(Tuli)ase-thread

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vilho_kanuuna sanoi:
Alkukeväästä pitäisikin tehdä vähän isompi investointi. Luvanhakumatkalle pitäisi lähteä ensi maanantaina.

http://www.bushmaster.com/shopping/weapons/pcwa3s16.asp :kuola:
Noista AR-tuoteperheen pyssyistä sanoivat aseliikkeessä, että jos meinaa sellaisen hankkia (uutena), niin kannattaa pitää kiirusta. Jenkit ilmeisesti tulevat jatkossa edellyttämään aseen maahantuojalta jonkinlaisen loppukäyttäjätodistuksen, jota Suomen maahantuojat eivät aio lähteä rustailemaan. Jos sulla on aseyksilö jo katsottuna valmiiksi niin ei pitäis olla ongelmia. Nätti tykkihän tuo kyllä on. Poislukien hintalappu ;)

Örkki on kyllä oikeassa siinä, ettei armeijan takia tarvitse ampumista alkaa treenaamaan, siellä varmasti saa sitä harjoitella tarpeeksi. Tuskin siitä kyllä haittaakaan tulee olemaan, ja aloittelijahan lähtee AINA ensimmäisillä kerroilla radalle kokeneemman ampujan kanssa "ettei käy vahinko." Armeijan toimintamallit ängetään (ängettiin vuonna 1996) alitajuntaan kellopeliappelsiinin tehokkuudella ammunnan suhteen, vai liekö joku koskaan unohtanut esimerkiksi fraaseja "omaan tahtiin, omaan tauluun, saa ampua" ja "ovatko ampujat valmiita?" Vai mitä Örkki tarkoitti "väärin" opituilla toimintamalleilla, rekyylikammoako?

Glyptis sanoi:
Vai mitä Örkki tarkoitti "väärin" opituilla toimintamalleilla, rekyylikammoako?

Lähinnä tarkoitin pistoolin perus käsittelyä ja siihen liittyviä toimintoja, kun kerran nimimerkki kpsk:lla oli tarkoitus mennä spolliksi.

Omassa omistuksessani ovat tällä hetkellä yksi Gamon ilmakivääri, samanmerkkinen ilmapistooli, Walther P22 Target .22 -pienoispistooli ja CZ 75 B 9mm -pistooli.

Ilmakivääri ja pistooli ovat molemmat vanhoja, ennen inttiä hankittuja. Niillä kävin aktiivisesti ampumassa Kupittaan hallilla. Tämän jälkeen hankin pienoispistoolin jolla jatkoin ampumaharrastusta. 9mm aseen hankin intin jälkeen, missä kapiaisten kanssa tuli käytyä ampumassa palveluspistoolilla melkoisesti. Osallistuin myös lukuisiin ampumakilpailuihin intissä.

9mm aseella ei kuitenkaan ole järin hyviä harrastusmahdollisuuksia täällä Turun seudulla, joten enemmän ammunta pyörii pienoispistoolin ympärillä. 9mm pistooli soveltuu reserviläisjärjestöjen ammuntoihin erinomaisesti ja niissä pääasiassa sillä ammunkin. Toisekseen, .22 on niin helkkaristi halvempi kuin 9mm tälläselle opiskelijaparalle, että siitäkin syystä suosin sitä. Lataan itse, näillä laukausmäärillä oikeastaan pakko. Joskus tuli laskettua kuinka paljon rahaa paukuttelen taivaan tuuliin mutta...

CZ 75 B on mukavan tarkka verrattuna intin FN palveluspistooliin. Miinuksena kuitenkin "tunnoton" liipaisin, jota piti kovasti säätää ennenkuin tuntuma tuli hyväksi. Liipaisin ei painunut sulavasti vaan nykien, joka aiheutti tärinää tähtäykseen. Korjailujen jälkeen ase tuntuu oikein mukavalta, jopa käteen mielestäni paremmin sopivalta kuin Glockin aseet.

Sellasta. Kuvassa CZ ja Gamon ilmapistooli (ja tulitikkuaski). :)

Liitteet

• aseet.jpg
    aseet.jpg
    180,9 KB · Katsottu: 422
Nostetaan tätäkin välillä, eli tuli tossa hommattua hankintalupa .22:selle, ja nyt olis sitten kovat päätökset edessä että minkä sitä ostaa. Helsingin asenurkasta kävin tiedustelemassa ruger 22/45+kierteellinen vaimennin-comboa, jotka toli loppu, kuten myös perusrugermk3+vaimennin-combot. Tollanen 22/45 olis aika vahva vaihtoehto, se niiden paketti on 4 tuuman piipulla, mitä mieltä, olisko sillä hyvä alottaa vai pitäiskö olla pidempi piippu?
Sitten onko kellään kokemusta norinco tt olympiasta, sellasen sais vaimentimineen larusta 350e, ei kovin kallis, mutta hieman arveluttaa laatu.
Ai niin, ammuin tossa viimeks radalla yhen laakin .500 s&w:llä, säväyttikö:hyper:

Tähän mäkin voin osallistua ettei tytöt jää ihan paitsioon...
Mulla on tällanen

http://www.lv-sh.de/guns/r22_4mm.jpg

En tiiä näkyykö,en osaa suoraa laittaa kuvaa.

Ja sit mä oon ampunu poliisien pyssylla,en vaan muista mikä se oli.Hah hah.

Oon mä monella muullaki pyssylla ampunu,mut ku mä oon tyttö,nii ehän mää niitä muista mitä ne oli:nolo:

Glyptis sanoi:
Kerrotko vähän tuosta revolverista, esim. valmistaja?
Tai vaikka mitä siinä aseessa lukee.

Mitä haluaisit tietää?
En voi kyllä nyt tarkistaa mtn, ku mä oon töissä ja revolveri kotona:)

Hyvässä kunnossa on,oon käyttäny sen ..öh sinistyttämässä..

Hemina sanoi:
Mitä haluaisit tietää?
En voi kyllä nyt tarkistaa mtn, ku mä oon töissä ja revolveri kotona:)
No merkki, malli, kapasiteetti ja kaliiperi olis kiva tietää, kunhan kotios pääset tarkistamaan. Kuvan nimessä mainitaan 4mm..?
Hemina sanoi:
Hyvässä kunnossa on,oon käyttäny sen ..öh sinistyttämässä..
Sinistyksessä:)

Poliisit perkele haki mun tykit tammikuussa pois:curs:
Olen kyllä ajatellut jalkajousen tai uuden mutkan ostoa, pitää sitä pojilla leluja olla:)

kpsk sanoi:
Lisätäänkö tuohon ideaani että haluaisin kokeilla tuota etten ole aivan nOObiena siellä, koska haluan edetä väh. Aukkiin jos en Rukkiin pääse joko SKVJssa tai sotilaspoliisina. Joo kyllä, se on hyvin pieni osa-alue, mutta kyse on mielikuvien luomisesta. Olen lisäksi muutenkin hieman viehtynyt aseisiin.

Ei ole aukkiin pääsy tuosta ampumisesta kiinni, ellet ihan täysi tohelo ole. Asetta äärimmäisen huonosti ja pelottavasti käsittelevät ja huonosti ampuvat ihmisetkin pääsevät AUKkiin, joten tuskin on ongelma ellet ketään hengiltä ota.

Aseviehtymys voi olla ok, kunhan se ei asehulluuden asteelle mene. Ääri-ilmiöistä ei intissäkään ihan aina tykätä.

Jos ampuminen harrastuksena muuten kiinnostaa, niin toki harrastuksen aloittaa saa. Intissä eteneminen ampumaharrastuksen motivaattorina lähentelee turhuutta.

SEAGRAM sanoi:
Poliisit perkele haki mun tykit tammikuussa pois:curs:

Miksi?

Itsellä tulee silloin tällöin käytyä ampumassa kavereitten releillä, ja ainakaan itsellä ei ole kuin hyvää sanottavaa Tanfogliosta. Kahvakulma ja aseen sopivuus käteen verrattuna esim.Glockiin tai CZ:n on mielestäni huomattavasti parempi.
Käsittääkseni tuossa on myös hinta-laatusuhde kohdallaan...Taidetaan kuitenkin jonkin verran aliarvostaa ko. merkkiä?

Ampumista ja aseitten värkkäilyä ei kyllä päihitä mikään:rock:

Pitää seuraavalla Venäjän reissulla käydä taas jotain aiheeseen liittyvää hankkimassa...

Täytyy kysyä 1911-pistoolista, onko jollakulla kokemuksia sellaisesta?
Itse ammuin kerran tosiaan sellaisella, erittäin väljällä ja kai aika huonosti pidetyllä, ja yksitoimisuus ei kyllä tuntunut tekevän aseesta mitenkään käyttäjäystävällisempää.

Ensin ei tapahdu mitään ja sitten varkain lähtee laukaus.
Olin tosin siinä vaiheessa tottunut itse kaksitoimiseen liipaisuun, ja tämän 1911-Coltin liipaisin olisi varmaan muutenkin kaivannut säätöä.

On se varmaan ihan hyvä peli, jos ostaa vähän kalliimman aseen, mutta silti, ihmetyttää kun jenkkiläiset aselehdet harrastavat verbaalimasturbaatiota 1911-pistooleista, ja hehkuttavat kuinka se on ehdottomasti "the best fighting handgun in the world", ja kuinka jokaisella pitäisi olla John Browningin palvomiseen pyhitetty alttari himassa.

Poliisit perkele haki mun tykit tammikuussa pois

Pitää ryssiä aika paljon että noin käy...

Tanfogliosta. Kahvakulma ja aseen sopivuus käteen verrattuna esim.Glockiin tai CZ:n on mielestäni huomattavasti parempi.
Käsittääkseni tuossa on myös hinta-laatusuhde kohdallaan...Taidetaan kuitenkin jonkin verran aliarvostaa ko. merkkiä?

Itse olen ampunut noin 100 000 lks vuosien varrella CZ:lla ja siihen päälle viellä aika monella muulla pyssyllä. Ja läheltä seurannut myös tankkujen toimintaa jne. Ja pidän tankkua ihan yhtä hyvänä kuin zetoriakin, mutta itse olen mieltynyt enempi zetoriin.Itse en oikeastaan huomaa mitään eroa tankkun ja zetorin kahvakulmassa. Liekö se että olen tottunut ampumaan niin monella aseella. Mutta sitten Glockilla(aka. sarvis) niin sillä pitää ihan oikeasti aina harjoilla että oppii ampumaan kunnolla jos on ollut kauan viime kerran ammunnasta sillä.

Täytyy kysyä 1911-pistoolista, onko jollakulla kokemuksia sellaisesta?
Ihan alkuperäisestä coltista vai sen jostain kloonista? Olen ampunut monellakin.. ja onhan se sellainen klassikko mutta enempi pidän sitten 1911 perustuvista kisa aseista niissä on paremmat laukasut jne.

Itse en oikeastaan huomaa mitään eroa tankkun ja zetorin kahvakulmassa. Liekö se että olen tottunut ampumaan niin monella aseella. Mutta sitten Glockilla(aka. sarvis) niin sillä pitää ihan oikeasti aina harjoilla että oppii ampumaan kunnolla jos on ollut kauan viime kerran ammunnasta sillä.

Totta puhut. Zetin ja Tanfoglion kahvakulmassa ei ole juurikaan eroja, mutta ase sopii silti paremmin mun räpylään...

Glockissa taitaa vaan tuo toimintavarmuus olla aivan ylivoimainen muihin merkkeihin verrattuna. Eikös ko. merkillä ole tehty joku testi, jossa ase tiputettiin lentokoneesta/helikopterista jostain muutamasta kilometristä alas, ajettiin maasturilla yli, heitetty sen jälkeen mutaliejuun, nostettu ylös ja ase toimi edelleen moitteetta...?Vai kuuluuko tämä juttu luokkaan "enpä ihan varmana pitäs..."

Andree sanoi:
Totta puhut. Zetin ja Tanfoglion kahvakulmassa ei ole juurikaan eroja, mutta ase sopii silti paremmin mun räpylään...

Glockissa taitaa vaan tuo toimintavarmuus olla aivan ylivoimainen muihin merkkeihin verrattuna. Eikös ko. merkillä ole tehty joku testi, jossa ase tiputettiin lentokoneesta/helikopterista jostain muutamasta kilometristä alas, ajettiin maasturilla yli, heitetty sen jälkeen mutaliejuun, nostettu ylös ja ase toimi edelleen moitteetta...?Vai kuuluuko tämä juttu luokkaan "enpä ihan varmana pitäs..."

No tuota toimintavarmuutta on niin monenlaista...:rolleyes: En ole viellä nähnyt asetta joka ei olisi kilpailutilanteessa tehnyt häiriötä. Mullakin on ase toiminut aina harjoituksissa mutta sitten kisoissa on tehnyt häiriötä. Tuossa toimintavarmuudessa on niin monta tekijää, aseen puhtaus/huolto, patruunat jopa ampujan ote vaikuttaa siihen että miten ase toimii. Mutta yleensähän sarvista pidetään toimintavarmimmapana aseena. Mutta en laske sen varaan paljon jos muuten se ei käy käteen ja sillä ei samaan tulosta aikaan kuin jollakin toisella. Itse olen aina pitänyt raskaasta rungosta ja metallirunkoiset antvat myös hieman mahdollisuuksia myös modifioida asetta enempi kuin muut rungot.

japa sanoi:
Ihan alkuperäisestä coltista vai sen jostain kloonista? Olen ampunut monellakin.. ja onhan se sellainen klassikko mutta enempi pidän sitten 1911 perustuvista kisa aseista niissä on paremmat laukasut jne.

Oikeestaan kloonia ajattelin, itse tosiaan ammuin Colt Mark IV:llä, ja oli aika romu. Ja mitä itse 1911-Colttien arvosteluja lukee, niin jopa jenkkilehdistä on rivien välistä luettavissa, että monet 1911-Coltit ovat skeidaa, ja niillä on virkaa ainoastaan pohjaksi, josta voi asesepällä teettää hyvän pelin.
Eli kandee ostaa suoraan joku Les Baer, Ed Wilson, Kimber, STI tai muu kiva.

SerialLoser sanoi:
Oikeestaan kloonia ajattelin, itse tosiaan ammuin Colt Mark IV:llä, ja oli aika romu. Ja mitä itse 1911-Colttien arvosteluja lukee, niin jopa jenkkilehdistä on rivien välistä luettavissa, että monet 1911-Coltit ovat skeidaa, ja niillä on virkaa ainoastaan pohjaksi, josta voi asesepällä teettää hyvän pelin.
Eli kandee ostaa suoraan joku Les Baer, Ed Wilson, Kimber, STI tai muu kiva.

Tai sitten kasata vaikka les Baer,sti,svi osista kunnollinen mutta sittenhän se maksaa jotain 3000€ + työt jos ei pysty itse tekemään.

Olisi yksi ihan alkuperäinen 1911 colt tiedossa jota omistaja ei ole innokas myymään mutta toisaalta ei myöskään tarvitse sitä joten mä pikkuhiljaa odottelen josko möisi sen minulle kaappiin pölyä keräämään...

Suositut

Back
Ylös Bottom