Tulehdukset(liikatreeni)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussi_2
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onx liikaa jos treenaa 3kertaa viikos käsiä?? onx tulehdus vaaraa liiasta treenistä??
Mulla henk.kohtaisesti ku oon tehny nyt paljon scotissa hauista niin on ruvennu koskee kyynärvarsiin, aina ku lopettaa sarjan koskee niin paljon et tuntuu et puottaa polvilleen.. onx syynä et ehkä tulehdus tullu liiasta treenistä??
Vastauksia kiitos..!!
=)

Originally posted by Jussi_2
Onx liikaa jos treenaa 3kertaa viikos käsiä?? onx tulehdus vaaraa liiasta treenistä??
Mulla henk.kohtaisesti ku oon tehny nyt paljon scotissa hauista niin on ruvennu koskee kyynärvarsiin, aina ku lopettaa sarjan koskee niin paljon et tuntuu et puottaa polvilleen.. onx syynä et ehkä tulehdus tullu liiasta treenistä??
Vastauksia kiitos..!!
=)

Eikö vähempi riitä kuin 3x/vko?

-edit- Kävin just lukemassa ton sun threadin rojupuolella joten :rolleyes:

No voi vittu sun kaa:david:

EDIT: Hei, tee yhtä paljon ojentajia ku hauista. Se kompensoi tilannetta niin, ettei sulla tuu paikat kipeeks :D

Re: Re: Tulehdukset(liikatreeni)

No ku oon tottunu rytmiin: tiistai, torstai, sunnuntai.. Ja muutenkin tekee mieli treenata käsiä paljon kun siit tulee hyvä olo.. mut kuulin semmoista huhua et liika treeni myös hidastaa tuloksia.. mut mul on kyl tasaiseen tahtiin noussu penkki tulos..
Mut onx toi kipu tulehduksen merkki, muuten tuntuu kädet ihan normaalilta mut heti ku tekee hauista niin sen jälkeen älytön hetkellinen kipu kyynärvarsissa ja se loppuu sit heti ku lopettaa nostelun ja odottaa pariminssaa..

Ei se ylitreenaaminen ole vastaus isoihin tumppuihin. Itse teen habaa 5-6 sarjaa (yht. 2 liikettä) viikossa ja hienosti on kasvanut.

Re: Re: Re: Tulehdukset(liikatreeni)

No ku oon tottunu rytmiin: tiistai, torstai, sunnuntai.. Ja muutenkin tekee mieli treenata käsiä paljon kun siit tulee hyvä olo.. mut kuulin semmoista huhua et liika treeni myös hidastaa tuloksia.. mut mul on kyl tasaiseen tahtiin noussu penkki tulos..
Treenaat käsia 3x viikossa ja penkkitulos nousee?
Jos nyt lukisit palstaa ja ottaisit sieltä vähän neuvoja. Otat vaikka valmiin 3- tai 4-jakoisen ohjelman ja teet sillä kaikki lihasryhmät tasaisesti läpi.

Re: Re: Re: Re: Tulehdukset(liikatreeni)

No sit mä teen yhtenä päivänä jalkoja.. ja vatsoja ja selkiä teen aina milloin sattuu mut niitäkin useasti viikkoon, mut ne teen vaan kotikonstein eli kotona lattialla.. tohon mun käsitreeniin kuuluu, "olkapäät&rintalihakset&hauikset&käsivarret"
Tänään oli tarkoitus lähteä salille, oon jättäny nyt vähän taukoa et jos tää kipu häviäis sit ku teen ens kerran habaa.. ajattelin tänään tehdä penkkiä 100kg joku 3toistoo, ja sit 90kg (1x5)ja sit 80kg..(3x6), sit käsipainoil vinopenkis aik pystyasennos silleen et ottaa olkapäihin(3x10).. ja sit ylätaljaa (niskantaakse vetoja) (3x10) Sit hauista (3x5) ja dippei ja leuan vetoa.. Et semmoisen treenin meinasin tänään tehdä oon varannu aina 45minuuttia aikaa.. Onx toi hyvä, vai vaihtasitteko likkeit johonkin toiseen
(Ja ojentajia. 3x10)

Re: Re: Re: Re: Re: Tulehdukset(liikatreeni)

No sit mä teen yhtenä päivänä jalkoja.. ja vatsoja ja selkiä teen aina milloin sattuu mut niitäkin useasti viikkoon, mut ne teen vaan kotikonstein eli kotona lattialla.. tohon mun käsitreeniin kuuluu, "olkapäät&rintalihakset&hauikset&käsivarret"
Tänään oli tarkoitus lähteä salille, oon jättäny nyt vähän taukoa et jos tää kipu häviäis sit ku teen ens kerran habaa.. ajattelin tänään tehdä penkkiä 100kg joku 3toistoo, ja sit 90kg (1x5)ja sit 80kg..(3x6), sit käsipainoil vinopenkis aik pystyasennos silleen et ottaa olkapäihin(3x10).. ja sit ylätaljaa (niskantaakse vetoja) (3x10) Sit hauista (3x5) ja dippei ja leuan vetoa.. Et semmoisen treenin meinasin tänään tehdä oon varannu aina 45minuuttia aikaa.. Onx toi hyvä, vai vaihtasitteko likkeit johonkin toiseen
(Ja ojentajia. 3x10)

ota tohon hauiskääntö tangolla vielä lisäx... joku 12 sarjaa.

aika turhaa tehä hanskaa 3kertaa viikossa tekee sillonku sattuu jaksaa :P ota vaikka vakava kyykky 3kertaa viikossa paljon fiksumpaa. itelläni on kädet kipeet vaikka teen vaan kerran viikossa hanskan.. johtuu hyvin pitkälti scotti tangosta.. suosittelen että jätät kaikki tankoliikkeet pois ja pumppaat kässäreillä ja vaikka taljassa :)
ja vedä pari pakettii buranaa ni pitäs helpottaa

Jos luit nuo ylemmät tekstit tosta niin huomasit varmaan ettei mua satu käsiin ollenkaan muulloin kun vain ku oon tehty scottipenkis tangol hauista, se koskee vaan pariminssaa sit ku oon lopettanu sarjan, mut treeni päivinä eikä muinakaan päivinä koske käsiin yhtään.. ainut ongelma vaan on toi ku kyynärvarsiin sattuu scotin jälkeen, et pitäskö scotti vaihtaa ja tehdä jollain muulla, muuten kädet jo seuraavana päivän normaalit, johtunee aineista mitä käytän.. =)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla henk.kohtaisesti ku oon tehny nyt paljon scotissa hauista niin on ruvennu koskee kyynärvarsiin, aina ku lopettaa sarjan koskee niin paljon et tuntuu et puottaa polvilleen

Tuo scott-hauiskääntö on sellainen liike, että ainakin minulla se sattuu kyynärvarsiin; tämän takia en juurikaan tee liikettä. Välttämättä kyseessä ei ole tulehdus, mutta suosittelisin kuitenkin treenaamaan hauikset suorasti vain kerran viikossa ja jättämään scott-hauiskäännön pois.

Ja jos scott-penkissä tehty hausikääntö toisi hyvän tuntuman (kuten ainakin mulla tekee), mutta se sattuu kyynärvarsiin, niin kannattaa tehdä tuo liike käsipainolla..Ei sen tangon käyttäminen ole pakollista. Parhaitenhan tumput kasvavat, kun vaihtelet välillä liikkeitä, näin myös se kipu voi kadota.
Kannattaa nyt ottaa hiiri kauniiseen (tai karvaiseen :) ) käteen ja etsiskellä palstalta kunnollinen ohjelma. Mikäli sen tekeminen ei itseltä onnistu. Toivon todella, että tämä on trolli, varsinkin nuo lääkkeet.

Originally posted by Tomi
Ei se ylitreenaaminen ole vastaus isoihin tumppuihin. Itse teen habaa 5-6 sarjaa (yht. 2 liikettä) viikossa ja hienosti on kasvanut.

Juuri näin.. ihmettelin kun tumput eivät kasva mihinkään ja tajusin myöhemmin tekeväni aivan liikaa (ei kuitenkaan 3krt/vk :)) Nyt alkanut jotain jo näkyä kun aloin tekemään vähemmän.

Monestikkos sä teit viikos kun huomasit treenaavas liikaa?? ja monesti teet nyt?? mäki meinasin vähentää hieman.. ehkä 2kertaan viikos..

Originally posted by MARBE THE MAN
Eikös Tony Halme sanonu viikingin voimaoppaassa että ei ole ylitreenaamista vain ali syömistä.
Ennen oli kuureis' Sustaa, Oxya ja Decaa, hii-ohoi... Nykyään on kuureis' Winsuu, tauoil' syödään Provii, hii-ohoi...

Itelle ei kans hauiskääntö tangolla sovi ollenkaan, kun heti tulee kyynärvarret niin pirun kipeiksi jo ekasta nostosta. Suosittelen kyllä jättämään tangot pois jos tuntuu, koska itellä tuntu kipua useita päiviä viime tankoilun jälkeen :( . Ite teen vain hauiskääntöä vapailla painoilla 3-4 sarjaa ja ihan hyvin tuntuu pelittävän ;) . Toisaalta en edes hirveesti tiedä muita liikkeitä, jos tanko jätetään pois laskuista...

Mulla oli kanssa samoja oireita joskus, mutta meni ohi itellään ja nyt kestää tehdä millä tangolla vaan. Ei siis välttämättä ole ylikuntoa. Mulla ylikunnon huomaa kun forkut rupee ojentajapuolelta kramppaileen ja nykimään jatkuvasti, eli tosta kyynärpään sivussa olevasta lihaksesta.

sul on nyt jussi_2 vähän pallo hukassa, et tunnu tietävän treenaamisesta mitään mutta nappeja olet jo valmis vetämään (/olet jo vetänyt)... :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom