treenipainot, miten laskette?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mima_
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eleonoora sanoi:
Meidän salilla on kyllä tankojen painot selvillä, mikä helpottaa hommaa huomattavasti.

Meidän salil ei niitä tankojen yms. painoja missään näy, mut kyllähän ne suurinpiirtein on tiedossa. Pitäs kyl vinkata salihlökunnalle et ne kannattais laittaa jonnekki seinäl, ku en mä varmaan ihan ainut ole kuka niit ihmettelee:rolleyes: Mut kuten joku jo sanoi, mäkin merkkaan ne aina sillee et ne "varsinaiset" painot sekä +tanko tai +kelkka, joka on musta ihan hyvä systeemi.

Kynikset laskee kelkkoja :) Tangon voi just ja just laskea mukaan.

Mä en aina edes laske varsinaisia sarjapainojakaan. Suuruusluokan kun kattoo nopeasti niin se riittää. 5-10 kilon heitto ei haittaa mitään sarjapainoissa. Kässärit otan aina "toi näyttää xx-kiloiselta" periaatteella.
Eikä sillä oikeastaan ole mitään väliä tietääkö sen painon tarkasti, kunhan vaan nostaa sitä.:thumbs:
EDIT: Tietenkin joku haluaa nuo merkata tarkasti, ei siinä mitään, mutta mua ei sellainen kiinnosta yhtää. :)

Minä Itse sanoi:
Eikä sillä oikeastaan ole mitään väliä tietääkö sen painon tarkasti, kunhan vaan nostaa sitä.

Riippuu tasan treenityylistä ja tavoitteista, onko sillä merkitystä vai ei. Ja se 5-10 kg voi muuten olla melkoisen iso heitto (pienikokoiselle) naiselle (ja miehellekin, treeniliikkeestä riippuen).

Tanko painaa aina 20kg ja levyt sen mitä niissä lukee, hantteleissa lukee myös aina paino. Muuta kun ei tarvita ;)

EDIT. Ja toki lasketaan tanko mukaan painoihin. Lukotkin jos niitä käyttää.

Meillä on salilla toisessa penkissä aina 15kg tanko. Siinä on kiva tehdä jos haluaa enemmän levyjä tankoon. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
erkjetter sanoi:
no tottakai se tanko lasketaan siihen treenipainoon, painaahan se tankokin ja täytyy sekin nostaa. :david:

Ymmärsitköhän kysymyksen taas väärin? Kait kysyjä kysyi, että lasketaako muut tangon/kelkan jne. mukaan niihin painoihin, mitä merkkailee vaikka vihkoonsa? Joten kannattaa olla tarkkana niiden david-hymiöiden kanssa ennen kuin niitä laittelee.

Itse kun merkkailen vihkoon noita sarjapainoja, niin eipä tule laitettua kun ne kiekkojen painot, eli en laske siihen tankoa mukaan. Minusta näin paljon helpompaa, kun tankoa ei lasketa mukaan, niin helppo laskea siihen sitten vaan ne kiekot. Esim. jostain maksimeista puhuttaessa tietenkin lasketaan tangot jne. mukaan.

Eiköhän tai erkjetterin viesti ollut vaan sarkastinen läppä...:)

kyllä minusta on aika ihme homma jos ei tankoa lasketa mukaan esim penkatessa, kyykätessä. on se nyt penkissäkin vielä aika monelle se tangon 20kg semmone lisäpaino, että se saa tuloksen aika erikuuloiseksi ja kokoiseksi.

ite en kyllä prässin kelkkoja ym jaksa laskea.

e: ja jos ei jaksa laskea tankoa, tai on helpompi laskea kun ynnää vain kiekot, niin ihmettelen. kuluuhan siihen laskemiseen aina se 4 sekuntia, joka on kehityksen kannalta, tottakai, ensiarvoisen kriittinen hetki

joskus lasken joskus en, mutta merkkaan kumminkin miten on.
yleensä prässissä merkkaan esim 50+ , eli 50 ja kelkka, smithin olen laskenut 20kg:ksi. ja jotkut eivät ilmoita prässissä kuin kiekot ja kailottavat sitä, kuin vertaillekseen sitä johonki toiseen = toinen prässi on aivan eri.
mutta turhauttavaa on kun vaihtaa salia niin menee aika kauan ennen kuin hokasee mikä vastus vastasi vanhalla salilla samaa.

Hallo16 sanoi:
Eiköhän tai erkjetterin viesti ollut vaan sarkastinen läppä...:)

Mitäs hauskaa siinä oli?

Minulle ainakin kyseisen käyttäjän kirjoituksista tulee semmonen "minä tiedän kaiken, älä kysele tyhmiä" fiilis. Kukaan ei vaan uskalla sanoa vastaan.

Lapo sanoi:
Niihin prässeihin & muihin laitteisiin voisi valmistaja kirjoittaa sen kelkan painon. Varmaan helpottaisi reenailua. Mutta itse en ainakaan niitä käytä kuin todella harvoin, joten aika sama...

Ei siitä pelkästä kelkan painostakaan aina ole hyötyä. Joissain prässeissä nostokulma on erilainen, joissain taas huonot laakerit... Noi vaikuttaa kaikki siihen, miten raskas prässi on. Ei oikeastaan koskaan voi kahta prässiä suoraan toisiinsa verrata, vaikka tietäisikin kelkan painon...

Aattelin kysyä tässä: Paljonko Davidin jalkaprässin kelkka painaa?
Jotenkin olen aina olettanut vakioksi, että kelkka on sen 40 jos ei muuta sanota...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom