Treenivihkosesta hyötyä vai haittaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Ittelänikin on pää niin laho että joutuu kirjottelemaan kaiken ylös... Kirjaan kaiken lämmittelyistä eteenpäin, painot, sarjat, toistot ja fiilikset miltä rauta maistui. Ja kyllä tuo ainakin motivoi kun voi katella taaksepäin ja nähä että kehitystä on tapahtunu:kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voimapohjaisessa treenissä harjoituspäiväkirjan pitäminen on oikeastaan pikku"pakko",koska sarjapainot on niin pirun tärkeät kehityksen seuraamisessa. Lihapohjalla treenatessa en pitänyt,koska peili on periaatteessa niin hyvä kehityksen mittari. Ja pidän päiväkirjaa, sähköisessä muodossa.

joo täälläkin päin käytetään siitä on hyvä seurata millä painoilla on viimeksi tehnyt jos ei muista..:) ja onhan se mukava sit katella parin vuoden päästä et miten on tullut kehitystä..:thumbs:

Meikäläisellä on treeni vihossa vain liikkeet, painot ja määrät.
Eli en kirjoittele menikö niinkuin piti, ym...

Sitten kun tuntuu, että menee sarjat ylös "liian" helposti.
Niin uutta riviä vaan excel listaan ja uudet paino määrät
vanhojen viereen.

Siitä sitten näkee kehityksen kun vielä kirjaa päivämäärätkin.

Eipä ole koskaan tullut treenivihkoa käytettyä enkä edes ole harkinnut sen käyttöä. Tulokset näkyvät ensisijaisesti peilistä mutta muistan kyllä yllättävän pitkälle taaksepäin eri treenien sarjamäärät, toistomäärät ja käytetyt painot joten nousujohdannaisuus sarjapainojen tms. osalta pysyy myös mielessä.

Originally posted by Pii
Noh noh... ei saa heittää pyyhettä kehiin. :)

Minulla ainakin kulkee nykyään tosilujaa. Varsinkin penkki on varsinaisessa nousukiidossa.
Enkä syö mitään mömmöjä, jollei kreatiinia niiksi lasketa.

Että eikös kohoteta :kippis1: meille jotka parhaassa iässä porskutamme.
Ei ole aikomustakaan "tuuki rinkihi wiskautta" (muunneltu lainaus Aku Ankasta). Sanoinkin, että lähestyn niitä ikävuosia. Toki panen ajalle hanttiin minkä kerkiän, ja ainakin vielä olen parannellut enkkojani. Penkissä olisi tarkoitus parantaa. Yl.urh. heitoissa ropsahtaa joka vuosi vielä joku enkka. Kyykkyä jos saisin tehdä ongelmitta, olisin kohtapuoleen toisella sadalla. Ja niin edelleen.

Porskutetaan! :kippis1:

Ikinä en oo käyttäny enkä käytä.

Originally posted by Metri
Sanoinkin, että lähestyn niitä ikävuosia.

Onhan tuossa ainakin kymmenen vuotta aikaa parannella ennätyksiä. Onhan Louie Simmonskin nostanut parhaat nostonsa yli 50-vuotiaana (ei tosin ole ihan natu).

Originally posted by Force
Onhan tuossa ainakin kymmenen vuotta aikaa parannella ennätyksiä. Onhan Louie Simmonskin nostanut parhaat nostonsa yli 50-vuotiaana (ei tosin ole täys natu).

Joo, ei ihan. Mutta kyllähän se 27v. nonstop roinailu tarkoittaa samaa, kuin melkein kuin natu.:wanha:

Joo, no editoin tuota suluissa olevaa vähän. :)
Simmonsilla on aika lähelle jonkin sortin ennätys yhtämittaisessa "kuurissa". :D

Olen kirjoittanut 1998 kesästä. Lähes joka ikinen kilo. Ainakin työsarjat, ja vähän lämmittelystä.

Sanoisin itse että on kyllä suunnaton hyöty. Vähän naurattaa jotkut vanhat jutut mitä tuli kirjoitettua, mutta välillä yllättyykin kun katsoo.

Kyllä noista treeneistä kannattaa jonkinlaista kirjaa pitää. Itse olen pitänyt kirjaa kesäkuusta 2001 lähtien. Se näyttää kiertelemättä oman edistymisen. Tuo ensimmäiselle sivulle kirjattu tulostaso (k,pp,mn) kertoo mistä on lähdetty liikkeelle.

On muuten masentavaa huomata, että on yrittänyt melkein minkälaisia systeemejä ja virityksiä ja tulostaso ei ole noussut kuin muutamia kymmeniä kiloja. Vihkosta löytyy ties millaisia omia ja vieraita systeemejä westsidestä venäläiseen. Nyt vihdoin viimein siirryin mahdollisimman simppeliin harjoitteluun, että yhteen treeniin kuuluu vain 4-5 liikettä. Jo kuukauden perusteella voin sanoa, että tulostaso on lähtenyt taas nousuun ja tarkoitus olisikin testata uusia maksimeja kuukauden päästä. Uusien maksimien löydyttyä voikin sitten palata vihkossa pari kuukautta taaksepäin ja tarkastaa miten se homma taas aloitettiin.

Originally posted by Sumppari
Ja sen kyllä huomaa? :D

Ei kyllä mä muistan ne sarjapainot sun muut muutenkin. Nojoo, on kyllä mielessä käynyt että alkais pitämään jotain kirjaa. Ehkä, so not.

En ole käyttänyt kun joskus kokeilu mielessä ja ihan turhaa hommaa oli.

Tiedän kyllä kehittyneeni 5 vuoden takaisesta ilmankin kirjaa, kuten myös tiedän että excelin käyrä olisi aivan suora kehityksen suhteen kuukaudessa.

Sillä mitä nostan ei ole mitään merkitystä sen kanssa minkä kokoinen olen ja siksi en ole järin kiinnostunut painosta jonka nostan, kunhan reeni menee perille ja teen sarjan loppuun asti. Tuntuma on rutkasti painoja tärkeämpää.

Sitten sitä masentuu ku reenipainot menee alaspäin ja toisaalta taas katsoo mitä on viimeksi tehnyt ja ottaa sen 1 tai 2 enemmän vaikka cheatilla.

Eikä muutenkaan kiinnosta tärisevin käsin kirjotella jotain sarjojen välissä.

Itse muistan aina mitä tein viime treenissä ja se riittää, teen sitten erilailla. Painoja en välttämättä muista, toistoja taas en muista varmasti koska en laske niitä. Koitan pitää mielessä tuntuman enkä jotain numeroa. Tiedän aina noin 3-4 tarkkuudella montako meni laskemattakin ja se piisaa.

Kokeilin treenipäiväkirjan pitoa yhden kesän ajan, ei tuntunut mitenkää hyödylliseltä. Treenitapa itselläni on treenata tuntuman mukaan ei painojen.

Tuntuman mukaan reenaaminen ei tarkota löysäilyä. Itse kehityn hyvin tällä systeemillä, aina ei ole pakko lisäillä painoja että kehittyy.

En käytä treenivihkoa, mutta kirjoitan treenin jälkeen kotona koneelle tarpeelliset turinat eli lähinnä pääliikkeiden painot, sarjat ja toistot.

Itse en ole käyttänyt salivihkoa, vaan olen tehnyt suurinpiirtein samoin kuin lentsikka: kin sanoi, eli tuntuman perusteella.
Kehitystä on tapahtunut kyllä siitä kun aloitin salitreenin tälläkin tavalla ilman salivihkoa, mutta mitä olen muilta kuullut/lukenut salivihon hyödyistä niin ajattelin myös itse testata sen käyttöä.

Ei ole vihkoa täälläkään, mutta kyllä aina vaan palautuu mieleen ne edellisen kerran painot ja toistot. Vitutuksesta tai hyvästä mielestä muistaa kuinka putkeen viime kerta suorituspaikalla meni. Kehityksen huomaa mitasta ja naisten huokauksista. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom