Trillian paras?

Onko tuosta parempia ohjelmia händläämään meset ja härpäkkeet?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä hyvää tai huonoa ohjelman käytössä on ollut?
Yhtäkkiä kuulostaa näppärältä käyttää yhdellä ohjelmalla MSN:ää, AOL:ää jne.

Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Miranda ja Gaim. Noitten paremmuudesta suhteessa toisiinsa en osaa sanoa, sen verran vähän tulee noita mesehärpäkkeitä käytettyä.

Ite ainakin käytän Trilliania Windowsin puolella ja Gaimia Linuxissa. Tähän mennessä paras löytämäni ohjelman noiden pikaviestimien käyttämiseen.

Gaim itsellä linuxin puolella (en tosin ihan hirveästi tykkää mutta parempaakaan ei ole löytynyt) ja winukan puolella Miranda, joka on säätäjän märkä unelma. Itse pidän tuosta Mirandasta kuin hullu puurosta.

Mun mielestä MSN Messenger on paras ihan mesen käyttöönja mIRC ircin käyttöön. Mutta jos käyttää jo esim. kolmea tai useampaa eri härpäkettä niin pitää kääntyä jo muiden ohjelmien käyttöön. Trillian on mielestäni parhaimman näköinen, ja esim. pelkän mesen takia tota ei ikinä ottais. Miranda tulee sitten, säätöjä löytyy eikä ole niin ihmeellisen oloinen kuin trillian, vaikkakin helvetin ruma. Linuxissa GAIM on lähes välttämättömyys, ellei osaa hakea. En tiedä uusimmista versioista, mutta vihasin vanhan originellia ulkonäköä. Sen lisäksi sain aina sen bugisen version ja piti ettiä vakaa toimiva.

Itellä oli tuo trillian joskus.. se sekoili aika paljon. En nyt jaksa tosin muistaa mitä se sekoili.. Sen jälkeen otin tuon Miranda IM:n käyttöön.. se on toiminu paremmin kuin hyvin.

Itellä ollu Trillian käytössä reilun puol vuotta ja mielestäni plussia on huomattavasti enemmän ku miinuksia. Käytössä Icq ja Msn Trillianin kautta. irc:tä olen kokeillu ja todennu toimivaksi, mut luontevampaa minulle käyttää mirkkiä.

Plussaa:
  • Saa lähes kaikki pikaviestimet samaan poksiin + Irc:n
  • Tabit vakiona
  • Vakaa
  • Pienikokoinen
  • Muunneltavissa
  • Loistava viestihistoria -toiminto haun kera

Miinuksia:
  • Satunnaisia bugeja
  • Alottelijalle hankalat asetukset
  • Ei(vielä) suomenkielistä versiota

Muuten trillu saa multa kyllä kehut & suositukset, mutta...
Välillä harvakseltaan viestejä hukkuu bittiavaruuteen.
Sitten kun ei kaverit vastaa puoleen tuntiin niin tajuaa että
ei ole taas menny jutut perille :(
Yleensä tätä ilmenee kun se keskusteluikkuna on ollu idlenä pitempään.
Pitää sammuttaa se ikkuna ja avata uudestaan niin menee taas perille.

Kellään mitään hajua mitä vois tehdä asialle??
Olen asentanu uusiks jo pari kertaa eikä häviä, liekkö jostain asetuksista
kiinni?
Taustalla kyllä aina Azu jyllää koko kaistan leveydeltä.

Trilliania olen käyttänyt n. 1,5 vuotta enkä muuhun vaihda ilman _todella_ hyvää syytä. Bugeja ilmeni alussa, mutta viimeisimmän version (3.1) kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Microscopic-skini on ihan paras, vaikka se onkin 1:lle tarkotettu.

Jossain vaiheessa tuli kokeiltua nuo kaikki läpi. Miranda, Gaim ja Trillian kun rupesi tuo mesen ulkonäkö niin vituttamaan. Mutta kaikissa näissä kolmessa ilmeni mulla sama ongelma; kun kenelle tahansa yritti jotain lähettää niin nopeus oli luokkaa 2kb/s. En sitten tiedä miten kaikissa oli sama ongelma mutta nyt on pitänyt jatkaa mesen käyttöä kun sillä sendiminen toimii normaalisti.

itekkin käytän trilliania, ja todennut erittäin hyväksi ohjelmaksi.
Varsinkin PRO on tosi näpsäkkä, tosin maksullinen.

Ainut bugi mikä vaivaa, on se että sendiminen ei onnistu ja webcam ei pelaa messengerin kanssa.

Hyvinhän tuo Trillian toimii. Pelasin yhteen aikaan sellaisessa online-liigassa että piti olla kaikki messengerit. Trillianilla sai ne toimimaan kätevästi saman käyttöliittymän kautta. Fontteja on helppo säätää eikä perusnäkymässä ole mitään turhia nappuloita häiritsemässä ohjelman käyttöä.

Nostetaanpas nyt tätä vanhaa threadia.

Vaihdoin käyttiksen Windowsista Ubuntuun ja siinä samassa vaihtui MSN Messenger aMSN:ään. Ensimmäinen versio taisi olla 0.94 ja päivityksen jälkeen 0.95. Tossa vanhassa oli sellainen ominaisuus, että näki jo sen, kun joku avasi keskusteluikkunan sun kanssa, ilman että puhui mitään. Tämä oli mielestäni hauska ominaisuus, mutta puuttuuko se tuosta uudesta versiosta, vai saako sen jostain laitettua päälle (en ole ainakaan itse löytänyt)?

Edit. Jos toi version 0.95 julkaisupäivä on oikea tuolla "Help"issä (051205), niin ei ole ollut kuin toi uusi käytössä.

aMSN:n Changelog ei ainakaan puhu mitään tuollaisista muutoksista, joten oletko katsonut asetuksista, onko ko. toiminto päällä? Itselläni on tällä hetkellä käytössä versio 0.94, joka toimii ihan joten kuten muutamia bugeja lukuunottamatta. Olisihan tuo uudempi versio saatavilla tuolta portagen ~x86 haarasta, mutta empä ole jaksanut asentaa.

Edit: Ai olitkin jo katsonut asetuksista. Minulla ainakin ominaisuus löytyy kohdan Tools -> Preferences -> Session -> My Messaging Interface kohdan alta, jossa ensimmäisessä kohdassa tulee olla valinta keskimmäisessä laatikossa (tai ensimmäisessä).

Andy- sanoi:
Edit: Ai olitkin jo katsonut asetuksista. Minulla ainakin ominaisuus löytyy kohdan Tools -> Preferences -> Session -> My Messaging Interface kohdan alta, jossa ensimmäisessä kohdassa tulee olla valinta keskimmäisessä laatikossa (tai ensimmäisessä).

Onko yhtään samanlaiset vaihtoehdot?

Liitteet

• Scriin.jpg
    Scriin.jpg
    63,1 KB · Katsottu: 149
Back
Ylös Bottom