Tuliko mätkyjä vai palautusta?

Liki nolla vähennyksillä 2,7k nyt ja vähennysten jälkeen 4,5-5k takas. Olen todella tyytyväinen että meni noin liki oikeata vuosittaista eli ei tullut suurta heittoa suuntaan tai toiseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
416€ palautuksia. Kelpaa minulle :)
 
890e takasinpäin, oikein vitutti, kun avasin kuoren. Tottunu yli 1.5ke palautuksiin, mutta saadaanhan tuostakin yli tonni revittyä matkoilla. Parempi tietysti näin.
 
narrisonford;3202246 begin_of_the_skype_highlighting**************3202246******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Olin jättänyt viime vuoden veroista (eli 2009 tuloista kyse) tekemättä aika suuret vähennykset.

Eikös tässä tapauksessa oikea protokolla ole alkaa rustaamaan tuollaista "muutoksen hakua verotukseen"?

http://www.vero.fi/?article=980&doma...0&language=FIN

Tuolla lomakkeellahan se oikaisu vaaditaan, oikeassa olet.

Jäikö asuntolainan korot vähentämättä? Veikkaan että kansalaisilla jää vuosittain miljoonaluokan vähennykset saamatta kun ei lueta veroehdotusta huolellisesti. Korot on merkitty pääomatulosta tehtäviin vähennyksiin mutta pääomatulojen puuttuessa niitä ei kuitenkaan vähennetä ansiotuloista automaattisesti.
 
Tuolla lomakkeellahan se oikaisu vaaditaan, oikeassa olet.

Jäikö asuntolainan korot vähentämättä? Veikkaan että kansalaisilla jää vuosittain miljoonaluokan vähennykset saamatta kun ei lueta veroehdotusta huolellisesti. Korot on merkitty pääomatulosta tehtäviin vähennyksiin mutta pääomatulojen puuttuessa niitä ei kuitenkaan vähennetä ansiotuloista automaattisesti.

Hetkinen, eikö alijäämähyvitys tule mielestäsi automaattisesti?
 
aaronp;3204439 begin_of_the_skype_highlighting**************3204439******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Hetkinen, eikö alijäämähyvitys tule mielestäsi automaattisesti?

ei

?
 
Kuutisen sataa palautusta, olin positiivisesti yllattynyt koska tein toita vain 4kk :) Jonkun verran tulee varmaan lisaa Hollannista jos jaksan ottaa selvaa miten ne saa sielta pois.
 
Jäikö asuntolainan korot vähentämättä? Veikkaan että kansalaisilla jää vuosittain miljoonaluokan vähennykset saamatta kun ei lueta veroehdotusta huolellisesti. Korot on merkitty pääomatulosta tehtäviin vähennyksiin mutta pääomatulojen puuttuessa niitä ei kuitenkaan vähennetä ansiotuloista automaattisesti.

Automaattisestihan nuo menee?

"Alijäämähyvitys

Jos vähennyskelpoisten tulonhankkimismenojen, korkomenojen ja pääomatuloista vähennettävien tulolähteen tappioiden määrä on suurempi kuin veronalaisten pääomatulojen määrä, on erotus pääomatulolajin alijäämää. Alijäämän perusteella tehdään alijäämähyvitys verosta. Alijäämähyvitykset vähennetään ansiotulosta valtiolle suoritettavasta tuloverosta. "

http://portal.vero.fi/public/default.aspx?uielementsize=2&nodeid=8374
 
Mätkyjä 27e, matkakulujen jälkeen n. 100e plussalle

Onko tähän muuten jotain suht yksinkertaista laskukaavaa millä tietäisi mitä on tulossa? Itse merkitsin matkakuluiksi vajaat 4k€, mutta jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin noin tonni vois tulla palautuksia.
 
Käsittääkseni menee näin. Jos olet tienannut 30 000€ ja matkakuluja on esim 4000€. Ko summasta vähennetään omavastuu osuus joka on 600€. Jäljelle jää 3400€. Tällä summalla sitte vähennetään koko vuoden verotettavaa ansiotulomäärää, eli 30 000-3400= 26 600.
Veroprosentti määräytyy tuon 26 600 mukaan.
Edellämainitussa esimerkissä puhutaan maksettavan veromäärän 8400€:n tippumisesta 7450euroon.

Tarkalleen palautussuuruuden omalle kohdallesi saat tietää käyttämällä verolaskuria: http://prosentti.vero.fi/veropros_tietojen_syotto2010.asp
 

No jopas on jännä juttu. Mulla kun on mennyt automaattisesti joka kerta silloin kun ovat ylittäneet po-tulot jokaisen näiden 7 asuntovelkavuoden aikana, kuten myös tänä vuonna. Hommassahan ei ole mitään epäselvää jos korot löytyvät veroehdotuksesta (kuten 100% miinus 0,1% virhemarginaalilla kaikilta velallisilta löytyvätkin)

Jokainenhan näkee tämänkin tiedon omasta veroehdotuksestaan sivulta Verotuspäätös 2010, kannattaa vilkasta myös se KUNNALLISVERO, KIRKOLLISVERO JA MUUT MAKSUT-kohdan yläpuolella lukeva osuus jossa juurikin mainitaan tuo Ansiotuloverosta vähennetty alijäämähyvitystä-kohta.
 
aaronp sanoi:
No jopas on jännä juttu. Mulla kun on mennyt automaattisesti joka kerta silloin kun ovat ylittäneet po-tulot jokaisen näiden 7 asuntovelkavuoden aikana, kuten myös tänä vuonna. Hommassahan ei ole mitään epäselvää jos korot löytyvät veroehdotuksesta (kuten 100% miinus 0,1% virhemarginaalilla kaikilta velallisilta löytyvätkin)

Jokainenhan näkee tämänkin tiedon omasta veroehdotuksestaan sivulta Verotuspäätös 2010, kannattaa vilkasta myös se KUNNALLISVERO, KIRKOLLISVERO JA MUUT MAKSUT-kohdan yläpuolella lukeva osuus jossa juurikin mainitaan tuo Ansiotuloverosta vähennetty alijäämähyvitystä-kohta.

Noh minä jouduin täydentämään 2008 ja 2009 veroehdotuksen vähennyksiin korkojen alijäämähyvityksen ansiotuloista kun niitä ei ollut pääomatulojen puuttuessa siirretty ansiotulojen vähennyksiksi. Tämän vuoden veroehdotuksessa alijäämähyvitys taasen oli heti oikein veroehdotuksessa. Veroehdotuksen laskelmia ei kyllä missään nimessä kannata pitää automaatilla oikeellisina.
 
250€ palautusta + mitä nyt työmatkoista tuleekaan, laskelmien mukaan pitäisi tulla joku tonni yhteensä mut saa nähä ^^
 
Back
Ylös Bottom