Treenistä palautuminen --> lämpö nousee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko kokemuksia sellaisesta, että palautuminen kovasta treenistä aiheuttaa lievää kuumetta? En nyt tarkoita ylikunnon oireita, vaan ihan sitä, että treeniä seuraavana päivänä lihaskipujen lisäksi tulee lievää kuumetta. Minulla kävi eilan näin ja tietysti ensimmäiseksi ajattelin, että nyt on tulossa joku flunssa, mutta mitään muita flunssaoireita ei ollut ja tänään (pitkien yöunien jälkeen) olo on ihan hyvä. Tietysti mielessä siintää nyt se, voinko tänään mennä treenaamaan :evil:

Tuota eilistä (lauantai) edelsi siis kova selkätreeni perjantaina, josta kipeytyi selkä todella kokonaisvaltaisesti - kuitenkin ihan hyvällä tavalla, eli mielestäni ei ole mitään erityisen epäterveitä kipuja havaittavissa. Kipuja on siis vielä tänäänkin. (Onpa tässä käynyt mielessäni sekin, että treenaankohan liian kovaa palautumiskykyyni nähden :( )

kova treenaminen varsinkin pitkällä aikavälillä saattaa heikentää kropan vastustuskykyä. flunssat jne. on aika yleisiä kovilla jaksoilla ja kilpailuja ennen varsinkin kestävyysurheilijoilla. kuume saattaa johtua ihan muustakin. ei treeni sellasta yleensä nosta. kova harjotus aiheuttaa aina tulehduksia lihaksiin, mutta tuskin aiheuttavat kuumetta.

Kiits. Kai siellä lihaksissa nyt jonkunlainen tulehdus on. Vastustuskyky toki laskee tuollaisen rasituksen jälkeen ja kai se kuume jotain flunssaa enteili.

Jotenkin vaikea uskoa, että treenaisin liian kovaa. Täytynee kuitenkin seurailla tilannetta ja jos näyttää siltä, että kovat treenit eivät tuota toivottua tulosta niin täytyy sitten vähän yrittää hellittää. Lepoa tulee kuitenkin nyt ihan hyvin ja kovia treenejä tulee maks. 3 kiertoa putkeen.

En usko tollasen johtuvan mistään flunssan tulosta, vaan juuri tulehduksesta lihaksissa tai nivelissä (jotka toki johtaa flunssaan)..Kokeileppa ottaa vähintään yksi kierto kevyemmin! Jätät pari viimeistä toistoa tekemättä ja vaikka sarjan, parin verran vähemmän per lihasryhmä..

Mulla on kanssa samoja oireita ollut, aika usein varsinkin kyykky- ja/tai maastavetotreenin jälkeen on illalla lämpöä, joka sitten aamuksi on kaikonnut. En ole tästä sen kummempaa stressiä viitsinyt ottaa, kun se lämpö kuitenkin laskee ja olotila on muuten ok. :)

Siis kova treenihän nostaa aineenvaihdunnan aivan uusiin lukemiin, joten siitä se lievä lämmön tunne kai vaan johtuu(?)

hyvin eri asia kuin kuume kuitenkin. kuume on oire, ettei kaikki ole ok.

Yleisin on jonkunlainen tulehdus käsittääkseni.

:::Mulla esim. nousee lämpö niskojen takia silloin tällöin:::

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hmm. Pidin sunnuntainakin lepopäivän ja eilen sitten treenasin taas. Ei oikein kulkenut ja selän kivut haittasivat olkapäätreeniä. Lämpöä tuskin on nyt ollut - en ole mittaillut, mutta luotan tuntemuksiin. On se kumma miten kipeäksi sitä voi itsensä selkätreenillä (mave + muut) saada - treenit oli perjantaina ja vielä nyt tiistaina on yläselkä pipi. Jotenkin tuntuu, että ei tämä voi olla normaalia, en nyt kuitenkaan NIIN kovaa treenannut (ainakaan aiempiin treeneihin verrattuna).

kekexx:n mainitsemasta syystä tuskin on kyse, jos lämpö nousee vasta seuraavana päivänä? Tai en tiedä, voi kai se niinkin olla. Lämmönnousun lisäksi voimat hävisivät täysin ja olin vaaka-asennossa koko illan.

kovan selkä tai jalkareenin jälkeisenä päivänä on usein lämpönen olo, tämä ollut jo useita vuosia. kisojen jälkeen sama juttu ja levolla menee ohi, ei oikeen muulla.

Meitsillä nousi ruumiinlämpö ihan pysyvästi treenin ansiosta. Ennen kun rupesin salilla käymään, oli ruumiinlämpö jossain 35,4 tienoilla terveenä, kun taas nykyään (2,5 v jälkeen) meikäläisen ruumiinlämpö on ollut ainakin viimeisen pari vuotta aika tasan 37.

Se mitä mä olettaisin sulla olleen ois kyllä todennäkösemmin liiallista reenaamista ja lihakset sanoo että nyt ois hyvä pitää taukoa hetki.

Munkin mielestä sulla nyt keho antaa merkkiä et hauluais vähän huilata välillä.
Pidä nyt vaikka 4 -5 päivää taukoa ja anna kehon palautua kunnolla, sit treeni taas kulkee ja hommat toimii entiseen malliin.

Mullakin joskus (onneks harvoin) tulee näitä kuumeisia oloja treenin jälkeisenä yönä/päivänä ja
se on mulla ainakin merkki siitä et kroppa tarvii lepoa.

4-5 päivää kuulostaa jo kidutukselta ;) Äh, voihan se olla, että olette oikeassakin. Yritetään sitten edes tänään huilia :jahas:

Kyllä se on kumma, kun kaikki täytyy oppia kantapään kautta:D
Vaikka kymmenen tyyppiä on neuvomassa yhtä, niin silti ei uskota :whip:

No mutku osa teistä sanoi, että se on normaalia - tai sanoikohan kuitenkaan, ehkä vaan halusin lukea osan vastauksista niin :nolo:

Ok, uskotaan nyt sitten. Kiitokset kaikille vastauksista :haart:

Tiukkis sanoi:
Kiits. Kai siellä lihaksissa nyt jonkunlainen tulehdus on. Vastustuskyky toki laskee tuollaisen rasituksen jälkeen ja kai se kuume jotain flunssaa enteili.

Jotenkin vaikea uskoa, että treenaisin liian kovaa. Täytynee kuitenkin seurailla tilannetta ja jos näyttää siltä, että kovat treenit eivät tuota toivottua tulosta niin täytyy sitten vähän yrittää hellittää. Lepoa tulee kuitenkin nyt ihan hyvin ja kovia treenejä tulee maks. 3 kiertoa putkeen.

Kokeile ottaa kovien treenien jälkeen vaikka 1-2kpl aspiriini/disperiini, niin pitäisi palautua nopeammin ja tälläset tulehdukset jäädä tulematta kokonaa. Ja jos on kova treeni tiedossa, niin puoli tuntia ennen treeniä voi kanssa kokeilla otta.

Tuo kuume on mystinen juttu... mulla kun alituiseen on pitempiä jatkoja lämpöilyä ilman muita oireita, oon pohtinut kaikenmoisia selityksiä, ja järkevin niistä on ollut ylirasitus, mutta toisaalta yleensä paranen vasta kun alan treenaamaan taas kunnolla, siihen asti kipeänä... erikoista...

Suositut

Back
Ylös Bottom