonkun etelänmatkan helposti tekee. Keskimäärin sulle tulee 1.5 vuotta aikaa kasvattaa korkoa "lainallesi". Korko on alle 10 000€:lle 0.5% ja ylimenevälle osalle 3%.
 
Palautuksia tuli, muttei nyt mitään tonneja kuitenkaan. Hunteista kyse, mutta onhan sekin jotain, vaikka omaa rahaa alunperinkin ollut. :)
 
Eli porukka kusettaa verottajaa ja siten juhlitaan palautuksilla kun menee vedätys asunnon ja työpaikan välisillä matkoilla läpi :wtf: No kukin tyylillään

Mitäs valtio muuten maksoi palautuskorkoa vuodelta 2009?

Henkilöasiakkaiden verovuoden 2009 ennakonpalautuksille lasketaan 0,5 prosentin suuruista palautuskorkoa. Korko lasketaan ajalle 1.2.–30.11.2010.

No mitäs pankit on maksaneet esim. perus säästötileilleen korkoa vuonna 2009? Onkohan keskiarvo edes tuota 0,5% Tavanomaisista veronpalautuksena saatavista summista puhuttaessa ei taida eroa tulla juuri tupakkiaskin hintaa enemmän teki niille rahoille mitä hyvänsä.

Tuohon työmatkavedätysjuttuun en lähe edes vastaamaan, koska en yksinkertaisesti ymmärrä mitä tarkoitat.
 
No mitäs pankit on maksaneet esim. perus säästötileilleen korkoa vuonna 2009? Onkohan keskiarvo edes tuota 0,5% Tavanomaisista veronpalautuksena saatavista summista puhuttaessa ei taida eroa tulla juuri tupakkiaskin hintaa enemmän teki niille rahoille mitä hyvänsä.

Tuohon työmatkavedätysjuttuun en lähe edes vastaamaan, koska en yksinkertaisesti ymmärrä mitä tarkoitat.

Käyttelytilille on varaan saanyt jonkun 0,15 % koron, joten onhan tuo siihen nähden ihan hyvin.

Tätä mä tuolla matkajutulla ajoin takaa

Minulle ainakin ja monelle muullekin tavalliselle ihmiselle palautukset tulee työmatkakuluista. Ilman niitä olisin jopa mätkyjen puolella. Ne eivät ole ikinä 100% varmoja, joten aika riskialtista olisi mitoittaa niiden mukaan +-0€ palautukset tavoitteena vain sen takia ettei nyt vaan valtiovalta saisi vahingossakaan ilmaista lainaa...

Ihmettelin sitä miten niin ne on epävarmoja. Jos prosentin laskee sen mukaan millaiset vähennykset ohjeiden mukaan saa niin miten niin ne on epävarmoja. Jos ei siis vedätetä sellaisia vähennyksiä joita ei kuuluisikaan saada
 
Ihmettelin sitä miten niin ne on epävarmoja. Jos prosentin laskee sen mukaan millaiset vähennykset ohjeiden mukaan saa niin miten niin ne on epävarmoja. Jos ei siis vedätetä sellaisia vähennyksiä joita ei kuuluisikaan saada

No se nyt tuntuu omasta mielestäni epävarmalta mm. näistä syistä:

- auton käyttöä verrataan julkisilla kulkemiseen. Jos on joskus syventynyt niihin vaatimuksiin niin aika helvetinmoiset matkat ja odottelut pysäkeille/asemille vaaditaan, että auto olisi veroviraston silmissä hyväksyttävä kulkuväline. Minulla on noiden vaatimusten rajamailla oma työmatka ja menee varmasti hakemuksen käsittejän tulkinnan mukaan meneekö läpi. Tiukalta käsittelijältä ei menisi. Itse olen onnistunut perustelemalla ja esimerkein kertomalla saamaan vähennykset, vaikka periaatteessa (ei käytännössä) pystyisin työmatkan juuri ja juuri kulkemaan julkisilla. Käytännössä tuollaista elämää jaksaisi ehkä viikon. Koska hakemuksia käsittelee ihminen, pidän sitä jo sellaisena epävarmuustekijänä, etten itsestäänselvyytenä niitä rahoja ota.

- olen kuullut alueellisesti olevan eri käytäntöjä päätösten suhteen; jossain päin maata saa samoilla perusteluilla vähennykset mukisematta ja toisaalla ei heru. Muuton jälkeen ei tehnyt mieli ottaa riskiä.

- verottaja voi jopa kysyä pomolta jotain todistusta siitä, että työssä tarvitaan omaa autoa tai muuta vastaavaa. Mitäpä jos olisin silloin juuri riidoissa tai äijä vittumaisuuksissaan vain sanoisi että ei se mitään autoa tarvii? :D Nojoo, kaukaa haettua, mutta kyllä minä mieluummin otan sen muutaman huntin palautusta noista matkoista, kun otan pienenkin riskin mätkyistä.
 
Verottajalla ei ilmeisesti ollut oikeaa tilinumeroani, eli minun pitäisi saada postissa lappuset joiden kanssa pääsen noutamaan rahani Nordeasta. Niitä ei ole vielä kuitenkaan näkynyt, pitäskö jo huolestua?
 
No se nyt tuntuu omasta mielestäni epävarmalta mm. näistä syistä:


- verottaja voi jopa kysyä pomolta jotain todistusta siitä, että työssä tarvitaan omaa autoa tai muuta vastaavaa. Mitäpä jos olisin silloin juuri riidoissa tai äijä vittumaisuuksissaan vain sanoisi että ei se mitään autoa tarvii? :D Nojoo, kaukaa haettua, mutta kyllä minä mieluummin otan sen muutaman huntin palautusta noista matkoista, kun otan pienenkin riskin mätkyistä.

Tämä vasta onkin epävarma peruste sillä pelkästään se, että tarvitsee autoa töissä ei oikeuta saamaan työmatkavähennystä verotuksessa.;)
 
Verottajalla ei ilmeisesti ollut oikeaa tilinumeroani, eli minun pitäisi saada postissa lappuset joiden kanssa pääsen noutamaan rahani Nordeasta. Niitä ei ole vielä kuitenkaan näkynyt, pitäskö jo huolestua?

Ota yhteyttä oman alueen verotoimistoon, numero on esim. veroilmoituksessa. Ne tarvii vaan sen uuden oikean tilinumeron. Ei välttämättä tule automaattisesti mitään lappusia postissa.
 
Varttisentin vaille 500 € tulee palkkareita. I iz pleased. :)
 
+497e.

Mukava yllätys, koska olin täysin unohtanut, että moisia saattaisi olla tulossa.
Ja hauska yllätys ne tulevat myös olemaan noin puolen vuoden päästä, kun ne on jo unohtanut ja ilmestyvät viimein tilille.
 
Back
Ylös Bottom