Treenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mursu^
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Päätin nyt sitten heittää tälläisen tyhmän kysymyksen kun tylsistyin :david:

Kumpi olisi parempi vaihtoehto ohjelmalle:

1) Ohjelma johon on merkitty kaikki liikkeet, sarjat ja toistot ja olisi samanlainen esim. 2vko ja sitten vaihtoon.

2) Ohjelma johon ei ole merkitty muuta kuin liikkeiden määrät ja sarjojen määrät ja olisi jokaisella viikolla fiiliksen mukaa erilainen

Niille jotka saivat tästä jotain selvää R1sP3Kt :D

Mä vedän treenit yleensä ihan fiiliksen mukaan. Mulla on ne liikkeet, mistä valkkaan tietyn määrän. Sarjamäärät ei kauheen paljon heittele, mutta teen eri treeneissä eri liikkeillä eri määrän sarjoja. Mun mielestä vaihtelu virkistää ja omalla kohdalla ainakin toimii. Aika puuta olis jos samat määrät, samoja liikkeitä kiskois päivästä toiseen.

kun tommosii treenigurui ootte ni kertokaas vielä montako sarjaa:

1)Jaloille
2)rinnalle
3)olkapäille
4)hauiksille
5)ojentajille
6)vatsalihaksille
7)selälle
8)kyynärvarsille

:worship: :worship: :worship:

1) 21 sarjaa .... jalat koostuvat pohkeista etureisistä ja takareisistä siksi niin paljon
2)11 sarjaa
3)9 sarjaa
4)6 sarjaa
5)9 sarjaa
6)3 sarjaa
7) 15 sarjaa
8)6 sarjaa myötä- ja vastaotteela rullaukset molempia 3 sarjaa

näin mulla vähempikin varmaan riittää, mutta tämä näyttää minulle potkivan

Mulla on:
-etureisille 6-10
-takareisille ~6
-pohkeet 6
-rinta 8
-hauis 6-7
-ojentaja 6-8
-alaselkä 4
-yläselkä 8-10
-vatsa 4-8
-olkapää 6

Tossa on tollaset noinarviot mitä teen. Joka treenissä kyllä melkein määrät vaihtelee, mutta jotain suuntaa-antavaa.

mitäs noita tulee... 5 jakonen 7-8 päivään, sarjoja tulee:

etureisille 10-12
takareisille: 10-12 (imho takareisille tehdään melkein aina liian vähän sarjoja, jonka takia onkin melkeinpä' enemmän sääntö kuin poikkeus, että takareidet ovat alikehittyneet)
pohkeet: 2 x viikoon sarjoja, tulee: 6-8 per kerta
rinta: 10 sarjaa
hauis: 10-12
ojentaja: 10-12
selkä: 13-16 (tähän lasketaan mukaan treeenin loppuun tehtävät selän ojennukset lisäpainoilla = 3-4 sarjaa
olkapäät: 10-13 sarjaa (teen eristäviä liikkeitä aika paljon, olkapäille on oma päivä)

vatsa = 0 sarjaa :D

Sain noista vinkeistä tämmösen aikaan:

Jalat
Etureidet: 10 sarjaa
Takareidet: 8 sarjaa
Pohkeet: 4 sarjaa

Olkapäät/ojentajat
Olkapäät: 10 sarjaa

Ojentajat: 9 sarjaa

Selkä/vatsalihakset
Yläselkä: 10 sarjaa
Alaselkä: 4 sarjaa

Vatsalihakset: 4 sarjaa

Rinta/hauis/kyynärvarret
Rinta: 12 sarjaa

Hauis: 6 sarjaa

Kyynärvarret: 6 sarjaa

Ihan hyviltä määriltä näyttää. Forkkuja(kyynärvarret) en tekisi ihan kuutta sarjaa, kun saavat vetävissä liikkeissä aikas paljon epäsuoraa rasitusta. Joku 2-4 voisi olla sopiva.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sukulaku sanoi:
Ihan hyviltä määriltä näyttää. Forkkuja(kyynärvarret) en tekisi ihan kuutta sarjaa, kun saavat vetävissä liikkeissä aikas paljon epäsuoraa rasitusta. Joku 2-4 voisi olla sopiva.

Voihan sen muuttaa silleen et tekee hauista myötäotteellä pari sarjaa ja ottaa pari sarjaa vähemmän forkkuja.... Ainaki oman kokemuksen mukaan toi ottaa aikasen hyvin forkkuihin... :thumbs:

Mursu^ sanoi:
Sain noista vinkeistä tämmösen aikaan:

Jalat
Etureidet: 10 sarjaa
Takareidet: 8 sarjaa
Pohkeet: 4 sarjaa

Olkapäät/ojentajat
Olkapäät: 10 sarjaa

Ojentajat: 9 sarjaa

Selkä/vatsalihakset
Yläselkä: 10 sarjaa
Alaselkä: 4 sarjaa

Vatsalihakset: 4 sarjaa

Rinta/hauis/kyynärvarret
Rinta: 12 sarjaa

Hauis: 6 sarjaa

Kyynärvarret: 6 sarjaa

Ihan järkevältä näyttää. Itse en kyllä rinnalle jaksais 12 sarjaa tehdä kovaa, sellaset 8-9 riittää mulle. Mutta jos toimii noin niin anna mennä vaan.

Ja viel tohon ekaan kysymykseesi, eli laita vaan liikkeet ja vähän sarjamääriä. Mutta jos johonkin on merkattu sarjan toistomääräksi 10 ja meneekin 12 niin ei mitään järkeä jättää sarjaa kesken, vaan tietää seuraavalla kerralla lisätä painoa. Mitään painomääriä on turha ennakkoon merkata, käyttää vaan treenipäiväkirjaa. Sieltä sitten näkee edellisen treenin sarjapainot ja voi sitten tarvittaessa laittaa lisää painoa tai yrittää tehdä toiston pari enemmän.

Ainahan niitä liikkeitä voi ja kannattaa vaihtaa fiiliksen mukaan, mutta joku järjestelmällisyys kannattaa pitää jotta kehityksen seuraaminen on mahdollista ja ei ihan sillisalaatti tuu treeniohjelmasta.

onko sellasesta treenipäiväkirjasta jotai hyötyä :confused:
Koskaan ei oo semmosta tullu pidettyy

Mut vähensin noita forkkujen sarjoja ja rinnalle teen 12 sarjaa koska ei treenin jälkeen oikeen tunnu missään :rolleyes:

Ja kuinkas tonne pakkotoiston irc kannulle pääsee? En kai vain osaa :nolo:

Mursu^ sanoi:
onko sellasesta treenipäiväkirjasta jotai hyötyä :confused:
Koskaan ei oo semmosta tullu pidettyy

Mut vähensin noita forkkujen sarjoja ja rinnalle teen 12 sarjaa koska ei treenin jälkeen oikeen tunnu missään :rolleyes:

Treenipäiväkirjasta näet heti ja myöhemmin miten olet kehittynyt. Pystyt kattomaan onko erilaiset ohjelmat ja kokeilut tuottaneet miten tulosta. Ei tartte arvailla ja muistella. Treeni pysyy myös paremmin nousujohteisena kun ei pysty huijaamaan itseään.

Aloittelijalle ihan normaalia, että ei alussa saa itsestään kaikkea irti, kunhan kokemusta karttuu niin tuskin enää haluat tehdä 12 sarjaa rintaa. Tai sitten et vaan tee sarjoja kovaa.

Back
Ylös Bottom