Treenipaita joka ei ala haisemaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tällä saatte paidat raikkaiksi!!

Näin kokemuksella voin kertoa, että vaikka nainen olenkin, hiki toisinaan lenkin jälkeen haisee todella törkeän pistävältä ja yök yök, hirveältä. Pesukoneeseen norm. pesuun pesuaine ja huuhteluaineen tilalle n. 2dl ETIKKAA!! Toimii takuu varmasti, tällä saa pahalle haisevat pyyhkeetkin raikkaiksi. Kokeilkaa! :dance::thumbs::thumbs:

Itse käytän noita muutaman kympin(yleensä alle 30€ norm.hinta) treenipaitoja, joita saa alennusmyynnissä 15-20 €:lla.
Seuraava menettely tietysti vaatii näitä paitoja muutaman riippuen salikertojen määrästä per viikko ja pesukoneen käyttöaktiviteetista.

Huuhtelen paidat välittömästi kotiin saavuttuani lavuaarissa runsaan lämpimän veden alla ja laitan kuivumaan, mielellään ulos. Pesen sitten kerralla kaikki paidat koneessa noin kerran viikossa. Välillä etikkapesu. Hyvin ovat pysyneet hajuttomina parikin vuotta.
Saatan joskus käyttää toisenkin kerran samaa paitaa sitä koneessa välillä pesemättä mikäli on ollut ulkona kuivumassa ja tuulettumassa.
Eikä tule edes kalliimmaksi kuin ostaa 3€:n puuvillapaita joka kuukausi, tekee 36€ vuodessa. Tuolla ostaa jo pari urheilupaitaa joka vuosi.
Plussana ainakin mukavuus.
Miinuksena samat vaatekuosit(riippuen taas kierrossa olevien paitojen määrästä) aina vaan, kun 3€:n paidoilla vaihtuisi joka kuukausi ;)

Näin täällä, jokainen haiskoon tavallaan.

Etikka tepsii aika hyvin ellei haju oo jo tosi pinttyny. Pari desiä sangolliseen vettä ja paita sinne kokonaiseksi vuorokaudeksi, sitte pesuun.

Mulla kaikki keinokuituiset paidat on alkanu haista pahimmin eikä sitä hajua saa enää etikallakaan pois ku pariksi käyttökerraksi, sitte alkaa taas uudestaan haista. Ehkä puuvilla luonnonaineena tappaa sitä hajua jotenkin paremmin. Eikös puiset leikkuulaudatkin oo bakteerittomia ja muovisilla niitä on vaikka kuinka, näin muistan että köksänmaikka aikanaan kertoi.

Yksi mitä kannattaa kokeilla on pakastaminen. Heittää paidan päivän ajaksi pakkaseen ja pesee sen jälkeen.
Tiedän, että kuulostaa äkkiseltään tyhmältä. Käsittääkseni haju kuitenkin johtuu pitkälti bakteereista, joista ainakin osa kuolee kylmyydessä.
Itse olen tätä menetelmää käyttänyt pestessäni suojaliivien kangasosaa. Niihin meinaan haju tarttuu todella tehokkaasti.
Kannattaa tietysti katsoa, ettei laita paitaa emännän leivosten viereen. Tulee hyvin äkkiä sanomista...

Huuhtelen paidat välittömästi kotiin saavuttuani lavuaarissa runsaan lämpimän veden alla ja laitan kuivumaan, mielellään ulos. Saatan joskus käyttää toisenkin kerran samaa paitaa sitä koneessa välillä pesemättä mikäli on ollut ulkona kuivumassa ja tuulettumassa.

Joo, samalla taktiikalla itsekin, huuhtaisen paidan kun pääsen kotio niin ei tarvi joka reenien jälkeen vaihtaa. Ns. teknisten paitojen kanssa on yleensä pakko, kun hyvin kerää se kuitu hienhajua muutenkin. Yleensä menee noin kolmet treenit samalla paidalla, riippuu vähän miten kovaa vetää. Jos pieni hienhaju jää paitaan, niin se nyt ei ehkä niin suuri kysymys ole, kun salilla kaikki löyhkää ja pieree muutenki.

Noita edullisia teknisiä paitoja saa urheilukauppojen juoksuosastolta, halvimmat yksiväriset n. 10e/paita. Samoilta osastoilta saa myös juoksuhuppareita yms. jotka ovat myös kosteutta poistavaa viileää kangasta, mutta niistä joutuu kyllä aika paljon köyhtymään välillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeile laittaa soodaa ja anna olla pari päivää! Itellä on lähteny monista kengistä hajut pois kun heittäny soodaa pariks päiväks sisään. en tiedä toimiiko paidoissa mut voihan sitä kokeilla!

Itellä kaikki paidat joitan oon treenatessa käyttänyt on alkaneet löyhkäämään ja jotkut paidat alkaa jostain syystä haista vaikka tulis vaan sellanen pikkupikkuhiki kävellessä :( Ainakin sen oon oppinut että keinokuitupaidat alkaa helpoiten haista ja puuvillapaitoja saa liottaa hiessä hieman kauemmin ennen kuin ne alkaa lemuta.

Ei saatana. Löysin kaapin perältä ehkä 5 vuotta sitten viimeksi käyttämäni Bull's Power Wear college treenihousut mitkä olen leikannut siisteiksi polven alle shortseiksi. Laitoin jalkaan, pesin, laitoin taas jalkaan kuivumisen jälkeen ja rupesin ihmettelemään mikä paha haju täällä haisee. Ne housut rupes haisemaan helvetin pahalle kun kotiaskareissa tuli pieni hiki ja housut sai kosteutta.

Mitkä nyt on oikeesti ne keinot mitkä toimii. Valkoisille vaatteille kloriitilla peseminen on varmaan toimiva? Entäs tämä väkiviinaetikkaa 1dl huuhteluainelokeroon, toimiiko?

Ite testaan nyt näillä housuilla tuplakäsittelyä, ensin 40 asteen pesu 1dl kloriittia pesuaineeksi (esim. Klorin). Sen jälkeen 90 asteen pesu normaalilla pesuaineella ja 1dl väkiviinaetikkaa huuhteluainelokeroon.

Tuli mieleen yksi vanha kuolematon " Perkele treenisukat vaihetaan kerran kuussa oli sitten paskaset tai ei ". Kultaisella 80" tääkin osattiin hoitaa, eli, bägi housuja hommattin niin monta kappaletta kun treenipäiviä viikossa esim neljät, samoin "istuvia hihattomia" ja sit näitä collegeja joista oli hihat ,kaula-aukko ja helmaresori customoitu . vaatteitä ei jätetty hikisenä klönttinä mytimään vaan suoraan pesuun tai partsin orrelle kuivuun odottamaan seuraavaa täyttä koneellista, tämä systeemi toimii myös 25v myöhemmin , trendikkäät voi päivittää housumallia, mut tärkeintä just ettei kuteet haise omaan nenään:D

Itte oon löytäny 'avun' vaatteista jotka voi pestä 90 asteessa. Siinä lähtee hien haju sen siliän tien. Puuvillan ehdoton hyvä puoli. Nämä keino- ja mikrokuituiset ei oikein tahdo kestää yli 40 astetta... :/

Sooda muuten auttaa ainakin haisevaan sheikkeriin. Tiedä sitten vaatteista. :)

Pesin housut parilla desillä kloriittia. Tuli mielenkiintoisen näköiset..musta väri muuttui ruskeaksi ja sitten jotain ybersiistejä random oransseja läiskiä! Taidetta.

Liitteet

• housutklorin.webp
    housutklorin.webp
    51,5 KB · Katsottu: 850
olkoon re-post jos joku jo mainitsi, mutta ainakin ittelle mukavimmat treenipaidat on sieltä armeijan varusvarastolta mukaan tarttuneet.. Ei ala haiseenkaan mukamas ollenkaan ja muutenkin aika mukavan tuntoinen vielä hikisenäkin.

Siis se t-paita johon vasuriin lätkittiin se tarra..

Reenipaita, joka ei ala haisemaan ;) Ei semmoista taida mulle ollakaan, se on paita kuin paita niin 1 kerran jälkeen on jo haju. Perus tank toppia suosin, joka kestää 3 kertaa ennen kuin on jo muita häiritsevä ammoniakin haju siinä. Sit ei muuta ku pesuun..

Kommentoidaan vielä sen verran tähän, että broidi aina todennut, että siinä huoneessa missä meikäläinen nukkuu, on aika paha saada henkeä herätessään. Kuriositeettina mainittakoon, että kun muutin himasta veks, niin ensimmäisen kerran kun sen jälkeen kävin morjestamassa porukoita, entisen huoneen lämpötila oli laskenu 2 astetta. Tämä siitä huolimatta, että oli helle ulkona :D Taidan olla siis aika lämpöpatteri

Reenipaita, joka ei ala haisemaan ;) Ei semmoista taida mulle ollakaan, se on paita kuin paita niin 1 kerran jälkeen on jo haju. Perus tank toppia suosin, joka kestää 3 kertaa ennen kuin on jo muita häiritsevä ammoniakin haju siinä. Sit ei muuta ku pesuun..

Joo mut tässä onkin pointtina se, että se haju ei lähde pesussa pois.

Joku mikrobihan se varmaan on mikä pesiytyy tekstiiliin ja heti kun saa vähän kosteutta niin haju aktivoituu.

Suositut

Back
Ylös Bottom