treenitauko ohi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hanula
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olis ensi viikolla aika taas palata punttien maailmaan 4 vko:n tauon alias kesäloman jälkeen . Olen nyt muutaman vuoden tehnyt näin , että kesälomalla ei punteilla reenata . saapi nivelet , hermotukset ( tai jotkut ) ja lihakset levätä rauhassa . Alkuun sitten treenissä vähän varovaisesti , ettei tuu liian kipeeksi paikat . Jokunen viikko ja taas ollaan siinä mihin lopetettiin . Toimii minusta hyvin , ainakin tälläisellä vanhalla jäärällä .Keho on taasen tuore ja valmis talven haasteisiin . Paino ei ole liikkunut ylös eikä alas :D

Onko teillä millaisia kokemuksia , pidättekö pausseja treeneistä ? Minusta myös huilata pitää joskus uskaltaa ;)

Ymmärrän mitä tarkoitat, onhan tuollainen paussi jopa suositeltavaa pitää kerran vuodessa. Samalla tavalla pikkuhiljaa aloitan itsekin uudestaan. Mutta meikä sairastui eilen kesäflunssaan, eli tässä tulee pakollinen viikon paussi treeneihin. Vituttaa vaikka hellettä onkin. :(

Olis ensi viikolla aika taas palata punttien maailmaan 4 vko:n tauon alias kesäloman jälkeen . Olen nyt muutaman vuoden tehnyt näin , että kesälomalla ei punteilla reenata . saapi nivelet , hermotukset ( tai jotkut ) ja lihakset levätä rauhassa . Alkuun sitten treenissä vähän varovaisesti , ettei tuu liian kipeeksi paikat . Jokunen viikko ja taas ollaan siinä mihin lopetettiin . Toimii minusta hyvin , ainakin tälläisellä vanhalla jäärällä .Keho on taasen tuore ja valmis talven haasteisiin . Paino ei ole liikkunut ylös eikä alas :D

Onko teillä millaisia kokemuksia , pidättekö pausseja treeneistä ? Minusta myös huilata pitää joskus uskaltaa ;)

Joskus on tietysti hyvä ottaa pidempiä taukoja, mutten oikeen mitään järkeä näe kokonaisen kuukauden lepäämisessä. Viikko on useimmiten ihan riittävä, joskus sitten lähemmäs kaksikin.

Riippuu ihan ihmisestä, että auttaako vai haittaako.

Itsellä ainakin toimii. Pidin toukokuun lomaa salilta ja nyt on palautuminen ollut todella nopeaa ja pääkin on taas innolla mukana. Paino tai kehonkoostumus ei muuttuneet mihinkään. Sarjapainot vähän tippui, mutta tuntuma vain parani.

Riippuu ihan ihmisestä, että auttaako vai haittaako.

Itsellä ainakin toimii. Pidin toukokuun lomaa salilta ja nyt on palautuminen ollut todella nopeaa ja pääkin on taas innolla mukana. Paino tai kehonkoostumus ei muuttuneet mihinkään. Sarjapainot vähän tippui, mutta tuntuma vain parani.

OLetko useinkin tehnyt näin ? Samansuuntaista tuntemusta koen itsekin .

Tollasetkin tauot voivat tehdä ihan hyvää, mutta mulla ainakin pysyy sellanen jatkuvuus treeneissä ja motivaatio paremmin, ku pidän vajaan viikon lepoa joka viides viikko.

OLetko useinkin tehnyt näin ? Samansuuntaista tuntemusta koen itsekin .

Takana "vasta" ~10v salia. Ennen olen mennyt silmät ummessa ja hampaat irvessä lähelle ylirasitusta. Sitten ihmetellyt, että miksi kroppa on täysin jumissa ja koko ajan vaivaa joku sitkeä nuha. Ja sitten vasta pakotettuna levännyt pari, kolme, neljä viikkoa.

Tämä toukokuun paussi taisi olla toinen vapaaehtoinen tauko. Ensimmäinen oli viime vuoden syksyllä. Syksyn tauon jälkeen kehitys oli kovempaa kuin vuosiin, joten uskalsin antaa kropan levätä ensimmäisistä merkeistä (tukkoinen ja haluton olo treenissä) myös keväällä.

Säästää kyllä aikaa, rahaa ja hermoja todella paljon, kun ei väkisin hakkaa päätä seinään. Nyt on salille mennessä sellainen olo, että PÄÄSEE salille ja tietää kropan olevan valmis siihen. Siinä tilassa vain nauraa niille jotka tarvitsevat laturia ennen treeniä... :D

Takana "vasta" ~10v salia. Ennen olen mennyt silmät ummessa ja hampaat irvessä lähelle ylirasitusta. Sitten ihmetellyt, että miksi kroppa on täysin jumissa ja koko ajan vaivaa joku sitkeä nuha. Ja sitten vasta pakotettuna levännyt pari, kolme, neljä viikkoa.

Tämä toukokuun paussi taisi olla toinen vapaaehtoinen tauko. Ensimmäinen oli viime vuoden syksyllä. Syksyn tauon jälkeen kehitys oli kovempaa kuin vuosiin, joten uskalsin antaa kropan levätä ensimmäisistä merkeistä (tukkoinen ja haluton olo treenissä) myös keväällä.

Säästää kyllä aikaa, rahaa ja hermoja todella paljon, kun ei väkisin hakkaa päätä seinään. Nyt on salille mennessä sellainen olo, että PÄÄSEE salille ja tietää kropan olevan valmis siihen. Siinä tilassa vain nauraa niille jotka tarvitsevat laturia ennen treeniä... :D

Olisiko kuitenkin järkevämpää jaksottaa kevyiden viikkojen avulla sitä treeniä jotenkin paremmin? Nyt tulee vaan semmonen fiilis että siellä salilla on paukuteltu ihan mitä sattuu, kunhan vaan lihakset on aina kipeänä ja vituttaa mennä sinne. Lievä ylirasitushan on suorastaan tavoiteltava tila, sen jälkeen kuitenkin pitää keventää tarpeen mukaan ja aloittaa uudestaan progressiivisesti koventamaan treeniä. Jos ei joskus treenata hieman palautumiskyvyn yläpuolella, niin miten ylipäätänsä voi kehittyä? Tietty jokainen menee tavallaan, mutta jokin tässä nyt mättää...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Eikä sitä laturia kukaan tarvitse, se toimii vaan hyvänä lisänä ja auttaa treenin loppupäässä. Jos on mennyt 10 vuotta siihen että on huomannut lepäämisen tärkeyden, ei kannata hirveästi naureskella muitten treenimetodeille/apuvälineille.

Missäs kohtaa noissa viesteissä luki, että olen mennyt 10v pelkällä Pain & Gain, DOMSSIT rulez? :face:

Oliko vain niin kova kiire päästä kirjoittamaan jotain, että unohtui lukea alkuperäinen viesti..? :D

Missäs kohtaa noissa viesteissä luki, että olen mennyt 10v pelkällä Pain & Gain, DOMSSIT rulez? :face:

Oliko vain niin kova kiire päästä kirjoittamaan jotain, että unohtui lukea alkuperäinen viesti..? :D

Ennen olen mennyt silmät ummessa ja hampaat irvessä lähelle ylirasitusta. Sitten ihmetellyt, että miksi kroppa on täysin jumissa ja koko ajan vaivaa joku sitkeä nuha. Ja sitten vasta pakotettuna levännyt pari, kolme, neljä viikkoa.

Mistä muustakaan on kyse aiempaa viestiäsi lainaten? Ei ainakaan viisaasti rakennetusta kehonrakennusohjelmasta. :confused:

Tarkoitin vain tuolla kuukaudella, että se tulee muun treenilevon päälle, eikä ainoana lepona. Ja lomassa kyse ei ole mistään motivaation paikkailusta vaan sen yllyttämisestä. Ero tulee omasta suhteesta treeniin. Luuletteko, että olen 10vuotta käynyt väkisin salilla? :D

Tarkoitukseni treenissä ei ole kehittää palautumista tiettyä pistettä enempää. Saan hyvin kehitystä aikaiseksi ilman "overreachingia" tai muita hermoston tukottajia. Tavoitteet eivät myöskään ole kisalavoilla missään muodossa. Treenaan vain itseäni varten ja jos joku netissä loukkaantuu siitä, että kuukauden tauko sopii minulle, niin en voi muuta, kuin nauraa. :D

Näinkin "väärillä" metodeilla yhteistulokseni on 500kg tietämissä ja rasvaprosenttini ~13% yli 90kiloisena ja mikä parasta: nuo tulokset palautuvat parissa viikossa kuukauden levon jälkeen ja kuukauden päästä olen rikkonut ne taas uusilla ja paremmilla.

Mistä muustakaan on kyse aiempaa viestiäsi lainaten? Ei ainakaan viisaasti rakennetusta kehonrakennusohjelmasta. :confused:

10vuoteen mahtuu monta eri tasoa joilla tekemistä on tehty ja tuo rajoitinta vasten treenaaminen kuuluu sinne innokkaaseen ensivaiheeseen, jolloinen varmaan jokaisella on ollut. Oliko tarkoituksesi tuoda jotain keskusteluun kuukauden tauosta vai ainoastaan selittää, kuinka muut tekevät väärin pitäessään tauon?

Tarkoitin vain tuolla kuukaudella, että se tulee muun treenilevon päälle, eikä ainoana lepona. Ja lomassa kyse ei ole mistään motivaation paikkailusta vaan sen yllyttämisestä. Ero tulee omasta suhteesta treeniin. Luuletteko, että olen 10vuotta käynyt väkisin salilla? :D

Tarkoitukseni treenissä ei ole kehittää palautumista tiettyä pistettä enempää. Saan hyvin kehitystä aikaiseksi ilman "overreachingia" tai muita hermoston tukottajia. Tavoitteet eivät myöskään ole kisalavoilla missään muodossa. Treenaan vain itseäni varten ja jos joku netissä loukkaantuu siitä, että kuukauden tauko sopii minulle, niin en voi muuta, kuin nauraa. :D

Näinkin "väärillä" metodeilla yhteistulokseni on 500kg tietämissä ja rasvaprosenttini ~13% yli 90kiloisena ja mikä parasta: nuo tulokset palautuvat parissa viikossa kuukauden levon jälkeen ja kuukauden päästä olen rikkonut ne taas uusilla ja paremmilla.

10vuoteen mahtuu monta eri tasoa joilla tekemistä on tehty ja tuo rajoitinta vasten treenaaminen kuuluu sinne innokkaaseen ensivaiheeseen, jolloinen varmaan jokaisella on ollut. Oliko tarkoituksesi tuoda jotain keskusteluun kuukauden tauosta vai ainoastaan selittää, kuinka muut tekevät väärin pitäessään tauon?

Sanon vaan että mielestäni ohjelma ei ole optimaalinen, mikäli huomaa levon olevan suorastaan pakollista (alkuperäinen tilanteesi). En ole missään vaiheessa sanonut etteikö tulosta voi tulla lepäilemällä, mutta mielestäni 1/12 treenivuodesta hukkaanheittäminen ei ole paras vaihtoehto, kun mahdollisuuksia muuhunkin voi olla. Tietty joskus suora lepääminen on hyvä vaihtoehto. Jokaisella on tietty omat metodit, jotka kokee itselleen sopivammiksi, mutta tälläistä käytäntöä en yleistäisi.

Juu kyllä itselläkin se paras tapa tehdä on vasta tulossa, eikä tuo kuukauden tauko ole se ihanne johon tämä tekemisen suunnittelu pysähtyy. Ainakaan ennen kuin ikä painaa jo todella pahasti paikoissa eli ei vielä vuosikymmeniin.

Mutta stressaavien kausien varalle se on kyllä oivallinen ase työkalupakissa. En nyt tarkoita stressiä salista vaan arjesta. Suurin syy viime vuoden kahteen taukoon olivat kaikessa muussa paitsi bodaamisessa, mutta bodaaminen on omassa elämässä se luksus jonka harrastamista en tunge väkisin huonosti nukuttuihin viikkoihin.

En jaksa yleensä näihin vastailla koska menee lähes aina kuuroille korville, mutta kokeillaanpas taas.

a. luin kyllä alkuperäisen viestisi ja sisälsin sen sanoman täysin

b. minua ei kiinnosta tuloksesi, rasvaprosenttisi eikä mikään sinun treeniin liittyvä

c. mitä yritin tuolla kommentilla tuoda esille, on se että niitä latureita käyttää monet kehonrakennuksen AMMATTILAISETKIN mitä sinä et varmastikaan ole

d. no peas please

Kyllä tuossa on syytä riittämiin pitää breikkiä . Onhan sekin eräänlainen shokki treenaamaan tottuneelle keholle ? Saahan sitä vetää koko vuoden putkeen jos sille tuntuu . Mutta vähemmälläkin pääsee joskus aika pitkälle. Kilpailijat oma porukka , luonnollisesti . Heillä tuskin varaa heittää treeniaikaa vuodesta hukkaan :) Tavotteet vähän muualla kuin esim. itsellä . Tänään eka treeni paussin jälkeen ja pumppi oli jäätävä :) Odotellen huomisen treeniä .

Kyllä tuossa on syytä riittämiin pitää breikkiä . Onhan sekin eräänlainen shokki treenaamaan tottuneelle keholle ? Saahan sitä vetää koko vuoden putkeen jos sille tuntuu . Mutta vähemmälläkin pääsee joskus aika pitkälle. Kilpailijat oma porukka , luonnollisesti . Heillä tuskin varaa heittää treeniaikaa vuodesta hukkaan :) Tavotteet vähän muualla kuin esim. itsellä . Tänään eka treeni paussin jälkeen ja pumppi oli jäätävä :) Odotellen huomisen treeniä .

Ja mikä tauon jälkeen mahtavinta, niin huolimatta kovasta treenistä sidekudokset ja nivelet on lähes kuin mitään treeniä ei olisi ollutkaan. :)

Hyviä treenejä :thumbs:

Ja mikä tauon jälkeen mahtavinta, niin huolimatta kovasta treenistä sidekudokset ja nivelet on lähes kuin mitään treeniä ei olisi ollutkaan. :)

Hyviä treenejä :thumbs:

Kuin myös! Selkä ja rinta hiljaa tulessa :) Tänään pitää olla jalkojen kanssa varovainen , takareisien kanssa etenkin . Kyllä sportti on mukavaa sanoi jo Timo Silakka aikanaan .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom