Treenipäiväkirja... Mistä saisi hankittua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Celtic
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
minen kyllä ymmärrä että mitä vittua sillä tiedolla tekee mitä oot kuukaus sitten saanut nostettua :D
?

En minä ainakaan lue mitä oon tehnyt kauan sitten, lähinnä katson miten meni viimeeksi sama treeni.

Ja ei, en muista painoja (kaikkia) ilman vihkoa. Plus, tulee reenin aikana hieman aina analysoitua pitäiskö jotain ohjelmassa muuttaa ym., ja usein kirjottelenkin jotain lyhyttä kommenttia tai ideaa mitä vois kotona sitten tutkia.

Itselläni on uskottavasti duudsonien "päällikkö" vihko ja se toimii aineki hyvin vaikkei olekkaan mikään valmis treenipäiväkirja!

Tästä viestiketjusta ja hyvistä vastauksista sai kyllä parhaat naurut vähään aikaan =))

Juu, pakko sanoo, että hyvät naurut sain kyllä tästä viestiketjusta, piristi kummasti tätä työpäivän alkua... Varsinkin kun työkoneet ei toimi, niin piti johonkin tätä aamua tuhlata ;)

minen kyllä ymmärrä että mitä vittua sillä tiedolla tekee mitä oot kuukaus sitten saanut nostettua :D

Ymmärrätkö sanan progressio?

Huvitti kyllä toi Archeyn henkinen tasapaino. Mutta kyllä pidän silti sitä tärkeänä että kirjoittelee ylös sarjat. Aiemmin tein niin että kirjoittelin etukäteen tavoitteet. Mutta eihän se toiminut. Nyt kirjoittelen (joka sarjan jälkeen) ylös painot ja toistot. Siihen on sitten seuraavalla kerralla hyvä verrata. Aina koittaa nostaa volyymiä tai intensiteettiä (dieetillä jos pysyy samana niin hyvä). Väliin sitten vähän kevyempää.. Kyllä tosta on selkeää hyötyä. Mutta ruutuvihko tähän on paras, ei siihen mitään sen kummempaa tartte.

En minä ainakaan lue mitä oon tehnyt kauan sitten, lähinnä katson miten meni viimeeksi sama treeni.

Ja ei, en muista painoja (kaikkia) ilman vihkoa.

Sama. Helppo valita ens kerralle painot ku voi katsoa miten viimeks on menny. Ei tarvitte muistella 10 liikkeen sarjoja ja painoja ulkoa ku ne vaihtelee aina 42,5kg-75kg jne.

Paitsi nyt kyllä kun vertaa toista vihkoa vuoden takaa niin on mukava huomata nykyisessä vihkossa suurempia lukuja :)

Itsellä tuo Bodyn treenipäivyri, mut latiakaan en tollaisesta maksais. Ruutuvihko taas käyttöön kun tuo loppuu

Kännykkä ja puheentunnistus? Kai nyt joku Nokia-insinööreistäkin treenaa. Missä viipyy softa tarkoitukseen?

Meiltä TKT:n laitokselta ilmeentunnistus? Kone kertoisi sitten jälkeenpäin "9x150 kg, ja oli muuten naama aika rytyllä sen jälkeen". :=)

Älykkäät kuntoilulaitteet? RFID-piirit tangossa ja levypainoissa, treenaajalla kaulassa sellainen muovikortti kuin lehmillä automaattinavetassa. Tähän vielä vaikka tasapainolevy tai EMFI-kalvoa kyykkytelineen kohdalle, ja puheentuottoa ja vähän älyä. "Piip. Tanko lukittu. Viimeksikin horjuit ihan liikaa, otahan painoja pois ja harjoittele tekniikkaa."

:D tällaista se on ehkä tulevaisuudessa.Mä olen niin hajamielinen että mun on pakko kirjoittaa ylös mitä teen.Mutta mulla on vaan pieni paperilappu mukana :( .En tiedä merkkiä.Olisiko ollut ZoomExtra.

Onko joku huomannu saavansa parempaa lihaskasvua aikaan, kun on hankkitunut tollasen bullfarmin treenipäivyrin? (verrattuna tietysti normaaliin vihkoon).
Ite en ainakaan kehtais es tuommosen bullfarmin päivyrin kans mennä salille, kun näyttäis niin välineurheilijalta :D Noh tietysti se on jokaisen oma asia mihin ja minkä hintaiseen tuotteeseen treeninsä kirjaavat. Itellä on sen verran hyvä muisti et kotia tultuani kirjaan treenit tietokoneelle.

Onko joku huomannu saavansa parempaa lihaskasvua aikaan, kun on hankkitunut tollasen bullfarmin treenipäivyrin? (verrattuna tietysti normaaliin vihkoon).
Ite en ainakaan kehtais es tuommosen bullfarmin päivyrin kans mennä salille, kun näyttäis niin välineurheilijalta :D Noh tietysti se on jokaisen oma asia mihin ja minkä hintaiseen tuotteeseen treeninsä kirjaavat. Itellä on sen verran hyvä muisti et kotia tultuani kirjaan treenit tietokoneelle.

Itsellä on ollut valillä jopa useiden vuosien treenitaukoja loukkaantumisien, opiskelun, töiden, tai laiskuuden takia.
Olen kuitenkin jo vuosia pitänyt kirjaa kehittymisestäni liikkeissä, lisäravinteista jotka toimivat ja mitoista yms. rinta, hauis, vyötärö, reidet, pohkeet jne.
Kun olen katsonut vanhaa treenipäiväkirjaa olen saanut tärkeää tietoa silloisesta edistymisestä.

Olen merkinnyt liikkeiden suoritustapoja jotka ovat itselleni purreet hyvin tai estäneet loukkaantumisia.
Olen merkinnyt lisäravinteiden mm. kreatiinin aloituspäivät ja tiedän nyt että se buustaa treenejäni n.9-11 viikkoa kunnes tehot loppuvat kuin seinään ja vaatii myös muutaman kuukauden tauon ennen kuin toimii jälleen.
Pystyn katsomaan penkin apuliikkeet vanhasta päivyristä ja kun vertaan nykyistä kehitystä näen esim. mitkä ojentajaliikkeet ovat parhaiten minulla nostaneet penkin tuloksia ja mitkä huonommin.
Näen myös kuinka nopeasti voin odottaa esim. pääsevani johonkin tiettyyn sarjapainoon jossakin liikkeessä kun tarkistan miten kehitys siinä on toiminut viime kerralla.

Olen myös huomannut kuinka edellisen päivän hiilihydraattien tankkaus antaa voimaa seuraavan ja sitä seuraavan päivän treeneihin, kun taas samalla päivällä tankattu hiilarilla ei ole mitään vaikutusta kyseisen päivän treeneihin.

Treenipäiväkirjat myös lisäävät motivaatiota kun näkee numeroina kehityksen, ei mitään jää muistin varaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä on ollut valillä jopa useiden vuosien treenitaukoja loukkaantumisien, opiskelun, töiden, tai laiskuuden takia.
Olen kuitenkin jo vuosia pitänyt kirjaa kehittymisestäni liikkeissä, lisäravinteista jotka toimivat ja mitoista yms. rinta, hauis, vyötärö, reidet, pohkeet jne.
Kun olen katsonut vanhaa treenipäiväkirjaa olen saanut tärkeää tietoa silloisesta edistymisestä.

Olen merkinnyt liikkeiden suoritustapoja jotka ovat itselleni purreet hyvin tai estäneet loukkaantumisia.
Olen merkinnyt lisäravinteiden mm. kreatiinin aloituspäivät ja tiedän nyt että se buustaa treenejäni n.9-11 viikkoa kunnes tehot loppuvat kuin seinään ja vaatii myös muutaman kuukauden tauon ennen kuin toimii jälleen.
Pystyn katsomaan penkin apuliikkeet vanhasta päivyristä ja kun vertaan nykyistä kehitystä näen esim. mitkä ojentajaliikkeet ovat parhaiten minulla nostaneet penkin tuloksia ja mitkä huonommin.
Näen myös kuinka nopeasti voin odottaa esim. pääsevani johonkin tiettyyn sarjapainoon jossakin liikkeessä kun tarkistan miten kehitys siinä on toiminut viime kerralla.

Olen myös huomannut kuinka edellisen päivän hiilihydraattien tankkaus antaa voimaa seuraavan ja sitä seuraavan päivän treeneihin, kun taas samalla päivällä tankattu hiilarilla ei ole mitään vaikutusta kyseisen päivän treeneihin.

Treenipäiväkirjat myös lisäävät motivaatiota kun näkee numeroina kehityksen, ei mitään jää muistin varaan.
+1 :thumbs:
Kiitoksia erittäin kattavasta kuvauksesta!

Sain nyt oikeasti lisää ideoita miten hyödyntää treenipäivyreitä joita olen pitänyt siitä asti kun aloitin... lukemaan ->
Itsellä on nyt muutaman eri muuttujan takia tippunut sarjapainot parhaimmista ajoista, ja en ole älynnyt katsoa vanhoja papereita että miten pääsin niihin sarjapainoihin jotka oli ennen. :rock:

Se tuo +10% jokaseen pääliikkeeseen kiloja ja saat salilta naisen mukaan joka treenikerran jälkeen. Varma tieto.

^^ On se silti mukava kun tietää tarkkoja lukuja. Voi katella miten on kehittyny. Esim. Näkee missä vaiheessa on sarjapainot noussu kaikkein nopeita. On se myös mukava katella, että miten on vaikuttanu treeniin stressi töissä, lomat yms.

tajuan, mutta itellä sen verran hyvin kehitystä tullu vuosien saatossa ettei tarvi mistään lippu lappusista niitä katella :D

Eli samalla periaatteilla mitä sitä formuloissakaan mitään teknistä tietoa ylös kirjaamaan, ihan hyvin ajeltiin silloin vuonna miekka ja kirves ilmankin?
Mutta vakavasti ottaen, esim. HST-treenejä aloitellessa ei mun tarvinnut käyttää kolmea treenikertaa maksimien arpomiseen, taisin 15 sarjat tehdä ja loput oli helppo poimia treenivihosta verraten 15 toiston maksimiin. Tai jos otat jonkun liikkeen käyttöön pitkän tauon jälkeen, kyllä musta on hyvä tietää missä joskus on menty. Tai jos tekee mieli ihmetellä että miksei oo tullu kehityttyä minkään vertaan ajan x jälkeen, vilkaisu treenipäiväkirjaan missä on hyvin vähän treenejä kyseisenä ajanjaksoja verrattuna johonkin parempaan kauteen kertookin oleellisen..
Mulla löytyy samasta vihosta jopa penkkimaksimien nostopäivät aina 66 kilosta 115 kiloon asti, sen jälkeen tuli ilmeisesti henkinen kasvu (=ahaa elämäs pena&hauis tyylistä koko kropan treenaamiseen aina) eikä penkkimaksimia ole enää merkkailtu/edes joka vuosi kokeltu..

Haha, hauskaa miten jengi jaksaa. Kaksi vastausta olisi riittänyt, mutta pakko saada peesaamalla hauskakarmat :hyper:

Mutta kuinka kukaan ei ole vielä ehdottanut, että maksaa vipit ja sit saa rustata pakkikselle, jeeeee!

Ps.

Mutta kai tääkin menee samaa kastiin niitten kanssa jotka pitää voimannosto vyötä päällä penkkiä tehdässä. Kunnon "Käyn salilla" meininkiä.

Kerrassaan loistavaa sarkasmia!

Kyllähän sitä nyt jumalauta siellä salilla ja kadulla kulkiessa naisten alapäät kostuu kun kävelet tollasen bullfarmin treenipäiväkirjan kanssa:dance:
Nimenomaan toisinpäin.

Noi valmiit treenipäiväkirjat on aivan vitun rumia, epäkäytännöllisiä ja kaiken lisäksi kalliita.

Mutta kuinka kukaan ei ole vielä ehdottanut, että maksaa vipit ja sit saa rustata pakkikselle, jeeeee!
Oh really :)

Mukava katsoa kuinka on kehittynyt esim. vuodessa tai kahdessa. Itse en vihkosiin täytä, tänne pakkiksen treenipäivyriinne olellisimmat sarjat rustaan.

Heitetääs tänne linkki treenaus softiin omalle koneelle (tai luuriin) jos joku sellaista etsii KLIK, noita pystyy testaamaan ilmaiseksi jonkin aikaa, ovat siis maksullisia ohjelmia. Itsellä testissä tuo voittaja eli VidaOne Diet & Fitness ja aikas hyvältä vaikuttaa, ei saa suomenkieliseksi.

Noi valmiit treenipäiväkirjat on aivan vitun rumia, epäkäytännöllisiä ja kaiken lisäksi kalliita.

Joo ja vihkoonkin raapusteluun kun olen kyllästynyt niin mun treenivihko on ollut jo vuosia A5 - kokoinen kalenteri joka on sellaista mallia että aukeamassa on yksi viikko. Kaikista paras. Helppo seurata viikkotasolla, jos esim flunsaa tai ylityötä merkkaa niitä sinne päiville niin sitten kun vuoden lopussa selaillee kalenteria niin saa hyvin ja helposti yleiskatsauksen vuoden treeneihin...En vaihda muuhun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom