Treenipaita joka ei ala haisemaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä on salilla käyty 1½ vuotta t-paidan kanssa, mutta nyt alkaa oleen ongelmana, että nuo paidat alkavat haisemaan, vaikka niitä pesisi kuinka usein. Eli siis kun laitan paidan päälle salilla, se alkaa haisemaan hielle jo ennenkuin itse varsinaisesti hikoilen. Kuulemma johtuu siitä, että hiki imeytyy kuituihin, joka alkaa haisemaan kun paita lämpiää kehon lämmöstä. Puuvillapaitoja olen siis käyttänyt. Mistä saisin treenipaidan joka ei haisisi ihan hirveälle jo 5min treenin alkamisen jälkeen ?

Tuo on kyllä todella vittumaista. Ongelmanahan on, että hiki pinttyy kankaaseen. Paras keino välttää tämä on pestä paita saman tien käytön jälkeen, mikä nyt on useimmiten aika epätodennäköistä koska ei nyt yhtä paitaa kerrallaan viitsi laittaa koneeseen pyörimään. Itsellä on ollut yhtenä treenipaitana BetterBodiesin paita, jonka materiaalina polyamidi ja elastaani. Tuntuu, että tekokuituihin haju jää huonommin kiinni ja tuo myös hengittää varsin hyvin. Kannattaa siis kokeilla! Sama on housujen kanssa. Mesh-kankaiset housut ehdottomasti paras vaihtoehto, koska hengittävät hyvin.

Mä oon huomannut, että jotkut mikrokuituiset paidat alkaa haista kuselle heti ekan pesukerran jälkeen, vaikka pesis ilman huuhteluainetta ja kaikkea.

Ongelmaasi en valitettavasti osaa auttaa :D

Sama homma ollut t-paitojen kanssa, enpä oo muuta keksinyt kun heittää roskiin kun lemu käynyt sietämättömäksi ja uutta paitaa kehiin.

Moro,
Luulen että meistä on jokainen törmännyt ko ongelmaan. Toistaiseksi ei ole keksitty vaatetta, joka kestäisi ikuisuuden eikä alkaisi haisemaan (ei ainakaan allekirjoittaneen tietoon ole tullut)
Itse olen hankkinut erinäisistä posti-, nettimyymälöistä ns tusinat-paitoja á 3-9€. Heitän paidat sitä mukaan pois, kun alkaa tuntumaan, ettei pesusta ole enää hyötyä. Ei sillä merkillä tai värillä ole reenatessa niin väliä.

Ite kyllä treenaan aivan sika vanhoissa paidoissa, enkä kyllä ite huomaa tuota haju ongelmaa (toivottavasti ei muutkaan ?) :hyper:

Tulee pestyä välillä klooripesuaineella (klorin) treenivaatteet ja haju on pysynyt poissa. Sitten välillä 90 pesussa ja aina vähintään 60 asteen pesussa. Klooripesuaine kyllä vie värit, mutta ei voi mitään.

Viimeksi muokattu:
Todennäköisesti täällä jossain Pakkotoiston kätköissä on tällekin oma threadi, mutta aika hyvin tämä seuraava kysymys hipoo tätäkin ketjua.

Eli treenipaidoista kun tuli puhetta, niin rupesin miettimään että mistä kannattaisi hankkia sellainen ns. treenipaita. Tarkoitan siis sellaista suhteellisen kiinteätä paitaa, joka menee aika kivasti ihoa vasten. Mahdollisesti myös sellainen, joka hengittäisi hyvin ja jota olisi mukava pitää päällä. Ainakin kamppailulajien harrastajat taitavat sellaisia käyttää.

Tähän mennessä olen käyttänyt normaalia t-paitaa, joka sekin menettelee, mutta olisi machompaa hankkia tuollainen paita josta olemattomat lihakset ikään kuin paistaisi läpi... En tiedä, saiko tästä sepustuksesta nyt mitään selkoa, mutta toivottavasti joku osaa valaista minua. Onko esimerkiksi netissä laadukkaita paikkoja, mistä moisia voisi tilata?

No, linkit löydät itsekin, merkkejä vaikkapa Gasp, betterBodies, Everlast, Nike, adidas, Metal...onhan niitä.

Mutta siis teknistä kangasta olevat on ihan mukavia, hengittää hyvin ja tälläseen käyttöön tarkotettuja ovat, voittaa ainakin 100-0 puuvillapaidat..eivät myöskään kastu kuten puuvillapaidat.:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä käytän jotain vanhoja rumia puuvillaisia t-paitoja, jotka heitän roskiin kun ne alkaa haista. Aika pitkään saa paitoja kuitenkin käyttää, ennenkun alkaa häiritsevästi haisemaan, vaikka hikoilenkin yleensä paljon salilla tai lenkillä tai mitä tahansa tehdessäni.

Paidoista maksan yleensä 0€-5€, suurin osa on ilmaiseksi saatuja mainospaitoja tai erilaisten ostosten kylkiäisiä. Koska paidat kestävät kuitenkin jonkun ehkä 1v ja maksavat niin vähän, uskon sen tulevan halvemmaksi kuin ostaa joku 40€ treenipaita, joka saattaa pysyä hajuttomana muutaman kuukauden pidempään.

Mä käytän jotain vanhoja rumia puuvillaisia t-paitoja, jotka heitän roskiin kun ne alkaa haista. Aika pitkään saa paitoja kuitenkin käyttää, ennenkun alkaa häiritsevästi haisemaan, vaikka hikoilenkin yleensä paljon salilla tai lenkillä tai mitä tahansa tehdessäni.

Paidoista maksan yleensä 0€-5€, suurin osa on ilmaiseksi saatuja mainospaitoja tai erilaisten ostosten kylkiäisiä. Koska paidat kestävät kuitenkin jonkun ehkä 1v ja maksavat niin vähän, uskon sen tulevan halvemmaksi kuin ostaa joku 40€ treenipaita, joka saattaa pysyä hajuttomana muutaman kuukauden pidempään.

Noissa 40e:n treenipaidoissa on vaan se juttu, että ne oikeasti hengittävät paremmin ja myös istuvat paremmin. Mukavampi vetää treeniä kun ei tarvi vääntää paitaa kuivaksi joka välissä. Itse kun tykkään vielä treenata college päällä niin on parempi käyttää alla hengittäviä paitoja koska muuten se collegekin on aivan litimärkä.

Osta numero tai pari liian iso paita ja sitä voi pestä sillointällöin 90 asteessa vaikka vähän kutistuukin. Ei haise senjälkeen. Ällöttää kun krav magan painissa joillain on ihan ureanhajuinen hielle pinttynyt paita.

Mää ostin kesällä stokkalta hulluiltapäiviltä BodyGuard:n hihattomia 4 kipaletta. Makso muistaakseni 1.6 e /kpl. Saa heittää ainakin roskiin, kun alkaa haisemaan. Ei ollut hinnalla pilattu.

Kannatan siis vaan halpoja paitoja, ja ne roskiin, kun alkaa döfään.

itehi huomasin että jotku t-paidat haisi vahvasti kyrvälle heti pesusta tultuaankin.. pesin ne lähes 100 asteessa ja laitoin paljon sitä pesuainetta niin lähti haju kävelemään! eikä oo tullu vielä takas :)

tai sitten niin että pistää suoraa treenin jälkeen ku pääsee kotiin paidan vaikka parvekkeelle tuulettumaan.Toimii ainakin minulla ei paita haise enää yhtää ku on ollu partsilla tuulettumassa :thumbs:

Jos joku hullu oikeasti laittaa 40e johonkin reenirättiin, niin miksikäs ei saman tien osta kamppailuhoms käytettyä Rash Guardia? On niinku toinen iho ja et tunne hikoilevas. Maksaaki vaan jonku 30e.

Eikä haise.

Suositut

Back
Ylös Bottom