treenipainot, miten laskette?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mima_
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Sinänsä aika turha kysymys, mut mitenkäs teillä on tapana laskea treenipainoja kun treenaatte esim. Smithissä? Ku siinähän se tanko painaa myös, niin lasketteko sen mukaan? Sithän treenituloksetki näyttää paljon komeammilta, vaik eihän se tiettykään ole pääasia, eihän :D ?
Itse en laske niit mukaan, mut suherran kyl aina ikäänkuin todisteeks sinne vihon reunaan et tanko painaa sen ja sen verran:rolleyes:
Epätoivoista mutta totta, ja olen pähkäillyt tätä jo pidemmän aikaa:nolo:

mima_ sanoi:
Sinänsä aika turha kysymys, mut mitenkäs teillä on tapana laskea treenipainoja kun treenaatte esim. Smithissä? Ku siinähän se tanko painaa myös, niin lasketteko sen mukaan? Sithän treenituloksetki näyttää paljon komeammilta, vaik eihän se tiettykään ole pääasia, eihän :D ?
Itse en laske niit mukaan, mut suherran kyl aina ikäänkuin todisteeks sinne vihon reunaan et tanko painaa sen ja sen verran:rolleyes:
Epätoivoista mutta totta, ja olen pähkäillyt tätä jo pidemmän aikaa:nolo:

lasken sen 30kg mukaa:)

Miksei treenivihkoon voisi merkitä "X kg + kelkka/tanko" tjsp.? Itse en ole koskaan laskenut esim. prässin kelkkaa mukaan prässipainoihin, koska mistäs sen voi tietää, paljonko juuri sen nimenomaisen prässin kelkka painaa (ja mitä väliä sillä edes on)?

Loppuun pieni provo: vaihda smith vapaatankoon, niin ongelma poistuu ;)

Gillyanne sanoi:
Miksei treenivihkoon voisi merkitä "X kg + kelkka/tanko" tjsp.? Itse en ole koskaan laskenut esim. prässin kelkkaa mukaan prässipainoihin, koska mistäs sen voi tietää, paljonko juuri sen nimenomaisen prässin kelkka painaa (ja mitä väliä sillä edes on)?

Loppuun pieni provo: vaihda smith vapaatankoon, niin ongelma poistuu ;)

no painaahan se tanko joka tapauksessa. itse en ole ikinä merkinnyt treenipainoja vihkoon, muisti pelaa sen verran hyvin :D. mut kyl silti lasken sen tangon/kelkan mukaan

Jepjep, toki painaa. Pointti olikin mulla siinä, että a)onko sillä loppupeleissä mitään väliä, lukeeko treenipäiväkirjassa "prässi 150 kg" vaiko "prässi 100kg + kelkka" b)vapaatangon paino on lähes aina sen 20kg, tai ainakin helposti vaa'alla mitattavissa. :)

Hmm, tää on kyl sinänsä mielenkiintoinen juttu. Jakaa jengin ni kahtia kun olla ja voi.

Ite kuulun siihen puoliskoon joka ei treenipainoihin laske tankoa/kelkkaa/mitään vaan just eikä melkeen tasan ne ne kiekkojen painot... Jos sit tahtoo ni voi kirjottaa siihen + tanko/kelkka ja tietoa/arvioo mitä moinan sattuis painamaan. Helpompi pitää kirjaakin ja pysyä ajantasalla kun ei tartte miettiä millon missäkin treenas ja mitä se tanko/kelkka nyt sattuikaan painamaan. Ei muuta kun vähintäänkin samat kilot tankoon/prässiin ja menoks.

Gillyanne sanoi:
b)vapaatangon paino on lähes aina sen 20kg
Jep, tällä perusteella ainakin meikäläinen laskeskelee reenipainoja.

Niihin prässeihin & muihin laitteisiin voisi valmistaja kirjoittaa sen kelkan painon. Varmaan helpottaisi reenailua. Mutta itse en ainakaan niitä käytä kuin todella harvoin, joten aika sama...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse lasken myös aina mukaan. Painoina käytän kiinteinä painoina 20kg täysimittaisissa tangoissa ja 10kg pienissä, kuten scottiin mutkatangoissa.

Prässissä en ota kelkkaa mukaan, kuten en etukyykkykoneessa tms. kelkkalaitteissa.

Ei tuu prässiin kelkkaa tosiaan laskettua, mut aina kun lyö painot tankoon niin eiköhän se tanko ole se 20kg melko usein, ellei sit mutka tanko tai joku muu kevyempi. Smith vehkeissä on tietysti eroja mutta niitä en itse erikseen ala laskemaan, tärkeintä että rauta nousee:)

Smithissä lasken tangon painavan sen 20kg ja sit pienet tangot sen 10kg. hackissa ja prässissä lasken vaan ne painot, jotka on koneessa.

Heh, kaveri laskee painot sen mukaan mitä laittaa yhdelle puolelle tankoa. Esimerkiksi penkissä väittää tekevänsä 25kg:lla. :david: On sillä kyllä muutenkin hieman omaperäistä tuo treenaaminen... :rolleyes:

Mie lasken mukaan sen minkä tiedän varmasti painavan jonkin verran. Esim. normi tanko 20 kg, smith 20 tai 30kg. Jos en tiedä, niin mainitsen erikseen juuri xx+vemputin tyylillä.

Lapo sanoi:
Niihin prässeihin & muihin laitteisiin voisi valmistaja kirjoittaa sen kelkan painon. Varmaan helpottaisi reenailua. Mutta itse en ainakaan niitä käytä kuin todella harvoin, joten aika sama...

Salilla missä ennen kävin oli tankojen painot laitettu kätevästi tarralapuilla, joissakin tangoissa paino heitteli 17-22.5kg, joten minusta ainakin ihan tarpeellista olla merkittynä, osaa paremmin laittaa sitten oikean määrän painoa päihin kun ei heitä 5kg suuntaan taikka toiseen pelkkä tanko jo. :)

Niin ja itse aiheeseen, lasken vapaissa tangoissa, laitteissa ja prässissä en.

Tanko mukaan, tietenkin.
Mistä heräsikin kysymys: Jos täällä joku mimmi sanoo kyykkäävänsä 80kglla, ja ei sitten laskenutkaan sitä tankoa tuohon, eli kyykkääkin oikeasti sitten 100, onko mun pakko jatkaa harrastustani, kun olen niin heikko (70kiloa tanko MUKAAN luettuna):(

p.s.:D

ZannaZ sanoi:
Hmm, tää on kyl sinänsä mielenkiintoinen juttu. Jakaa jengin ni kahtia kun olla ja voi.

Ite kuulun siihen puoliskoon joka ei treenipainoihin laske tankoa/kelkkaa/mitään vaan just eikä melkeen tasan ne ne kiekkojen painot... Jos sit tahtoo ni voi kirjottaa siihen + tanko/kelkka ja tietoa/arvioo mitä moinan sattuis painamaan. Helpompi pitää kirjaakin ja pysyä ajantasalla kun ei tartte miettiä millon missäkin treenas ja mitä se tanko/kelkka nyt sattuikaan painamaan. Ei muuta kun vähintäänkin samat kilot tankoon/prässiin ja menoks.

eriasia on, jos treenaa vuodesta toiseen joka ikinen kerta samalla salilla. silloinhan on helppo tietää paljonko kelkka ja mikäkin tanko painaa. ja koska ne laitteet ei ihan joka vuosi uusiudu (ensimmäisen kerran käyny kyseisellä salilla 6-7 vuotta sitten ja siellä on vieläkin samat laitteet :D), niin painotkin pysyy samana

Itse lasken smithissä tangon mukaan,oletuksena on että se painaa sen 20kg,tiedä sitten..Prässissä en laske kuin levyt.

Kyllä mä vaan aina lasken tangonkin mukaan. Kaikki mitä vaan nostaa, niin se lasketaan. Koska kyllähän se tankokin painaa ja sekin pitää jaksaa nostaa. :D Meidän salilla on kyllä tankojen painot selvillä, mikä helpottaa hommaa huomattavasti.
Mut jos joskus ei jonkun paino ole selvillä, niin sit merkkaan sen "vempaimen" tai vastaavan aina erikseen..

Suositut

Back
Ylös Bottom