Minä oon saanut parhaiten tuloksia viisijakoisella, siis massaa ja voimaa massakaudella. Dieetillä olen tehnyt nelijakoista. Viisijakoisella esim: 1. Etureidet, pohkeet 2. Rinta, vatsat 3. Hauis, ojentaja, 4. Olkapäät 5. Takareidet, alaselkä.
Nelijakoinen esim: 1. Etur, takar, pohkeet 2. Rinta, vatsa, 3. Selkä, olkapäät 4. Hauis, ojentaja.
Epäkkäät olen sisällyttänyt olkapäätreeniin. Liikkeitä kolme per lihasryhmä, sarjoja kolme ja toistoja 6-15, jaloille ja vatsoille joskus vähän enemmän. Esimerkiksi etureisipäivänä 3x reisiojennus, 3x jalkaprässi ja 3x askelkyykky, hack-kyykky tai jalkakyykky.
Olen treenannut joka toinen päivä ja pitänyt kierroksen jälkeen kaksi lepopäivää, esimerkiksi viisijakoisella treeniä ma, ke, pe, su, ti ja sitten uusi kierros käyntiin perjantaina. Yllättävän pitkä kierros aika, mutta näin on jotkut huiputkin treenanneet, eli ei siinä mielessä mitään kovin ihmeellistä.
Alussa hirvitti lähteä treenaan näin pitkällä treenivälillä, mutta tulokset yllättivät! Treenit tietysti niin kovaa kuin lähtee. Usein olen tehnyt kaksi kierrosta 8-15 toistoin ja sitten yhden voimaviikon, jolloin toistoja 1-4, sitten neljäs viikko kevyt, jolloin painot jotain puolet normaalitreenistä, mutta toistoja 15.
Huomasin, että noissa edellisissä oli jätetty kokonaan esim. vatsat huomioimatta.