Tulevat leffat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sekin on erinomainen elokuva, heti perään olisi pitänyt katsoa Darkest Hour. Täytyy kuitenkin sanoa, että 1917 on parempi, varsinkin kuvaustyyli tekee siitä melkein ainutlaatuisen.
Noni, eli tällä perusteella voi skipata 1917. Omasta mielestä Dunkirk oli yliarvostettu ja kuolettavan tylsä. :LOL:
Taisi saada pongoja just kuvauksesta, ja jos tässä keskitytään siihen vielä enemmän niin vähintään yhtä huonosti toimii itsellä.

Harmittelin tuota aikoinaan kun suuri Nolan fani olen.

Ei kyllä ole Nolanin edes top5 elokuva, vaikka olikin hyvä, oisko joku 7-8 listalla.
Riippuu mitä mieltä on trailereista, 2 sotilaan matka jossa tapahtuu yhtä sun toista. Kuvattu siltä kuin olisi koko elokuva yhdellä otoksella tehty.
Kuten Birdman ja Alfred Hitchcock elokuva Rope.

Noni, eli tällä perusteella voi skipata 1917. Omasta mielestä Dunkirk oli yliarvostettu ja kuolettavan tylsä. :LOL:
Taisi saada pongoja just kuvauksesta, ja jos tässä keskitytään siihen vielä enemmän niin vähintään yhtä huonosti toimii itsellä.

Älä jätä väliin on minun vinkki ;) Itsekin pidän Dunkirkkia rikollisen yliarvostettuna elokuvana, mutta 1917 olisi itselle semmoinen 4.5/5 elokuva.

1917-leffassa pääsee aikamatkalle ensimmäiseen maailmansotaan, taisteluhautoihin ja ihan tavallisten sotilaiden silmin tapahtumia seuraamaan. Katsoja on koko matkan mukana kolmantena päähenkilöiden kanssa ja heidän kanssa täysin samassa tilantessa, kun mitään ylimääräistä ei kerrota ja katsojakaan ei tiedä tai kuule sen enempää kuin nämä kaksi. Bonuksena sitten voi bongailla tunnettuja nimiä vastaantulevina sivuhenkilöinä ja itse ainakin olin oikein tyytyväinen, että en katsonut nimilistaa etukäteen, eli varsinkin roolit tulivat sitten ylläreinä aina kohdillaan.

Eli tykkäsin oikein paljon itse tästä ja suosittelen, vaikka mikään leffa nyt ei ikinä kaikille toimi. Visuaalisuuden vuoksi tässäkin mitä suurempi kangas/ruutu, niin sitä parempi.

Monta kertaa tämä oikein piti toistaa, oliko vielä peilin edessä?

View: https://youtu.be/tlwzuZ9kOQU

Viisi kertaa piti sanoa pimeässä pelin edessä muistaakseni. Eipä oikein aiheuttanut mitään tunteita tuo uusi traileri. Se alkuperäinen leffa ysärin alusta on omissa kirjoissani edelleen yksi parhaista kauhuleffoista hyytävine musiikkeineen, Tony Toddin hienon roolin ja uhkaavan tunnelmansa ansiosta. Kai tuo tulee joskus katsottua kunhan tulee vuokrattavaksi.

Se uusi The Invisible Man pitäisi mennä katsomaan piakkoin. On saanut hyviä arvosteluja ja ohjaaja teki pari vuotta sitten hienon leffan nimeltä Upgrade.

Nyt alkaa tämäkin ketju hiljentyä... varmaan iso takaisku korona myös elokuvateollisuudelle. Tosin suurinosa varmaan tämänkin vuoden leffoista ON jo purkitettu vaikka ne näytetäänkin myöhemmin, jahka korona saadaa kuriin. Mutta jossain vaiheessa voisi vajeen kuvitella näkyvän, että uutuus leffoja ei tule yhtä paljon tietyllä aikavälillä mitä ennen. Tai en tiiä sit miten vaikka puolella vuodella olisi vaikutusta loppujen lopuksi, mutta viiveellä se tauko tulee JOS tulee...

Luin, että tauko/karanteeni aiheuttanut jo useita miljardeja dollareita elokuvateollisuudelle, suurimpana kärsijänä ovat elokuvateatterit maailmanlaajuisesti.
Muutama elokuva jotka tällä hetkellä tauolla, Jurassic World: Dominion, the Batman, Matrix 4, Red Notice, Shang-Chi, Mission Impossible. Myös useita elokuvia on esituotannossa ja kuvauksien pitäisi alkaa 1-3kk kuluttua. 6kk ja sitä kauemmin jos kestää alkaa jo vaikuttaa ihan ensivuonna julkaistaviin elokuviin.
Koska suurimpien elokuvien teatterijulkaisuja siirretään koko ajan myöhemmäksi. WW84, Fast 9, Mulan sekä Black Widow, ovat elokuvia jotka voivat lippuluukulta tuottaa yli miljardi dollaria maailmanlaajuisesti.
Elokuvien osto/vuokraus netistä on vielä lastenkengissä, jos vertaa vaikka urheiluun ja varsinkin kamppailulajeihin.
Eikä näilläkään tehdä lähellekään samoja rahoja, kun verrataan lippuluukun tuloihin.
Top 2 on erittäin kova, mutta sitten 3 sija on jo yli 50% vähemmän kuin numero 2, eli buys: 2.4 million revenue: $136 million.
Nämä ovat maailmanlaajuisesti saadut tuotot.

1. Floyd Mayweather vs. Conor McGregor
Year: 2017
Pay-Per-View Buys: 6.7 Million
Revenue: $700 Million
cost $99.95

2. Floyd Mayweather vs. Manny Pacquiao
Year: 2015
Pay-Per-View Buys: 4.4 Million
Revenue: $400 Million
Osa leffoista ainakin amerikassa taitaa tulla ulos digitaalisena levityksenä
Mielestäni näitä pystyy myöskin Suomessa vuokraamaan/ostamaan, ei välttämättä kaikkia. Amazon Prime, iTunes, Google Play ja mitä näitä muita palveluita onkaan.

Viimeksi muokattu:
Meni näköjään väärään ketjuun toi Jordanin juttu kun kyseessä on 10 osainen dokkari eikä leffa.

Joutuu tsekkaamaan silti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom