Treenistä palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olkapäävammani takia en voi treenata kuin käsiä ja jalkoja. Kaksi kertaa viikossa salilla käyminen menee puuhasteluksi joten treenaan molemaat treenit 2 krt/vk. Mitä mieltä viisaamat on onnistuuko pitemmän päälle? Ainakin tuntuu, että palautuu ihan hyvin ja kehitystäkin tapahtuu. Varana voi tietysti olla,että kohtaa tulehtuu kyynerpää tms. jos ei kerkeä palautua....

Olen itse treenannut n. 10 vuotta, joten jotain tiedä asiasta, mutta ajattelin kysellä muiden mielipiteitä.

Vielä ohjelma:
Kädet:
hauis scott 2*10
scott yhdellä kädellä käsipainolla 2*10
käsipainot kiertäen 2*10
vasaratanko 2*10
ojentajat seisten pään päältä 3*10
ojentajat taljassa 3*12
yhden käden vastaote taljassa 2*10

Jalat:
Etukyykky 3*4-6
hack 3*10-12
etureidet 3*10
takareidet 3*10
pohkeet 4*15

Originally posted by teri
Olkapäävammani takia en voi treenata kuin käsiä ja jalkoja. Kaksi kertaa viikossa salilla käyminen menee puuhasteluksi joten treenaan molemaat treenit 2 krt/vk. Mitä mieltä viisaamat on onnistuuko pitemmän päälle? Ainakin tuntuu, että palautuu ihan hyvin ja kehitystäkin tapahtuu. Varana voi tietysti olla,että kohtaa tulehtuu kyynerpää tms. jos ei kerkeä palautua....

Olen itse treenannut n. 10 vuotta, joten jotain tiedä asiasta, mutta ajattelin kysellä muiden mielipiteitä.

Vielä ohjelma:
Kädet:
hauis scott 2*10
scott yhdellä kädellä käsipainolla 2*10
käsipainot kiertäen 2*10
vasaratanko 2*10
ojentajat seisten pään päältä 3*10
ojentajat taljassa 3*12
yhden käden vastaote taljassa 2*10

Jalat:
Etukyykky 3*4-6
hack 3*10-12
etureidet 3*10
takareidet 3*10
pohkeet 4*15

Hauis scott on ilmeisesti scotthauisliike eli tuettu, eikä kulmatangolla seisten niinkuin jotkut sen ymmärtävät (~scott-tanko).

Vasaratanko on vissiin myötäotekääntö? Sen tekisin kyllä tuettuna kanssa. Puntilla kiertäen en tekis kun olkapäihin sekin käy aika paljon, joten sekin tuettuna.

Ojentajille en ehkä tekis ollenkaan noita taljaliikkeitä, vaan taljassa pelkästään vastaotekääntöjä yhellä kädellä ja sit puntilla vaikka kickbackkiä. Tietenkin riippuu millainen se vammasi on, voisitko valaista meitä vähän? Teetkö olkapäille jotain kuntoutusohjelmaa?

Enkä muutenkaan tekis käsille kovia sarjoja vaan vaihtaisin väliaikaisesti johonkin muuhun systeemiin esim lyhyin palautuksin pumppisarjoja esim 10x7 niin että viimenenkin seitsemän toiston sarja menee melko helposti siis ilman mitään repimisiä, ja maitohappoa ei paljoa syntyisi kun sarjat lyhyitä. Palautukset 15-25sek sarjojen välissä. Liikkeitä 1-2 haballe ja (1-)2(-3) ojentajille.

Etukyykkyhän ottaa paljon etuolkapäihin joten se pois, prässi vaikka tilalle. Hackkikin voi ottaa olkapäihin, riippuen laitteesta, joten ite tekisin varmaan vain prässiä vaikka kahessa eri asennossa vuorotreenein (jalat leveessä asennossa ja ylhäällä ja jalat kapeessa asennossa ja alhaalla).

Teen olkapäätä kuntouttavia harjoituksia, ollu kipee jo 4 kk. Ylirasittu liiasta penkin tekemisestä. Oon käyny lääkärissä, ei löytäny mitään. Ultraääni otettu, kohta edessä magneettikuvaus, jos ei parane...
Kipu ilmenee kun penkissä tanko koskettaa rintaa tai jos vetää taljassa leveällä otteella eteen ja tietenkin niskantakaapunnerruksessa.

Originally posted by teri
Teen olkapäätä kuntouttavia harjoituksia, ollu kipee jo 4 kk. Ylirasittu liiasta penkin tekemisestä. Oon käyny lääkärissä, ei löytäny mitään. Ultraääni otettu, kohta edessä magneettikuvaus, jos ei parane...
Kipu ilmenee kun penkissä tanko koskettaa rintaa tai jos vetää taljassa leveällä otteella eteen ja tietenkin niskantakaapunnerruksessa.

Mulla oli sama juttu,kipin kipu tuntui vasemman olkapään kiinnityspisteessä todennäköisesti johon auttoi penkin pois jättäminen 2-3viikoksi! Sulla ei näköjään auttanut?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom