Tryptofaani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tziisus
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
japa sanoi:
Onko tryptpfaanilla mitään riskiä jos ottaa sen esim. texoksin kanssa?

Joku enemmän asiasta tietävä voi korjata tai lisätä, jos tarvetta näkee...

Mutta oman kokemukseni mukaan tryptofaanilla on tapana vahvistaa tuon tyyppisten lääkkeiden vaikutusta. Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen, että toiminta on aivolisäketasolla (tryptofaanin ohjeissakin muistaakseni oli, ettei suositella tosiaan esim. mielialalääkkeiden kanssa).

Muistan jotain mielialalääkkeeksi tarkoitettua lääkettä käyttäneeni nukahtamislääkkeenä joskus ja totta kai sitä piti silti kokeilla myös ottaa tryptoa samalla (itsellä oli tosin tryptotabsit käytössä, ei pelkkä tryptofaani, joten en ole varma ovatko ko sivarit tryptofaanista vai muista tryptotabsin ainesosien aiheuttamia)... ja lopputulos oli moninkertainen vaikutus. Seuraava päivä koomailtiin kyllä ihan urakalla. Todellakin oli vaikeuksia yleensäkään päästä sängystä ylös, kun oli ihan pökerryksissä.

Riskiä olen huono arvioimaan edes tältä omakokemusmutupohjalta. Sen saa tehdä joku joka tietää enemmän lääketieteestä kuin minä.

japa sanoi:
Onko tryptpfaanilla mitään riskiä jos ottaa sen esim. texoksin kanssa?
En nyt tunne kyseistä "Texoksia" mutta jos kyseessä on joku MAO-estäjä tai ssri-lääke niin ei todellakaan kannata käyttää tryptofaanin kanssa yhdessä. Seurauksena saattaa olla serotoniinisyndroooma joka voi johtaa koomaan tai pahimmassa tapauksessa kuolemaan.

oikonen sanoi:
En nyt tunne kyseistä "Texoksia" mutta jos kyseessä on joku MAO-estäjä tai ssri-lääke niin ei todellakaan kannata käyttää tryptofaanin kanssa yhdessä. Seurauksena saattaa olla serotoniinisyndroooma joka voi johtaa koomaan tai pahimmassa tapauksessa kuolemaan.

No tais olla tenox:D (perkuleen kirjoitusvirheet) Tai sitten somnor. Kumpaakin olen kokeillut nukahtamislääkkeeksi kun hieman on ollut vaikeuksia nukahtaa vuorotyön takia.

oikonen sanoi:

Mao-estäjän(ainakin moklobemidi) tryptofaania voi käyttää jos tietää tarkasti mitä tekee.:lol2:

Annostus mm. huomattavan minimaalinen.

Mutta silti suosittelen jokaista kyseisen mixin harkitsijaa harkitsemaan toisen kerran ja tarvittaessa vielä puhumaan lekurin kanssa.

Ite kiskon 5-htp:tä (oon ymmärtäny, et 5-htp on stydimpää, ku tryptofaani?)..ja joskus tarttee tenoxiki vielä heittää naamariin. En oo vielä ainakan huomannu mitään outoa ;-)

japa sanoi:
No tais olla tenox:D (perkuleen kirjoitusvirheet) Tai sitten somnor. Kumpaakin olen kokeillut nukahtamislääkkeeksi kun hieman on ollut vaikeuksia nukahtaa vuorotyön takia.

Viime yönä vedin tenoxia ja tryptofaania ja hengissä ollaan,mutta kahvit kaatu lattialle kotona ja nyt töissä edit pöydälle,joten tarkkaavaisuus taittaa olla vähän kateissa....yleensä en juuri koskaan mitään kaatele...

LAUMAT sanoi:
Mites oiskos toi hyvä kombo melatoniinin kanssa?

Tryptofaani on niin serotoniinin kuin melatoniininkin esiaste. En oikein näe järkeä molempien käyttämisessä samanaikaisesti. Tai no tietysti, saahan samalla vähän serotoniinia ja enemmän melatoniinia, mutta pöhnäinen olo on huomattavasti suurempi, ts. sivuvaikutukset menevät aika varmasti yhteiskäytön hyötyjen yli.

Kyllä, olen kokeillut.

Paras yhdistelmä mielestäni on edelleen tryptofaani, l-tyrosiini, sinkki ja magnesium. Tuolla yhdistelmällä minä ainakin nukun yöni sikeimmin, olen hetken päästä heräämisestä virkeimmilläni, eli pöhnäinen sivuvaikutuskin on minimissään.

Google löysi muuten pakkotoistoonkin viittaavan keskustelun;
http://www.tiede.fi/keskustelut/vie...ghlight=&sid=76ab6492ea0c84c9826215be8717f547

Tryptofaani toimii melatoniinin esiasteena, mutta ei siitä silti ole melatoniinin vaikutuksen korvaajaksi.

Mä herään kyllä tryptofaanin kanssakin virkeämpänä melatoniinilla kuin ilman sitä.:)

mitä tuo maksoi pakkiksen kaupassa, kun enää sitä ei siellä oo? :(

olikos se nyt 90g purkki joku reilu 20euroa. Mut ei tota ainakaan kielenalta annostelussa juuri kulu.

paljonkos sinne kielenalle olet annostellut? Onkos yhteisvaikutusta vaikka imovanen kanssa?

Edelleen mulla on se puolikas pussi hakematta,oisko joku 50g.Muutamalla eurolla joku saa hakea vantaalta(tikkurila/peijas/korso)..tai tuon johonki lähistölle

Make998, voisin ostaa testiin tuon sulta. Ootko ircissä?

LAUMAT sanoi:
paljonkos sinne kielenalle olet annostellut? Onkos yhteisvaikutusta vaikka imovanen kanssa?

"Veitsen kärjellä". Ei pitäs olla ongelmaa imovanen kanssa.

make998 sanoi:
Edelleen mulla on se puolikas pussi hakematta,oisko joku 50g.Muutamalla eurolla joku saa hakea vantaalta(tikkurila/peijas/korso)..tai tuon johonki lähistölle

jos tuota vielä on niin voisin vaikka kympillä hakea

TheLORD sanoi:
Maistuuko pahalle? Paljon on veitsen kärki?

Vähän pahalle. :lol2: Veitsen kärki on himpun suuntaa antava annostus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom