tulevaisuuden lapset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ADEBIS
  • Aloitettu Aloitettu
Yksinäiset naiset ja naisparit voivat jatkossakin saada hedelmöityshoitoa. Eduskunta päätti asiasta äänin 105–83 perjantaina.

eduskunnan mielestä lapsi ei tarvitse vanhemmiksi miestä ja naista,
joten pitäisikö yksinäisillä miehillä ja miespareilla olla mahdollisuus omaan
lapseen?

juridisesti ja tasa-arvon puolesta mielestäni kyllä.
maalaisjärjellä ei missään nimessä.

onko oikein, että yhteiskunta maksaa sinkkunaiselle hoidot jos se sattuu
haluamaan lapsen/lapsia? mielestäni ei.

mitä mieltä muut uudesta laista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lakia ei olisi pitänyt omasta mielestäni hyväksyä missään nimessä, mutta siitähän ei minulta kysytä joten en jaksa perustella.

Väärin. Tässä raiskataan jo niin pahasti luontoa ja biologiaa, että pahaa tekee.

Sitten vaan odotellaan millon mies kuolee sukupuuttoon tai ainakin mieskanta vähenee rajusti, kun ei tarvita enää kuin ne pari ahkeraa runkkaajaa, jotka osaa tähdätä purkkiin. Lapsen sukupuolenkin kun pystyy nykyään valitsemaan, niin kohta saadaan tytöt polttaa rintsikoita oikeen urakalla - tarvi enää kattoa kusiroiskeita pöntön reunoilla :thumbs:

Itsekin olin lakia vastaan. On myös aika pepusta, että verorahoja käytetään moiseen, sillä monen ihmisen eettiset tai uskonnolliset arvot voivat olla ristiriidassa lain kanssa.

Näitä lapsia tullaan kiusaamaan koulussa.. :(

En oikeen tiiä mitä tästä vois sanoa, että teksti pysyis asiallisena... Todella pettynyt olen kyllä, varsinkin kun lakivaliokunnan enemmistön kanta oli lakia kohtaan kieltävä... Huh... Mun mielestä lapsi ei saisi ikinä olla se itsetarkoitus, vaan kahden ihmisen yhteinen asia (poislukien ne jotka eivät luonnollisilla menetelmillä voi saada lasta). Tässä maassa on tarpeeksi yh-äitejä.. Mun mielestä tällasta suuntautumista ei pitäisti tukea, missä lähtökohtaisesti tiedetään , että lapsella on vai äiti.. ei isää.

Toinen asia mikä mietityttää on tasa-arvo.. Miten se tässä kohtaa toteutuu miehiä kohtaan? Entä miespareille? Tuntuu, että NAISET NAISET NAISET mentaliteetti vetää kaiken yli ja keskustelussa ei edes miesnäkökulmaa oteta vakavasti esiin... Minkä takia eri tavoissa ja laissa pitää apinoida muita euroopan maita..

Ja kaikkea tätä tuetaan vielä meidän verovaroilla.... Vaikka täällämoni asia on helvetin hyvin, mistä olen tyytyväinen niin silti joskus kyllä hetkellisesti vituttaa olla Suomalainen, kun huomaa minkälaisia ihmisiä jengi on tonne äänestänyt...

Edit. Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla naisnäkökulmaa asiaan..

Sääli vain kun näille lapsi ei edes anneta mahdollisuutta normaaliin elämään. Perinteisellä tavalla tehdyillä lapsilla on sentään mahdollisuus normaaliin perheeseen, vaikka nykyään sekään ei ole varma asia.

Tietääkseni hedelmöityshoitoja annetaan verorahoilla vain aviopareille, muut saavat maksaa hoitonsa itse yksityisellä puolella. Päätös antaa lääkäreille luvan edelleen jatkaa tätä työtään, mikään ei siis muutu. Kyllä verorahoja turhempaakin käytetään ihan varmasti.

Ovatko miehet huonompia vanhempia kuin naiset? Tuliko sota-ajan lapsista joiden perheeseen ei kuulunut miehiä jotenkin kieroutuneita? Pääasia kai on että lapsella on rakastavia aikuisia ympärillään, eikä lapsi koskaan ole pelkästään naisten tai miesten kasvattama. Eihän päiväkodeissakaan ole juuri miehiä, apua! :rolleyes:

Ja sehän se vasta reilua onkin, että kukaan ei keskustele esim. 15-vuotiaan lapsen oikeudesta tehdä omia lapsia... Jos terveet saa tehdä mitä haluaa, miksi pitäisi se kieltää niiltä jotka eivät siihen pysty ilman lääkärin apua (ja maksavat sen itse)?

Näitä lapsia tullaan kiusaamaan koulussa.. :(

Lapsia kiusataan koulussa ihan ikään, näköön, kieleen, perhetaustaan ja osaamisen yms. katsomatta. Ehkäpä asenteissa olisi korjaamisen varaa? Tällä perusteella myös esim. vammaisten kannattaisi jäädä kotiin.

Tietääkseni hedelmöityshoitoja annetaan verorahoilla vain aviopareille, muut saavat maksaa hoitonsa itse yksityisellä puolella. Päätös antaa lääkäreille luvan edelleen jatkaa tätä työtään, mikään ei siis muutu. Kyllä verorahoja turhempaakin käytetään ihan varmasti.

Ovatko miehet huonompia vanhempia kuin naiset? Tuliko sota-ajan lapsista joiden perheeseen ei kuulunut miehiä jotenkin kieroutuneita? Pääasia kai on että lapsella on rakastavia aikuisia ympärillään, eikä lapsi koskaan ole pelkästään naisten tai miesten kasvattama. Eihän päiväkodeissakaan ole juuri miehiä, apua! :rolleyes:

Ja sehän se vasta reilua onkin, että kukaan ei keskustele esim. 15-vuotiaan lapsen oikeudesta tehdä omia lapsia... Jos terveet saa tehdä mitä haluaa, miksi pitäisi se kieltää niiltä jotka eivät siihen pysty ilman lääkärin apua (ja maksavat sen itse)?

Olet siis sitä mieltä, että ihan sama onko lapsella yksi vai kaksi vanhempaa? Oma vanhempi, ei ole ikinä sama kun "rakastavat aikuiset lähellä". Mitä muuten olet mieltä tasa-arvosta tässä asiassa? Miehen tai miesparin oikeudesta saada lapsi??

Toinen asia mikä mietityttää on tasa-arvo.. Miten se tässä kohtaa toteutuu miehiä kohtaan? Entä miespareille?

Tasa-arvo ei tarkoita sitä, että kadotetaan se tosiasia että mies ja nainen ovat erilaisia. Muutenhan miesten kannattaisi vaatia esim. urheilukilpailuissa että tulosrajat ovat naisten kanssa yhteiset. Minä aion myös pyytää lääkäriltä jotain hormonia että minusta tulisi yhtä vahva kuin olisin jos olisin mies. Tasa-arvoa tässä kai olisi se, että mies voisi tulla raskaaksi. Vai miten sinä järjestäisit asian?

Tasa-arvo ei tarkoita sitä, että kadotetaan se tosiasia että mies ja nainen ovat erilaisia. Muutenhan miesten kannattaisi vaatia esim. urheilukilpailuissa että tulosrajat ovat naisten kanssa yhteiset. Minä aion myös pyytää lääkäriltä jotain hormonia että minusta tulisi yhtä vahva kuin olisin jos olisin mies. Tasa-arvoa tässä kai olisi se, että mies voisi tulla raskaaksi. Vai miten sinä järjestäisit asian?

Adoptiota varmaan haettiin.

Itselleni tasa-arvo on sitä, että kakille pyritään takaamaan samat lähtökohdat elämään ja loppu on itsestä kiinni ja tämä laki mielistäni eriarvoistaa lasten lähtökohtia.

Aivan, mies ei voi tulla raskaaksi, oivoi ja nyyhnyyh. Mutta arvaas mitä. Ei voi nainenkaan ilman miestä. Että oivoi ja nyyhnyyh. Näinhän asian pitäis olla ilman, että ihminen asettuis jumalan asemaan ja käyttäis teknologiaa muuttamaan elämän suurimpia ja ilmeisimpiä perusteita. Seuraavaksi miehille kehitetään kehon ulkopuolinen kohtu, jotta hekin voivat sekä yksin, että yhdessä hankkia lapsia. Voi miten ihanan luonnollista ja mukavaa.

Toinen asia mikä mietityttää on tasa-arvo.. Miten se tässä kohtaa toteutuu miehiä kohtaan? Entä miespareille?

Useinmiten naispari tarvitsee raskaaksitullakseen vain kupillisen spermaa. Luovuttaja viettää pari minuuttia Playboyn kanssa, eikä saa koskaan tietää tuotostensa kohtaloa. Miesparin lapsensaanti taas vaatii ensinnäkin munasolunluovuttajan. Luovuttajan pitää todennäköisesti syödä hormooneja yms., sekä käydä kivuliaissa toimenpiteissä munasolujen irrottamiseksi. Sen jälkeen tarvitaan vuokrakohtu, jolloin nainen ensin tuntee lapsen kasvavan sisällään 9 kk ajan ja joutuu sitten luopumaan vauvasta kohta syntymän jälkeen.

Että olisiko kyse vähän eri asioista? Mutta mun puolesta, jos munasolunluovuttaja ja kohtu löytyy, niin siitä vaan miesparitkin lapsentekoon. Tosin Suomen lainsäädäntö taitaa olla aika tiukka kohdunvuokrauksen osalta.

Mä olen tosiaan lain kannattaja. Uskoisin, että jos naispari tai yksinäinen nainen lapsen haluaa, niin (ilman lääketieteellistä ongelmaa) se myös onnistuu. Ei tarvitse kuin suunnistaa viikonloppuna baariin minihameessa tai vaihtoehtoisesti sopia asiasta miespuolisen tuttavan kanssa.

Myös perheen sisäiset adoptiot pitäisi ehdottomasti sallia kaikille pareille.

Olet siis sitä mieltä, että ihan sama onko lapsella yksi vai kaksi vanhempaa? Oma vanhempi, ei ole ikinä sama kun "rakastavat aikuiset lähellä". Mitä muuten olet mieltä tasa-arvosta tässä asiassa? Miehen tai miesparin oikeudesta saada lapsi??

Vanhemmuutta on biologista, sosiaalista (joka hoitaa lasta) ja psykologista (kenet lapsi tuntee että on vanhempi). En jaksa uskoa, että biologinen vanhemmuus olisi jotenkin ylivertaista kahteen muuhun verrattuna. En ole kommuunissa kasvanut, mutta minulla oli biologisten vanhempien (ihan kunnollisia hekin) lisäksi psykologiset vanhemmat (hoitoperhe) jonka kanssa olemme yhä "yhtä". Lisäksi tietysti kaikki tärkeät kavereiden vanhemmat ja omat isovanhemmat - en menisi laittamaan heitä järjestykseen, kuka oli eniten tai paras vanhempi. Ehkä sitä on vaikea ymmärtää, jos on ydinperheessä kasvanut. Minullapa olikin kolme mummoa. :D

En väittänyt, että on sama montako vanhempaa lapsella on. Enempi on parempi kunhan laatu pysyy hyvänä. Miespareilla voi mielestäni antaa esim. adoptio-oikeuden - toki jos ratkaiset kuinka he voisivat saada omia lapsia (esim. kohdunvuokraus?) niin mun puolestani antaa mennä vaan. Mun mielipide on, että kaikki kunnolliset ihmiset saa hankkia lapsia - ei alaikäiset ja narkkarit ja alkoholistit ja muut jotka ei pysty huolehtimaan lapsistaan.

Aivan, mies ei voi tulla raskaaksi, oivoi ja nyyhnyyh. Mutta arvaas mitä. Ei voi nainenkaan ilman miestä.

Kohdunvuokraus on jo keksitty. Toisekseen, kai ne miehet ihan vapaaehtoisesti sitä spermaansa luovuttavat, vai joko ne sitäkin osaa kloonata?

Todella naurettavaa, että takerrut tuollaisiin itsestäänselvyyksiin. Tarkoitin tässä asiassa (niinkun varmasti tiesitkin jo) adoptioita ja mahdollisesti kohdunvuokrausta..

Väärin. Tässä raiskataan jo niin pahasti luontoa ja biologiaa, että pahaa tekee.

Eikö luontoa ja biologiaa raiskattu pahasti jo siinä vaiheessa, kun hedelmöityshoidot sallittiin ylipäänsä? Luonnonvalinta kun säätelee lisääntymiskykyä ja lisääntymiskyvyttömyyttä heteropareillakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom