Treenipainojen nousu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manu87
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
elikkä olin vuoden armeijassa ja nyt 9kg laihempana olen taas palannut säännölliseen treenaamiseen mutta on muutama "ongelma"... olen nyt kukauden aikana pystynyt lisäämään penkkiin 5kg viikossa toistojen pysyessä 6-8 milloin kannattaa hidastaa? ja sit vielä ongelma ikä mahtaa olla kun ennen pystyin dippejä tekemään helposti mutta nyt kun yritän ni tuntuu et rintalasta repeytyisi?

elikkä olin vuoden armeijassa ja nyt 9kg laihempana olen taas palannut säännölliseen treenaamiseen mutta on muutama "ongelma"... olen nyt kukauden aikana pystynyt lisäämään penkkiin 5kg viikossa toistojen pysyessä 6-8 milloin kannattaa hidastaa?

Ei kannata tahalleen rueta hidastelemaan, kyllä se stoppi tulee ennemmin tai myöhemmin. Lisää vaan rautaa joka treeniin kunnes ei tule enää yhtään toistoa. Näin pääsee hyvin taas treeniin kiinni tauon jälkeen.

Mullaki ottaa dippi rintaan aika pahasti kans, mut luulen et nyt on eri asia kyseessä. Ja niinkuin Sheriffi arvelee, isku rintaan tuntuu rintaa rasittavissa liikkeissä kauan.

ei ole osumia tullu... mutta silloin kun tekee dippijä koneella pienillä painoilla niin silloin ei tunnu kipua. Sieltä se on varmaankin lähdettävä.

Progressio kannattaa yrittää pitää lapasessa. Tuolla tahilla sulle tulee raja nopeasti vastaan. Suosittelen ennemminkin et millä viimeviikolla esim nostit sen 8 toistoa, tällä viikolla teet 9 toistoa, ja näin etenet 12 toistoon asti joka sarjassa. Sitten lisäät sen 5 kiloa ja aloitat taas 8 toistosta nostaen joka viikko yhdellä toistomäärää. Näin homma pysyy paketissa ja raja ei tule niin nopeasti vastaan. Sama juttu muille lihasryhmille ja muihin liikkeisiin. Ennenkaikkea on sitten hyvä muistaa, että tämä rauhallisempi progressio pn pidemmällä tähtäimellä turvallisempi, sillä nivelet näin karkeasti sanoen tulee puoli vuotta lihasten kehityksen perässä.

Pah, niin pitkään nostat kun nousee ja kun ei nouse niin laitat 2,5kiloa vähemmän seuraavaan treeniin ja sitten alat nostaa maltillisemmin.

Kokeile nojata vähemmän eteen dippiä tehdessä.
Mulla ainakin tykkää olkapää ja rinta kyttyrää jos on paino liian edessä dipatessa.

Liian alas vietynä dippi tuntuu myös tisseissä..

tottakai! dippiä tehdään myös rintaliikkeenä. tyylistä riippuu mihin liike ottaa. Byry jatka vaa hyvien neuvojes jakelua, tälläsiä ihmisiä jos ois forumit täynnä menis kaikilla reenit päin helvettiä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Siis mitä hel..? Sälli kyseli, että miksi ottaa dippi rintaan (''..tuntuu et rintalasta repeytyisi?'') ja minä vastasin että liian alasvietynä voi tuntua rinnassa?

Siis mitä hel..? Sälli kyseli, että miksi ottaa dippi rintaan (''..tuntuu et rintalasta repeytyisi?'') ja minä vastasin että liian alasvietynä voi tuntua rinnassa?

Viittaisinki sillä sun edelliseen kommenttiin progressiosta. Ehkä sun pitää treenata muutama vuosi lisää enneku alat tollasia neuvoja heittelemään muille alottelijoille, sillä juuri tuo tapa on hieno tie potentiaalisiin loukkaantumisiin ihmisillä joilla lihaskoordinaatio ei ole vielä kunnolla lapasessa

Kyllä tossa esim. Force tuntui olevan samaa mieltä. Oma mielipide on, että progressio tulee pitää mahd. yksinkertaisena. Ja jos nousee niin miksi sitä alkaa hidastelemaan. Viittaukses ei ollut kovin selkeä ja se olis voinut olla perusteltu (keskustelutaidot?). Niin ja täähän ei oo alottelijoiden osio (nyt varmaan käsket painua sinne:)), ymmärsin että threadin aloittajalla on vain treenitaukotakana..

ymmärsin että threadin aloittajalla on vain treenitaukotakana..

Meikä ymmärti myös, että on aikaisemmin treenaillut ja nyt on ollut taukoa. Itellä sama tilanne ja suunnitelma on laittaa pääliikkeisiin joka treeniin lisää painoa niin kauan ettei tule enää ykköstäkään. Ja lähtö niin pienillä painoilla ettei tunnu juuri missään, että saa vähän tuntumaa ja tekniikkaa kuntoon ennen kuin menee raskaampiin kuormiin. Sitten katotaan miten lähellä ollaan entisiä tuloksia ja lähdetään siitä rakentelemaan normaalia treeniä.

En mäkään nää, miks sarjapainojen lisäämistä pitäis tahallaan hidastaa, jos ne nousee hyvää vauhtia. Jos tekniikka on siis kunnossa.
Tauon jälkeen ihan loogista, että tulokset ottanu vähä takapakkia, mut nousee hyvällä vauhilla takasin entisiin.

Luulisin että kyllä se lihaskoordinaatiokin on jo ihan hyvin palautunut jos treeniä on kuukausi takana ja treenaamaan ei olla ihan sohvalta lähdetty (intti/treenitausta).IMO

Joo. Ite itseasiassa kehityin intin jälkeen ihan vitusti. Aerobinen yleiskunto oli parantunut intissä paljon ja sitten kun pääsi salille runttaamaan ja syömään hyvin niin tulosta tuli.

Suositut

Back
Ylös Bottom