Tryptofaani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tziisus
  • Aloitettu Aloitettu
Omasta mielestäni tuo tryptojauhe on niin samperin hirveän makuista, että kapseloin itse sen ennen käyttöä. Joku vajaa 5e maksaa 500kpl (vai oliko niitä nyt enemmänkin, ihna v-tusti kuitenkin) gelatiinikapseleita apteekissa. Tryptojauhe on sellaista laastia, että sen kun kippaa pöydälle niin kapselit saa täyteltyä ihan vain painamalla toinen puolisko laastiin ja sulkemalla. Tylsää, todellakin, mutta aika nopsaan sitä saa ~50 kapselia täytettyä (yhteen menee noin 1/4g). Itse olen käyttänyt noita 2kpl illassa, eli 0.5g

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo tryptofaani on vielä siedettävämmästä päästä. :D Itse tulee pakattua kaikki aminot sun muut ton avulla. Alle 5min tulee 50kapselia.
capsule1.jpg

mistä tuota oikein saa?! itiksen luontaistuotekaupoissa oli ainakin vain "tryptotabs", 1 tabletti sisältää 200mg tryptofaania, tais olla 15,90 20 tabua!!!

villekille sanoi:
mistä tuota oikein saa?! itiksen luontaistuotekaupoissa oli ainakin vain "tryptotabs", 1 tabletti sisältää 200mg tryptofaania, tais olla 15,90 20 tabua!!!
oon joskus kokeillu tuota tryptotabsia, piristää vain. otin ennen nukkumaaan menoa ja en saanut unta millään, monta tuntia meni pyöriskellessä.

neutraali sanoi:
oon joskus kokeillu tuota tryptotabsia, piristää vain. otin ennen nukkumaaan menoa ja en saanut unta millään, monta tuntia meni pyöriskellessä.

Joku muukin on samaa sanonut ja ilmeisesti siksi että tuossa on muutakin kuin tryptofaania, olikon tyrosiinia ainakin?

japa sanoi:
Joku muukin on samaa sanonut ja ilmeisesti siksi että tuossa on muutakin kuin tryptofaania, olikon tyrosiinia ainakin?
juu tyrosiinia on.

Itse olen todella uniongelmainen, joten tätä olis tosi miellekäs testata >_<

villekille sanoi:
Ostin viime viikolla tuollaisen tryptotabs purkin ja kyllä kaduttaa. Se pitää vain hereillä eikä paranna unta alkuunkaan.

Täältä aikoinaan ostamani tryptofaanijauhe sitä vastoin toimi hienosti ja siihen makuunkin tottui. Kielelle vaan ja äkkiä alas vedellä. Mistähän sitä saisi ostettua?

Kannattaa katsastaa hc:n tuotteita myyvät luontaistuotekaupat. Ainakin täältä savosta vielä löytyy vielä hc:n tryptofaania.

Stiltskin sanoi:
Kannattaa katsastaa hc:n tuotteita myyvät luontaistuotekaupat. Ainakin täältä savosta vielä löytyy vielä hc:n tryptofaania.

No jos sieltä sitä löytyy niin voisin kyllä maksaa vaikka kympin vaivan palkkaa jos saisit tänne lähetettyä, itselläni todella paha uniongelma pahan tinnituksen vuoksi ja tuo kyllä auttaisi, saisi opiskelut taas kulkemaan, jos mitenkään onnistuisi niin lähetä mailia villekille@surfeu.fi

No niin... jokunen viikko sitten tuli tuota purkillinen ostettua ja olen sitä nyt säännöllisen epäsäännöllisesti iltaisin ottanut. Olen ollut havaitsevinani, että nukun kyllä sikeästi (herään korkeintaan kerran vessaan, sitäkään en joka yö), eikä unen saanninkaan kanssa ole ollut ongelmia, mutta monena aamuna olen herännyt pirteänä n. puoli tuntia ennen kellon soittoa, mitä ei muulloin tapahdu oikeastaan ikinä. Tässä ei oikeastaan muu hämää kuin se, että olen pirteä ~6h yöunien jälkeen, yleensä tuohon vaaditaan vähintään sellaiset 8h. Joko tuo sitten oikeasti parantaa merkittävästi unen laatua, tai sitten dieetillä ylikunto kolkuttelee - mitä en kyllä myöskään ihmettelisi... Noh, ehkä pitää olla kiitollinen edes noin hyvistä yöunista, eipä tätä savottaa enää kauaa kestä :)

japa sanoi:

Tyrosiini on kilpirauhashormonin esiaste, jolla on piristävä vaikutus. Tryptotabsit sopii hlöille, joilla on taipumus kilpiauhasen vajaatoimintaan. Mulla kilppari heitti kanssa volttia kun otin tryptotabseja (valvotti ja hikoilutti). Puhdas tryptofaani taas toimii hyvin. Joku viisas kun vielä tietäisi miksi ihmeessä sekaan on laitettu tyrosiinia joka piristää, kun kyseessä on valmiste, jonka pitäisi parantaa unta...

Onkos tätä vielä pakkiksella myynnissä?

Wilma sanoi:
Tyrosiini on kilpirauhashormonin esiaste, jolla on piristävä vaikutus. Tryptotabsit sopii hlöille, joilla on taipumus kilpiauhasen vajaatoimintaan. Mulla kilppari heitti kanssa volttia kun otin tryptotabseja (valvotti ja hikoilutti). Puhdas tryptofaani taas toimii hyvin. Joku viisas kun vielä tietäisi miksi ihmeessä sekaan on laitettu tyrosiinia joka piristää, kun kyseessä on valmiste, jonka pitäisi parantaa unta...

Tyrosiini on mukana sen takia että siitä syntyisi dopamiinia, jolla on myös osuutensa unen laadussa.

Ja muistaakseni kolmas aineosa oli b6-vitamiini. Sitä tarvittiin muistaakseni just siihen dopamiinin muodostumiseen.

-pipsa- sanoi:
Onkos tätä vielä pakkiksella myynnissä?

Eipä taida olla. Ja tuntuu loppuneen myös monesta muusta kaupasta. En tiedä onko kyse taas jostain lääkelaitoksen pelleilystä, vai onko raaka-aine kiven alla.

trypto

Tryptomaxia myy jotkut yritykset ja se on ihan ehtaa 100% L-Tryptofaania.
Hinta on kyllä noin kaksinkertainen verrattuna tohon mitä pakkiksellakin oli myynnissä :jahas:
Eikös kyseinen tuote ollut "Hardcore tryptophan" ?
On muuten poistettu myynnistä kaikissa muissakin nettikaupoissa.
Sitten on tryptofaani-kapseleita myynnissä, mutta nämä ovat sitten vieläkin kalliimpia.

Ite kärsin välillä uniongelmista. Lääkäri määräs mirtatsapiinia, joka on toiminut ihan ok, mutta välillä tulee tolla vedettyä jotkut 14 tunnin megaunet ja rytmi on taas ilosesti sekasin. Melatoniinia ei kuulemma ole koskaan määrännyt eikä määrää.

Kyllä se uni yleensä tulee kun pari tuntia pyörii, mutta kun ennen sain unen päästä kiinni noin 2 minuutissa..

Melatoniinia kannattaa pyytää sitten joltain toiselta lääkäriltä. Ei kyllä pitäs olla ongelma, ellei nyt ole joku vanha homekorva joka ei ole pitänyt itseään ajantasalla 70-luvun jälkeen. Niitäkin löytyy.:lol2:

HC:n pojille tais tulla ongelmia.

Pitäisikö mun ikäisen ottaa jotain erityistä huomioon tryptofaanin käytön suhteen? Eräässä toisessa threadissa joku muistaakseni sanoi, että aivot kehittyvät aina 20(?) ikävuoteen asti ja sitä ennen ei elimistön luontaista välittäjäainetuotantoa kannattaisi "sotkea." Osaisiko joku kertoa tästä enemmän?

Ja sitten puhtaaseen :offtopic:: Tupakkaakin on tähänastisen elinkaareni aikana tullut poltettua jokseenkin paljon, eikös nikotiinilla ole joku vaikutusmekanismi dopamiinin eritykseen?

On havaittu, että tupakoitsijoilla on enemmän psyykkistä oireilua. Kyllä se vaikuttaa varmasti johonkin siellä aivoissa.

"Nikotiini jäljittelee aivoissa asetyylikoliini-nimisen välittäjäaineen toimintaa. Tämä häiritsee aivojen normaalia toimintaa."

"Asetyylikoliini on välittäjäaine, joka viestii hermosolujen ja lihasten välillä. Sitä erittyy selkäytimessä ja aivorungossa ja se saa lihakset liikkumaan. Asetyylikoliini vaikuttaa myös autonomisen hermoston toimintoihin: sydämen lyöntitiheyteen, suoliston toimintaan ja pupillien supistumiseen. Aivoissa asetyylikoliini aktivoi muita hermosoluja, kuten dopamiinineuroneja, vapauttamaan välittäjäaineita. Nikotiini vaikuttaa kaikkiin näihin prosesseihin."

"Olo tuntuu hyvältä ja miellyttävältä. Tämä johtuu siitä, että nikotiini kiihdyttää dopamiinineuronien asetyylikoliinireseptoreita, ja aiheuttaa dopamiinin vapautumisen aivojen mielihyväkeskukseen."

lähde: www.jellinek.nl/brain

Tryptofaani toimii helevetin hyvin mutta se pitää ottaa mahd tyhjään vatsaan ja riittävän suuri annos, noin 1g ,aluksi. Tryptofaanista saarnasi jo 80luvun alussa herra nimeltä Frank Zane, hyvä laatuisen unen arvo näkyy suorituksissa nopeasti.

Nostetaan vanhaa ketjua. Nykyaikaisia tryptokokemuksia kuulisin mielelläni. Tuota esim. tiedemies Andrew Huberman aina vähän väliä hehkuttaa.

^ tai saattaa olla, että Huberman on puhunut L-teaniinista. Mutta nuo L-tryptofaani ja 5-HTP ovat olleet paljon esillä viime aikoina. Pitäisi tutkimusten mukaan parantaa unenlaatua, vähentää stressiä ja ahdistusta, sekä kohentaa mielentilaa. Vaikuttavat suoraan serotoniinin määrään aivoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom