Nannax: Olen kyllä hieman eri mieltä Mopsi80:n kanssa. Läheisten tuki on äärettömän tärkeää, joten asia kannattaa ehdottomasti ottaa puheeksi. Jos asut yhdessä vaikkapa poikaystäväsi kanssa, ja hän haluaa todella tukea sinua, asian kuuluisikin vaikuttaa hänen elämäänsä. Konkreettiset esimerkit, joita postissasi mainitsit (herkkujen osto kotiin ja ruoka-aikojen säännöllisyys) ovat erittäin hyviä tapoja lähteä purkamaan asiaa.
Mietipä: Yhteisellä terveellisellä ruokavaliolla voitte parantaa molempien oloa ja terveyttä, ja saada kokkauksesta vaikka yhteisen kivan harrastuksen. Jos taas syötte eri ruokia, aiheutuu siitä tuplavaiva ruoanlaiton järjestelyissä, sekä sinulle turhia kiusauksia.
Mikäli et ole puhunut asiasta näin suoraan, poikaystäväsi ei välttämättä edes tiedä että asia painaa mieltäsi, eikä siksi osaa muuttaa käytöstään. Ei hän varmastikaan tahallaan halua elämääsi hankaloittaa. Rohkeutta!
Ja se, että kotityöt ilmeisesti kaatuvat enemmän sinun harteillesi, on taas aivan eri keskustelu, joka kannattaa sekin käydä.
(Minulla on tietysti näin sinkkuna aivan erilainen vinkkeli asiaan, mutta olen vakaasti päättänyt että en hakkaa päätäni seinään sellaisen miehen kanssa, joka kantaa kotiin sipsejä ja roskaruokaa. Uskon että samanlaiset terveelliset elämäntavat antavat suhteelle melkoisen hyvän ennusteen.)