treenit ja kolmivuoro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samuk
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muillakin on varmaan kolmivuorotyö kuin minulla eli kyselenkin miten porukoitten treenit menee yleensä yöviikolla? onko safkan kanssa jotain probleemeja (tulee syötyä vähemmin?) ja yleensäkin jaksamisen laita?
Joo kesä pitäis puskee kolmella vuorolla, vähä vituttaa mutta viime syksynä oli sama juttu ja vähä on semmonen muistikuva et treenit ei tainnu kamalasti kärsiä, eli jaksoi hinautua treenamaan ennen duunia.

Yövuoroja kun on niin tosiaan ennen töitä tulee lähes poikkeuksetta treenattua. Tietenkin jos työ on fyysinen ei se kannata mutta mulla harvemmin yöllä joutuu ravaamaan, lähinnä istumista ja makaamista se on. Ruoan E%-jakauma on usein poikkeuksellinen kun yötyöt on niin kevyitä; tulee _hieman vähemmän_ syötyä kaloreina ja yöllä lähinnä vain protskuu ja rasvaa; tietenkin treenin jälkeen syödään hiilariakin.

Jos treenipäivä sattuu yövuoroa edeltäväksi päiväksi niin ennen töitä tulee salilla käytyä. Jos taas yövuoroa seuraavalle päivälle niin eipä kyllä tule ennen unia salille vääntäydyttyä, vaan treeni jää iltaan. Yötyö ei sinänsä tunnu kamalasti vievän tehoja, mutta vuorokausirytmin ainainen vaihtaminen kyllä rassaa muuten kroppaa.

Mä taas olen törmännyt siihen ongelmaan että tulee syötyä enemmän yövuoroviikon aikana, koska "päivät" venyvät pitkiksi. Toisinaan pistää hanttiin aika pahasti tämä yövuoro ja treeni yhdistelmä. Miten mahtaa ainainen vuorokausi rytmin vaihtelu vaikuttaa normaaleihin kasvu/testo arvoihin?
Onneksi koulu loppuu tänään ja pääsen nyt itsekin koettamaan tyyliä treeni juuri ennen töitä.
Paljonko te nukutte yövuoron jälkeen?

Klo 13:00-13:30 herätys, aamiainen
14:00 Kofeiini 200mg
15:00 - 16:00 Treeni ja sen perään palautusjuomat
17:00 Lämmin ateria 1
17:30-20:30 Koulua
21:00 Ateria 2
22:00 Duuniin
24:00-01:00 Prot+lowhydrate palaa
03:00-03:30 Jotain tosi pientä purtavaa
06:00 Proteiini drinkki ja rypsiöljyt ja nukkumaan

Originally posted by HugoB

Paljonko te nukutte yövuoron jälkeen?

Duunit loppuu klo seitsemän ja sänkyyn pääsen siin kahdeksan jälkeen. kolmen jälkeen tulee herättyä. viiden aikaan lämmin safka ja sitten suuhun tulee heitettyä jotain pientä pitkin iltaa, raejuustoa ja leipää. klo 23 lämmin safka duunissa ja vielä yöpala klo 5. yölläkin tulee naposteltua nälän tunteeseen kaikenlaista. Tää on niiiin hanurista!:blow:

yötä yötöntä...

Itse suhtauduin aluksi hiukan skeptisesti treeniin ennen yövuoroa. Ylläri ylläri hommaa kuitenkin kokeiltuani olin positiivisesti yllättynyt - jaksaa duunia paremmin ja tulostakin tuntuu tulevan. Toki jos on esim. neljä yötä jo takana ja ennen viidettä yötä menee salille niin useinmiten alkaa olo olla jo hiukka voipunut - ainakin itsellä on uni kuitenkin yövuorojen aikana normaalia ( :david: ) uni-valverytmiä vähäisempää.

Re: yötä yötöntä...

Originally posted by Harmony
- jaksaa duunia paremmin ja tulostakin tuntuu tulevan.

Joo saman homman huomannut että on jotenkin virkeempi olo treenin jälkeen. eikä ole tarvinnut tinkiä painoista

Suositut

Back
Ylös Bottom