Treenivermeistä hajut pois!?

Väripatruunoita myydään ihan tavan kaupoissa: prismat, citymarketit jne. Saatavilla on kahdenlaisia: kovaksi lätkäksi puserrettuja ja jauhemuodossa olevia. Paketin kyljessä on ohjeet käytöstä.

Itse olen käyttänyt jauhetta: jauhe pesukoneeseen värjättävien vaatteiden kanssa (ei mitään pesuaineita tai huuhteluaineita) ja sitten antaa mennä vaattelle sopiva pesuohjelma läpi - mieluiten mahdollisimman kuuma, mutta kyllä 40 asteessakin hyvää tulee. Värjäyksen jälkeen normaali kuivatus - kannattaa huomioida, että vaate saattaa tiputtaa värillistä vettä (ei kannata roikottaa parketin yllä).

Värjätty vaate päästää väriä seuraavat 2-3 pesukertaa. Pesukoneeseen jää värjäyksen jäljiltä yleensä aina väriainetta ja sen kannattaa antaa pyörittää pari pesuohjelmaa läpi ilman mitään pyykkiä (mutta pesuaineella). Kannattaa olla tämän "puhdistuksen" jälkeen varovainen valkopyykin kanssa - itse pesen koneessa aina samansävyisiä vaatteita ekalla kerralla. Ettei muutu valkoiset paidat harmaiksi tai raidallisiksi...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noniin, kiitokset rautaberberille kattavasta selostuksesta. Olisi varmaan jäänyt muutama asia huomioimatta esim. tuo parketti fakta...putkiaivoilla kun ei tuollaisia huomioita osaa joka kerta tehdä ;) Huomenna heti kauppaan ja kokeilemaan!

Mullakin on paitoja, jotka yksinkertaisesti alkavat haista 5min sisällä siitä kun laitat ne päälle, vaikka et edes hikoilisi. Puhtaana haisevat ihan hyvältä huuhteluaineelta jne.

Toiset paidat sitten on ihan jees vaikka niitä olis miten haudutettu kainalolimassa.

Yks huomioitava asia on että mitä deodoranttia käyttää, vahvat hikoilunestäjät (apteekin tavarat) usein värjää ajan mittaan valkoisen paidan keltaiseksi kainaloista, ja saa kumman hajun jäämään vaatteeseen, joka on itse aineesta eikä niinkään hiestä. Eli kun vahvaa "dödöä" pistää eli esim. Triple Dry, Absolute Torr jne. niin antaa vähän kuivahtaa ennekun paidan heittää päälle. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom