Triathlon harjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu
jaahas, eihan tuo aloitusviesti ollutkaan kuin melkein 5 v. sitten, lukihairio siis, jo joo, ehka tasta keskusteltavaa silti loytyy!! :hyvä:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jaahas, eihan tuo aloitusviesti ollutkaan kuin melkein 5 v. sitten, lukihairio siis, jo joo, ehka tasta keskusteltavaa silti loytyy!! :hyvä:

Varmasti keskustelua on, itse luin tuota aerobisen harjoittelun offtopicia suurella mielenkiinnolla. Mainitsit, että sinulla on kirjallisuutta aiheesta. Olisiko siellä jotain mainiota opusta aivan beginner-tasolle, joita taitaa täällä muutamia kiinnostuneita olla. Jaa joitain nimekkeitä, jos ehdit?

Tuo edellä mainittu foorumi on ihan hyvä ja sieltä saa vinkkiä. Itse kyselen samalla nimimerkillä sielläkin. Itse olen nyt reilun vuoden treenaillut enemmän ja vähemmän triathlon tavoitteisesti. Nyt on pohjana beginner tason jenkki ohjelma 20 viikon ajaksi. Käytännössä tuo on kuitenkin ihan turha koska työn/perheen vuoksi treenit täytyy kuitenkin soveltaa. Pääasiassa teen altaassa 2-3 treeniä viikossa, 1-2 kuntosaliharjoitusta, 3-4 juoksua ja 2-3 fillarointia. Kesää kohti painopiste siiirtyy toivottavasti enemmän pitkiin pyörälenkkeihin, lajinomaisiin yhdistelmiin ja avovesiuintiin. Minulla on sellainen kuva että tällaisella kuntosarja-tasolla harjoittelu ei loppujen lopuksi ole niin tieteellistä. Tekee vaan määrää ja melkein laji kuin laji käy. Eri asia on sitten kun aletaan tavoittelemaan kovempia tuloksia (ironman2 taitaa tehdä näin?).

Omat harjoitusviikot pyörii siinä 7-12 tunnin kieppeillä. Kesällä yritetään nostaa johonkin 10-15 tuntiin. Tavoitteena on läpäistä ironman matka, ajasta viis.

ok, alla "valitut palat" omasta harjoituskirjastosta, painotus pitkille matkoille, puolikas/taysi:

1) Tom Rodgers, The Perfect Distance, kirjoitettu paaosin puolikkaille mutta kattaa myos pitkat, omat nakemykset menevat yli 90% tarkkuudella yksiin Tomin kanssa, oma tarinakaan ei nyt niin hirvean kauaksi liippaa Tomista, olemme insinooreja, Tom tosin NASA:n hommissa, Tom aloitti tosissaan vasta 37-vuotiaana, sitten 46-vuotiaana veti 9:56 Konalla Hawaiin ikasarjojen mestaruuksissa, aika kova hemmo, eh... http://www.half-iron.com/

2) Joe Friel, Gordon Byrn, Going Long, erittain asialinen tayspitkien matkojen opus, ei yhta kuivasti/kliinisesti kirjoitettu kuin ao. Olen paljossa samaa mielta ainakin 3/4-osassa sisaltoa, tullut nyt uusi painos, itella on 2003 version... http://www.velopress.com/triathlon.php

3) Joe Friel, The Triathlete's Training Bible, tata nyt ei voi olla mainitsematta ja kyllahan Joe valmentajana on kysi eniten arvostettuja ja tietaa mita tekee, mutta, mutta, kun aijalla on pirun kuiva tyyli esittaa asiat ettei ainakaan innostus paasisi liikaa nousemaan, asiaa silti ja erittaoin kattavasti, uusi painos tastakin tullut, oma painos os vuodelta 2004... http://www.velopress.com/triathlon.php

4) Matt Fitzgerald, Complete Triathlon Book, tamakin on raamattumainen iso opus niinkuin yo. mutta taman kautta itse aloittelin, Matt on myos ei mikaan maailman huippu syntymastaan vaan tietaa paljon niista kaytannon ongelmsta, esim. juoksuvammoista, jne, mitka itse jouduin kaymaan kaikki lapi, taa on usa:n triathlete lehden sponsaama ja loytynee lehden nettisivujen kautta tai amazon.

5) Henry Ash, Lifelong Training, kuten no 1) tamakin ottaa pitkan tahtaimen linjan, Henry on myos reipaasti yli nelikymppisena vetanyt tayspitkia alle 10-tunnin, hyvia ideoita, kuuluu Ironman/Meyer&Meyer Sport -sarjaan mista on tukuittain opuksia mutta taso on kaikkea hyvan ja tosi ala-arvoisen valilta, tama ko. Henryn tekele jo lahtokohdista puhuu ns. training for masters mentaliteetista... http://www.m-m-sports.com/shop.php?lang=1

6) Louis Tharp, Overachiever's Diary, niille kella (avovesi)uinti tuntuu vaikealla, tama on erinomainen tiivistelma Terry Laughlin opeista, joita taalla rapakon takana lahes kaikki triatleettiuimarit seuraavat... http://www.totalimmersion.net/ ... eika syytta, Louis on tiputtanut turhat/liiat drillit pois ja keskittyy olennaiseen, Terry uskoo loputtomaan drillien hinkkaamiseen, kumpi kannattaa riippuu kunkin lahtotilanteesta.

Lisaa... taa saattaas olla hyva mista aloittaa... http://www.m-m-sports.com/shop.php?lang=1 Cherie Gruenfeld, Become an Ironman, tiivis & lyhyt & asiallisen & olennainen sisalto, inspiroiva author, yli 60-v. nainen & vielakin vetaa taysmatkan sinne 12-13-h, ei mitaan turhaa, joka rivi on asiaa.

Uppoaa minuun myos herra Maffetonen harjoitus/ravinto/pitkajanteisyys/filosofiat. Tammoinen on tana paivana poissa "muodista". Maffetonehan uskoo vahvaan pohjaan & etta pidetaan vaan ne lenkit siella selvasti aerobisella alueella vaikka vuosikin, eika pusketa yli. Ne ketka sanoo tammoista "vanhanaikaiseksi" muistuttaisin etta esim. Mark Allen aikanaan ei 4-5 kuukauteen kausien alussa tehnyt MITAAN tri-osa-aluetta yli 150-sykkeen, jos noilla urilla voitti 6-krt maailmanmestaruuden Hawaiilla, niin naitten nykyisten intervalliadvokaattien pitaisi horistaa korviaan (on niillekin paikkansa muttei aina), sellaisia tri-marathon aikoja mita Mark heitti silloin ei olla systemaatisesti lyoty, luokkaa 2:40, sen jalkeen kun 114-mailia on taivalta jo takana kun ottaa ensimaisen juoksuaskeleen......

Inspiraation lahteista pakko laittaa tama linkki myos, aina sillon jos ittella tuntuu vaikealta ja/tai meinaa alkaa pikkuasioista valittamaan, niiiiiinnn..........

http://www.ocblazeman.com/OC_Blazeman/War_on_ALS.html

Jon on mulla ajatuksissa niina vaikeina hetkina, taman tyyppiset elamankohtalot inspiroivat eniten, nain vuoden 2005 Hawaiin ironmanin & Jonin pyorivan maaliin kuin puupokkelo, ALS-taudin runtelemana, toinen kasi jo lastattuna, eika elanyt taman jalkeen kuin vahan yli vuoden, nyt jo tuhkaa, mies TIETOISESTI valitsi taistella kirjaimellisesti loppuun saakka, minulla on sukulaisissa ALS-kohtaloita enka kylla voi tajuta (oikein kunnolla vielakaan) miten joku voi siina kunnossa tehda ironmanin, Jon teki, n. 16:30, vaikka sinallaan ajalla ei ole mitaan valia. ROCK ON WARRIOR !!!! :hyvä::rock::):kippis1::worship::thumbs::piis:

Terve miehiin

Mita ilmeisimmin olet ollut triathlonin parissa jo pidempaan. Mita mielta olet aerobisesta harjoittelusta ja siita etta panostetaan enemman laatuun kuin maaraan? Olin mukana maratonilla pari vuotta sitten jossa oli kokeneita maratoonareita mukana. Yksi ukko oli juossut 160 maratonia. Tulin siita porukasta ensimmaisena maaliin ajalla 3h13min. Ymmarsin etta oma harjoitteluni oli hyvin erilaista kuin heidan. Itse olen aina pyrkinyt intervalli ja tempoharjoitteluun pitkien ja hitaampien vkl juoksujen lisaksi. Tama kyseinen klubi treenasi vaan juoksua samalla tempolla ja ultrapitkia matkoja. Siina ei yksinkertaisesti mielestani "kone kierra" jos ei koskaan juokse nopeammin kuin kisavauhtia. Itse olen siirtynyt viiden vuoden maratonien jalkeen triathloneihin ja eka 70.3 tuli tehdyksi kk sitten. Taysi matka edessa 5.12.2009. Mun kuntotaso on 70.3 matkalla 5 timmaa josta uinti heikoin 38min, fillari 2h40min ja juoksu sellaiset 97min. Tulisiko suurin osa pyoraily ja juoksutreeneista (80%) suorittaa suht korkeilla sykkeilla? Kuten olen juoksupuolella huomannut niin makiharjoittelut, tempot ja intervallit todella toimivat mutta en koskaan ehka tehnyt niita tarpeeksi vaan tuli ehka "holkattya" liikaa eli treenatuksi alitehoilla. Mita mielta ollaan?

hyvia kysymyksia, ikuisuuskysymyksia, jopa!

Noilla juoksupohjillahan ei ole enaa dramaattista parannusvaraa. Pyorailyssa kylla ne sykkeet ainakin mulla aika-ajoasennossa menee jo asennon takia yllattavankin alas matkavauhdissa, jos nousen pystyyn polkemaan niin syke nousee n. 10-15 lyontia (vaikka tiedan myos painvastaisia esimerkkeja), normaalimatkasyke ehka nyt ihan karkeasti 130, allekin ton se joskus menee, ja naa on sitten harjoitussykkeita, keskimaarin, pahat maet n. 170+, mulla on naita omia pakkomielteita mista yksi on se ettei yhtaan kisasyketta millaan matkalla ole kirjattuna vaikka kisattu on kaikilla matkoilla, en kayta kisoissa muuta laitetta kuin rannekelloa jota vilkaisen parin-kolmen tunnin valein, niita kisasykkeita voi vain arvailla, tykkaan menna kisoissa tunteella & kayttaa lisalaitteita vain harjoittelussa.

Olen vankkumaton makiharjoittelija pyorailyssa, lempireitti sisaltaa 7,000 jalkaa nousuprofiilia 100-mailin matkalla, tata alan tehda tosin vasta kun kausi on kunnolla sisassa & tasaisempia (pitkia) lenkkeja lukuisia alla, nuo jotkut ironman-kisareitithan on kylla tehty kovin tasaisiksi, riippuu etta tarkemmin minkalaiselle reitille tahtaa. Pyorailyn intervallikysymykset pitaa jattaa viela erilliseen postiin, jotkut ovat nostaneet pyorailyn kylla uusiin ulottuvuuksiin rankoilla intervalleilla mutta kaikilla kokonaisuus ei oikein kesta sita, itse kuulun ehka tahan jalkimmaiseen ryhmaan... Jotkut tekee makiakin systemaattisesti vetoina, mulla ne on ripoteltuna sinne pitkin tuota lempireittia.

Niin ja tuo sun aloituslause on kuin suoraan omasta suusta, ts. oli itellakin aika jolloin podin alitajiusesti huonoa omaatuntoa kun luin jotain tilastoja minka mukaan keskim. IM-triatleetti ui vah. 10-kilsaa, pyorailee 350-kilsaa ja juoksee vah. 70-kilsaa/vko, naa tilastot sikseen, jos toi pitaisi paikkansa (kuka ties?), niin miten sitten voi loytaa ittensa mista loytaa n. puolilla maarilla? Kylla minakin kuulun tahan laatu vs. maara koulukuntaan!!

jambo, tuo juoksufoorumi triathlon-osio naytti ihan asialliselta, kavin siella selailemassa mutten viela rekisteroitynyt, jotenkin pisti vaan silmaan etta tama minun omalla kohdalla tunnistamani pullonkaula, ts. jalkavoimareservit ylos, oli niita vahiten puhuttuja aiheita ja enimmakseen niin etta kyselijoita oli, ei niinkaan vastauksia, mutta niinhan taa menee kun kaikilla on se oma urheiluhistoria niin paha siihen on menna muitten neuvomaan, pitaa laittaa oma viritelma myoh. postaukseen, jos taallakin tri-ihmisia naita selailisi, talla hetkella oma punttijaksotus menee vain viikkotasolla (heavy-light-med.) & olen ajatellut sen kesemmalla tiputtaa kuukausijaksotukseen.

Pistäkääs ajatuksia pyörän hankinnasta. Itse painin sen ongelman edessä että pyörä olisi ostettava mutta varat ja halut eivät kohtaa. Ilmeisin vaihtoehto olisi hankkia suoraan tri fillari mutta ne on pirun kalliita. Mitä jos ensimmäisen kisakokeilun jälkeen päätän että ei enää ikinä? Käteen jää kallis pyörä jolle ei ole käyttöä. Ajatuksissa olisi hankkia harrastajatason maantiepyörä n. 1500 euron kieppeillä. Lukemieni testien perusteella tuo hintaluokka alkaa jo olemaan sellaista että jotain laatua voi odottaa. Kysymys oikeastaan on se että antaako tavallisella maantiepyörällä paljonkin tasoitusta verrattuna tri pyörään ja tuleeko pitkässä ajossa esiin jotain oleellisia eroja tri/maantie akselilla?

Kylla se on varmaankin jarkevaa hommata maantiepyora tt fillarin sijasta jos ei ole varma tulevaisuudesta. Itsellani on kummatkin ja kyllahan se tt pyora on suunniteltu tasaiselle ja tehty geometrisesti vain yhta tarkoitusta varten eli aika-ajoa. Triathloneita on myos sellaisia joissa pyoraosuudet ovat nousuja ja laskuja ja silloin olisi kylla kiva hiilikuituinen 7kg moderni maantiepyora. Itse aloittaisin kylla maantiepyorasta ja hommaisin siihen ns. aerobars.

Täytyy katsoa, josko kirjoja löytyisi jostain kirjastoista tai hyvin varustelluista kirjakaupoista. On jokseenkin mielenkiintoinen juttu, että treenaamisesta saa enemmän irti, kun sitä ei tee väärin ja tietoa saa lukemalla. Kantapäänkin kautta voi kyllä opiskella, mutta miksi tehdä niinpäin.

Hmm. Mitäpä suosittelisitte aivan ensi askeliksi, jos ajatellaan, että tästä triathlonia alkaisi treenata. Uin viisi kilometriä viikossa, kesäisin pyöräilen tuhansia kilometrejä ja lenkkiäkin tulee juostua aina silloin tällöin, mutta käytännössä homma olisi aivan alkutekijöissään ja varmaan origon pakkaspuolella... Mistä lähtisi liikenteeseen?

Vaikea tuohon on suoriltaan paljoa sanoa, jakeriver, mita nyt nopeasti tulee rajaavia kysymyksia mieleen, paljon sita treeniakaa lopulta on per vko & mista se aika revitaan & onko miten rassaava leipatyo, ihan nyt varovaisesti voisi heitella sita pohjienluontimantraa tahan alkuun, kaikissa lajeissa ensin aerobinen pohja, oletan etta nykuintimaarilla mitaan suurempaa tekniikkapulmaa ei ole, palataan viela...

Tasson nyt taa mun punttirunko mita en eilen lentokentalla ehtinyt tahan rustata:
pe: voimapaiva, 80-90% 1-RM harj. painot, kyykyssa 5-15x1 60-sec lahdoilla, back-off setit 1/4 painoista pois ja niilla 3x5, joka treenissa olen viim. pari kk lisannyt painoja, viime aikoina 1.25kg/vko, puntit aamutreeni, optiona illalla joko rento uinti ja/tai juoksuvedot.
la: -
su: kevyt paiva (off-seasonilla kestavyyspuntit), 50-65% 1-RM harj. painot, etukyykky takaversion sijasta, tata nykya ravakkia kolmosia, paivan varsinainen ohjelma on pitka pyora, siirtymajuoksu & illalla palautumiseen orientoiva uinti
ma: -
ti: keskiraskas ja/tai nopeuspainotteinen puntti, 67-75% 1-RM harj. painot, kyykyssa vitosia asteittain nousevalla painolla, viim. sarja lievaa tiukkuutta mutta varaa jaa, taa on orientoitumista perjantain raskaaseen (puntti)paivaan, puntit aamusta & illasta kevyt pyora, intervallit optio.
ke: pitka aerobinen uinti (AM), pitka juoksu (PM)
to: -

Olen jattanyt ymparoivat piperrykset asian tiivistamisen nimessa pois (pressit, rivet, mavet).

Taahan menee nyt viikkojaksotuksella, ylospain hilataan painoja joka perjantai, noi kaksi lisapunttia on enemman vaan orientoitumista.

Ajatuksia/uteluita:
- mitas jos tiputtaisin keskikesaan menessa viikkojaksot vaikka parinkin kuukauden maks. 80% painoihin kaikissa liikkeissa ja vaihtelisin vain sarjoja/toistoja/varaa joka sarjaan, tama ravakkyyden kaivamisen nimissa, paapaino siirtyy raskaille lenkeille
- (puntti)piikkaus viela ennen elokuun paatavoitetta (?) olisi lahinna itseluottamuksen ponkitysta, jos kantti pitaa niin voisi jattaa poiskin
- nuo yleisvoimaohjeet triatleettipiireissa nojaavat tosi lyhyisiin maks/kesto/lajivoimakausiin, jopa luokkaa 4-vkoa, minusta tuossa ajassa ei oikeasti saa muuta aikaan kuin herattelee ne vanhat tasot pintaan, mulla on kiveen hakattu tavoite 1.7xBWx1-RM syvakyykky, sita ennen en ole tyytyvainen pohjiin, help, anyone?

Täytyy katsoa, josko kirjoja löytyisi jostain kirjastoista tai hyvin varustelluista kirjakaupoista. On jokseenkin mielenkiintoinen juttu, että treenaamisesta saa enemmän irti, kun sitä ei tee väärin ja tietoa saa lukemalla. Kantapäänkin kautta voi kyllä opiskella, mutta miksi tehdä niinpäin.

Hmm. Mitäpä suosittelisitte aivan ensi askeliksi, jos ajatellaan, että tästä triathlonia alkaisi treenata. Uin viisi kilometriä viikossa, kesäisin pyöräilen tuhansia kilometrejä ja lenkkiäkin tulee juostua aina silloin tällöin, mutta käytännössä homma olisi aivan alkutekijöissään ja varmaan origon pakkaspuolella... Mistä lähtisi liikenteeseen?

Älä mieti liikaa. Käy niin kuin minulle. Aloitin keskustelun viisi vuotta sitten ja vasta nyt olen todella aloittanut.No välissä oli lasten teko mutta kuitenkin. Sinähän jo käytännössä treenaat triathlonia. Moni on taatusti lähtenyt kuntosarjaan huonommillakin pohjilla. Ei kai siinä muuta kuin haet lajien välille sopivan viikoittaisen tasapainon, keskityt heikkouksiin, otat yhdistelmiä mukaan. Koti ja työ vaikuttaa asiaan todella paljon. Joku pystyy jo alussa paukuttamaan 15 h viikkoja ja toiselle taas tekee tuskaa päästä 8 h tasolle. Onko se vähemmän treenaava vähemmän triathlon harrastaja? Mikä itselle sopii ja mitä kerkiää. Omassa ohjelmassani pääsen tuskin tekemään edes yhden käden sormien verran viikkoja juuri niin kuin ne on suunniteltu. Jos käytännön ohjetta haluat niin aloita vaikka siitä että viikoittain juokset uimaan tai uimasta pois. Siinä on jo yksi yhdistelmä. Tai fillarilenkin jälkeen juokset päälle 30 min.

Ironman: sulla on aika analyyttinen tapa lähestyä treenaamista. Ettet vaan olisi insinööri ;). Oma suhtautuminen on lähinnä fiilispohjaan perustuva johon sekoitetaan kokemukset ja tieto.
Minusta tuo pohja ei kuullosta mahdottomalta, jos ajattelen verrattuna itseeni. 1.7xBWx1-RM syväkyykky on aika realistinen tavoite. Piikkauksesta sen verran että onko hyöty suhteessa haittaan? Eli vaikka saat itseluottamusta niin onko siitä hyötyä suhteessa siihen mitä negatiivista vaikutusta sillä voi olla kestävyysominaisuuksiin? En tiedä, kunhan mietin vaan. Omat virheet aikasemmilta vuosilta vaan ovat olleet sellaisia että kovan puntin seurauksena mm juoksu on hyytynyt täysin. Mutta taas sitten hyödyt pyöräilyyn? On tää vaikeata :D.

Olen päässyt seuraamaan lajia hyvinkin läheltä, mutta en ole ainakaan vielä hurahtanut sen mukaan. Kuntosarjalaiselle tärkeintä on harjoitella eri lajeja tasapainoisesti, kuten edellä on mainittu. Kannattaa käydä seuraamassa muutama kisa ja seurata muiden valmistautumista sekä etenkin sitä vaihtorumbaa bongaten eri niksejä. Opettele uimaan käyttäen pääsääntöisesti käsiä säästäen jalkoja, fillarilenkkien jälkeen on todella tärkeää juosta hieman, sillä se muutos tuntuu todella hirveälle...

no klousataas hantia mita on jaanyt...

seppoaugust, paras pyoraily "intervalli" hyotusuhde on pitkissa keskirekisterin tempoajoissa kun tahdataan taysmatkalla tai puolikkaalle, kylla huiput kayttaa niita rypistelyjakin, esim. 5x5' niin paljon kuin lahtee muutaman-min palautuksilla, jos kokeilet noita & pystyt pitamaan ohjemassa & saamaan progressiota, niin nostan todella hattua...

omia ehdotuksia:
- varmistetaan ensin etta pyoran kisapituus menee mukisematta, tulee semmoinen vahva "been there, done that" olo etta siita se ei jaa kiinni, olen itte taman vaiheen lenkit vetanyt vahan ylipitkiksi, luokkaa 130-mailia (vs. 112-mi kisapituus), maet mennaan vaan taloudellisesti ylos, ei repimista.
- sitten voi ripotella esim. n. 1/2-matkan segmentin kisapituuteen n. keskirekisterin teholla, tuonne 140+ sykkeen tietamille (sykkeet nyt on yksilollisia, korkeammalle siis muttei happorajoille), ite tykkaan heittaa tan segmentin 107-mailin lenkin loppupuolelle mutta mika ettei voi se olla keskemmallakin.
- seuraavaksi voi alkaa "hyokkaamaan makia", mielellaan kerta kerran jalkeen enemman ja enemman.
- tasta seuraava steppi on maaston muuttaminen kauttaaltaan makivoittoiseksi, lahella kisapituutta, viimeinen silaus, riippuu miten paha se kisareitti on, tarviiko.

jakeriver, on aika oikeaan osuva tiivis kommennti tuo jambon, jos tata viidakkoa johonkin tiivistaa niin tarkeinta loppujen lopuksi on tehda & luottaa siihen mita tekee.

jambo, no niin, ihan oikeaan osuttu tuo sun arvaus mita olen ;) mutten itse asiassa nyt niin mikaan niin analyyttinen ole, kylla siihen rungon sisaan on jatetty niin paljon liikkumavaraa, kiitokset punttirungon kommenteista, lisaakin voi kommentoida, anyone?

Uintikurssin ensimmäinen tunti käyty. Nyt osataan jo kellua :D. Hyvin huomasi rasvan määrän vaikutuksen kelluntaan kun vertaili meikäläistä ja naisia. Naiset kelluivat vaakatasossa ja meikäläinen pystyasennossa.

Ensiviikolla koeajamaan Bianchi Via Nirone 7 Alu-Carbon Ultegra.

Murray Man

Hey, tuli mieleen mainostaa meidan seuran jarjestamaa tri kisaa taalla Etela Australiassa. Seuran nimi on Adelaide Vales ja kisa on nimeltaan Murray Man. Paikka on nimeltaan Murray Bridge ja noin 75 km Adelaidesta. Kisa on ammattilaisten jarkkaama ja organisaatio on A1. Kisan kapasiteetti on noin 300 osanottajaa ja kyseessa on ns. long course (2km swim, 60km bike, 15km run). Olen itse ollut mukana kahdesti ja nyt ollaan varvaamassa ulkomailta mukaan muutamia tri harrastajia. 2009 kisa oli just 3 viikkoa sitten ja nyt ollaan jo liikkeella 2010 silmalla pitaen. Me ollaan todennakoisesti saamassa vanha maestro Pauli Kiuru mukaan ensi vuoden kisaan. Ajattelin huudella taalla vahan ja kuullostella jos joku olisi kiinnostunut. Muutamalle voin jarkata majoituksen ja kyyteja lentokentta-koti-kisapaikka-koti-lentokentta jne... Googlaa Adelaide Vales ja sielta loytyy Murray Man linkki. Cheers kaikille!!!

Wow, Pauli Kiuru tulossa mukaan!! Olenkin ihmetelllyt mita han on ihan viime aikoina puuhaillut, viim. mita muistan uutisoidun, oli kun han kavi pokkaamassa jonkinmoisen lifetime palkinnon, Hawaiilla se kai oli.

Elikkas tassa on nyt tri-harrastajia netin aarella usealta mantereelta, amerikan, euruupan ja sitten australasia...

Eilen tuli joku dokumentti lihavuudesta ja siinä oli sumopainijoita. Lihottaakseen itseään ne söivät 20 000 kaloria päivässä. Ihan mielenkiinnosta kyselen että paljonko täällä porukalla on kalori kulutus ja montako kaloria syötte päivässä?

itseskin harrastan triathlonia. en minä ainakaan kalorimääriä laske mutta luulisin tulevan joku +3000--->

mullakin bianchin via nirone 7 Alu Carbon , en ole vielä kovinkaan paljoa ajanut mutta vaikkutaa omiin tarpeisiin nähden kelpo peliltä

niin ja itselläni treenit tunnit vaihetelevat seuraavasti lepovko 7-10h treenivko 11,30-17.00h mutta pikkuhiljaa määriä nostellen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom