Treeniohjelmani.... kommenttia, kiitos..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iceman
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
320
Ikä
47
Noniin, prkl.. Tarkoitus ois vetää nyt heinäkuun (n.5- 6 viikkoa) tällainen aika intensiivinen treeni, ja sit 1-2 vkoa taukoa kokonaan, ja sit täysi höyry päälle taas ensi kesää ajatellen. Nyt olen treenaillu 2kk vähän miten sattuu, lyhyitä treenejä, ja paljon olutta:D . Juhlimiset on kuitenki tältä kesältä juhlittu, joten nyt ois aika herättää lihakset taas tositoimiin.. Kieltämättä motivaatio on taas noussut rajusti kun antoi kropan levätä, ja sai tehdä kaikkea muutakin kivaa, kuin pelkästään treeniä. (JA huomautus, että nyt treenataan natuna, eli treenit pitäis asettaa sen mukaan, jotta ylikunnolta välttyis heti alkuun). Pääpainotus ois nyt rinnalle ja olkapäille, joten olen suunnitellu seuraavaa ohjelmaa:

1. Rinta, vatsat

2. Lepo

3. Selkä

4. Lepo

5. Olkapäät

6. Lepo

7. Hauis, Ojentajat, vatsat

8. Lepo

9. Jalat

10. Lepo

LIIKKEET

Rinta -alaviistopenkki käsip. x3 (6-8)
-penkki x2 (6-8)
-punneruskone x2 (8-10)
-vipunostot x2 (10-12)

Selkä -kulmasoutu x3 (8-12)
-ylätalja x2 (10-12)
-ylätalja kahvalla x2 (10-12)
-kohautus tangolla x3 (10-12)

Olkapäät -pystypunner. käsip. x2 (6-8)
-pystypunner. kone x2 (6-8)
-vipunostot siv. x2 (10-12)
-vipunostot takaolkap. x2 (10-12)

Kädet -hauis scott-penkissä 3x (6-8)
-hauis käsip. 2x (8-10)
-ranskal.pun. tangolla 2x (6-8)
-ojentajat koneessa 2x (10-12)
-ojentajat taljassa 2x (10-12)

Jalat -hack-kyykky 2x (6-8)
-prässi 2x (8-10)
-reisiojennus 2x (12-15)
-reisikouk. 2x (12-15)
-pohkeet 4x (12-15)

Siinäpä se ois kokonaisuudessaan, liikkeisiin kuuluu tietenkin vatsat ja alaselkä, joita nyt en eritellyt. Eli idea ois saada pääpaino rinnan ja olkapäiden lihaksille, ja siksi kummallekin omat treenipäivät. Tarkoitus on myös enemmän keskittyä lihasmassaan kuin voimaan. Tätä ohjelmaa ois tarkoitus vetää sellaiset 6 vkoa, ja sit palataan varmaan vähän perinteisempiin ohjelmiin. Joten antakaa kommenttia ihmiset.... Kiitos jo etukäteen.:)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tykkään kovasti, mutta jos jotain pitäis muuttaa, niin: Ojentajat koneella puis ja häkin sekä prässin tilalle "oikeata" kyykkyä... ;) Aika pitkä kierto, mutta tuleepahan levättyä kunnolla.
 
Joo, thänks... ehkä tuota kiertoa vois vähän lyhentääkin tekemällä esim. jalat ja kädet peräkkäisinä päivänä, kun käsitreeni on suht. kevyt kuitenkin. Pitää katsoa mihin kunto riittää...

Normaali kyykkyä en voi oikein tehdä alaselän takia, joten siks pidättäydyn muissa mahdollisissa jalkaliikkeissä.
 
Ikävä homma noi selkäkivut/viat, sinänsä arvelinkin, että jostain tuommoisesta olis kysymys, sillä kyllähän HULKKIKIN tietää, että kyykky on jalkaliike #1! :D
 
Joo kierto on melko pitkä, mutta voi olla toimivakin! ehkäpä joskus kokeilen ohjelmaa omiin treeneihinikin! Hvällehän se näyttää..harmi tosiaan selkä ongelmat, mut ne pitää parannella pois kunnolla! jos kulmasoutu (tangolla kai tossa olit tekemässä?) niin voit myös kokeilla käsipaino soutua. se on mun mielestä ehkäpä jopa parempikin "massaliikkeenä" kuin tangolla..
Olin jo kommentoimassa, ettei maastanosto ole mukana,mutta syykin selvisi :D
 
Ollaan muutamaan otteeseen kavereiden kanssa vedetty tollasta pitkää kiertoa. Ite tykkäsin kovasti.
Treeni+lepo+treeni+lepo...
Ongelmaksi muodostui duuni, joinain päivinä oli niin poikki, ettei pystynyt menemään salille ja tossa kierrossa ei enään ylimääräsiä lepopäiviä tarvita!!

Vedettiin välillä 8pv kierrolla, eli 4-jaettu ohjelma-
ja välillä jopa 10pv kierrolla ja siis 5-jaetulla ohjelmalla.

Mulle se sopi niin hyvin, että jos duunit sallis (ja kohta sallii!!), vetäsin AINA tolla 1+1 systeemillä.
Pitää vaan muistaa että kun lepoa on noin paljon, niin treenit on sitten KOVIA, muuten ei tule mistään mitään.

Voimanostoon toi sopii mun mielestä huonommin, kuin body-tyyliseen treeniin, mutta vähän on itellä tunne, että harrastuspohjalla jatketaan tästä etiäppäin...
 
Kävin eilen sit heittämässä ensimmäisen rintatreenin ja aloitin siis tämän ohjelman. Jumaleisson että on tissit paskana kun ei oo sitte syksyn antanu rinnalle omaa treenipäivää... Mukava oli vääntää hampaat irvessä loppuun asti. Ja tuo etukäteisväsytys tai ensimmäinen liike käsipainoilla tiputtaa kyllä mukavasti rautaa penkistä, ja penkki on todellakin yhtä tuskaa, ah!...

Katsotaan miten tämä lähtee menemään. Motivaatiota on ainaki nyt taas vaikka muille jakaa...:cool:


EDIT: penkkiin en ollu koskenutkaan 2 kuukauteen, joten vähä niinku uus liike, heh
 

Suositut

Back
Ylös Bottom