Tulevat leffat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt on mystistä! Siinä taitaa olla 2020 odotetuin leffa.

Hiljainen paikka kakkonen näyttää lupaavalta. Cillian Murphy on aina plussaa.

Katselin mitä leffoja tänä vuonna on tulossa ja yllä oleva, Nolanin uusin Tenet+Villeneuven Dyynin eka osa ovat odotuslistan kärkipäässä. Samoin Conjuring 3, vaikka Wan ei sitä ohjaakkaan. Wanilta on myös tulossa uusi kauhuleffa: Malignant. Perustuu ilmeisesti hänen omaan novelliin.

Lisäksi kiinnostavia ovat mm. Ghostbusters: Afterlife, Candyman, Wonder Woman 1984, The Invisible Man, Halloween Kills, Black Widow..

Aika paljon jatko-osia ja uusintaversioita tulossa.

Toinen vuosi putkeen, kun sarjakuva elokuva on parhaan elokuvan ehdokas, sekä kolmas vuosi kun on arvostetuimpien ehdokkuuksien joukossa.

20200114_062523.jpg

Ei ole tuleva, mutta kohta tv:stä tuleva elokuva ja mä en voi jättää tätä nyt infoamatta mun elokuvaveljille - ja siskoille 😁

Eli nyt klo 21:30 alkaisi YLE Femmalta (eli ei niitä vitun mainoskatkoja) TODELLA TODELLA vaikeasti/lähes mahdottomasti suomiteksteillä löydettävä, loistavien 'The Killing of a Sacred Deer'- ja 'The Lobster'-elokuvien ohjaaja Yorgos Lanthimos'n todella palkittu ja kehuttu (Cannes, Sitges yms voittoja sekä yksimielinen valinta edustamaan maataan Oscareissa) aiempi elokuva 'Dogtooth'.

En ole itse nähnyt koskaan kokonaan, mutta nuo jälkikäteen tehdyt miehen elokuvat ja muistikuvat tästä 'Dogtooth'-leffasta saavat mut hetkellisesti taas fänittämään YLEÄ 😁

Hesarin arvostelija kutsuu tänään Suomessa avaavaa Parasitea vuoden parhaaksi elokuvaksi. Mutta varoitus, tästä ei kannata paljoa tietää etukäteen!

RT:llä kriitikkojen tykkäysprosentti on 99.

Kertoo hyvin paljon leffasta jos kriitikot ylistää. Todennäköisesti tekotaiteellinen paska tekele.
Tuo taitaa olla poikkeus, on ollut niin harvinaislaatuinen hitti yleisön joukossa. On yllättävä ja vauhdikas ja ikäraja on K-16, USA:ssa R (for language, some violence and sexual content). Rahaa se on lipputuloista kerännyt jo yli 160 miljoonaa dollaria, mikä on koreankieliselle ihan poikkeuksellista ja kertoo aikamoisesta yleisömenestyksestä.

Olen kyllä täysin samaa mieltä kriitikoiden kanssa, aivan mahtava leffa. Myöskin kaverit joiden kanssa kävin katsomassa, olivat samaa mieltä. Sekä useampi muu tuttu joka on nähnyt ovat kehuneet elokuvaa.
Ja tosiaan jos on aikomus käydä katsomassa, ei kannata mitään tietää ennakkoon, tällöin kaikista paras kokemus.
Bong Joon Ho loistava ohjaaja sekä käsikirjoittaja. Snowpiercer (2013) oli myöskin erinomainen.
Voi hiukan vaikuttaa, koska tulin juuri kyseisestä elokuvasta.

Täytyy tähän samaan sanoa, että 1917 järkyttävän erinomainen elokuva. Vaikka julkaistiin vasta Suomessa, sijoitan sen kuitenki 2019 vuodelle ja taitaa olla vuoden parhaimpia elokuvia ellei paras:unsure:

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom