Treeniohjelman vaihtaminen?

asiaan. Oon nyt tehny kohta pari kuukautta samalla ohjelmalla salilla, joko viittii vaihtaa? Uus ohjelma kutkuttelis jo, kun sellaisen ammattilaiselta tilasin :p

Jos haluat vaihtaa, vaihda. Tärkeintä on, että siinä treenissä on jonkinlainen progressio eli ettei joka kerta tehdä täysin samoilla painoilla. Tosin dieetillä tavoitteena voi olla tehdä niillä samoilla painoilla oman elopainon laskiessa.

@myo tällä hetkellä ohjelma koostuu kahdesta jalka/pakaratreenistä salilla ja yhdestä kuntopiirityyppisestä pakaratreenistä, yläkroppa käydään vaan kerran salilla läpi viikossa. Tulevassa ohjelmassa on jalat kaks kertaa viikossa eri liikkeillä, ja ylävartalo jaettu olkapäät+hauis+vatsat ja rinta+selkä+ojentajat :) eli salille 4krt/vko

kyl mä vaihtasin,selkä on niin iso lihasryhmä et tarvii kyl treeniä vähä enempi. aika jalkapainotteisesti vedät, ehtiikö ne palautua? jos mul olis tollai ohjelma mä tekisin nii et joka toine viikko kaks jalkatreeniä plus muut ja jokatoinen kaks selkää, yhen jalat ja muut.. :D

No en pilaile, voit varmaan kysyä koulutetulta pt:ltä järjettömyyden taustoja enemmän :)

Jos vähänkin enemmän pakkista luet niin tulet hyvin nopeasti huomaamaan, että se PT:n titteli ei merkkaa vielä mitään. Tänne on vuosien saatossa laitettu vaikka mitä PT:iden tekemiä ohjelmia ja kirjoittajat kertoneet kaikenlaisista ihmeellisistä säädöistä.

@myo tällä hetkellä ohjelma koostuu kahdesta jalka/pakaratreenistä salilla ja yhdestä kuntopiirityyppisestä pakaratreenistä, yläkroppa käydään vaan kerran salilla läpi viikossa. Tulevassa ohjelmassa on jalat kaks kertaa viikossa eri liikkeillä, ja ylävartalo jaettu olkapäät+hauis+vatsat ja rinta+selkä+ojentajat :) eli salille 4krt/vko

Siis onko tuossa tämänhetkisessä ohjelmassa 3 pakaratreeniä ja 1 yläkroppatreeni viikossa? Tuohan on normaali naisten saliohjelma, minä en ole muuta treenitapaa peruskuntosalinaistreenajilla nähnyt.
Balanssin takia ehdottomasti ohjelma vaihtoon ellet halua selkäkipuja ja muita ongelmia riesaksesi jatkuvan pakaran jynkytyksen takia...

Siis onko tuossa tämänhetkisessä ohjelmassa 3 pakaratreeniä ja 1 yläkroppatreeni viikossa? Tuohan on normaali naisten saliohjelma, minä en ole muuta treenitapaa peruskuntosalinaistreenajilla nähnyt.
Balanssin takia ehdottomasti ohjelma vaihtoon ellet halua selkäkipuja ja muita ongelmia riesaksesi jatkuvan pakaran jynkytyksen takia...
Joo, ajattelin että teen nyt viimesen kerran ton treeniviikon läpi ja sitten vaihdan

No en pilaile, voit varmaan kysyä koulutetulta pt:ltä järjettömyyden taustoja enemmän :)

Mäkin olen FAF:in PT, maksaa sen niin saa titteli. Pomo maksoi sen kun oli hienompaa että olin PT enkä kuntokeskus ohjaaja.

Mäkin olen FAF:in PT, maksaa sen niin saa titteli. Pomo maksoi sen kun oli hienompaa että olin PT enkä kuntokeskus ohjaaja.
En vaan ymmärrä mikä tossa jaossa on niin huonoa, olis kiva jos selittäisit tyhmälle etkä vaan tyrmäis tyyliin "paska jako miks sä noin teet" :)

En vaan ymmärrä mikä tossa jaossa on niin huonoa, olis kiva jos selittäisit tyhmälle etkä vaan tyrmäis tyyliin "paska jako miks sä noin teet" :)

En omista PT:n titteliä etkä nyt minulta kysynyt mutta voin kertoa kuitenkin mielipiteeni miksi tuo jako on aika hurjan kuulloinen.
Eli siis ohjelma koostuu kolmesta salitreenistä ja yhdestä aerobisemmasta kuntopiiri treenistä joka myöskin vielä keskittyy pakaroihin/jalkoihin.
Isoimmat ongelmat ovat mielestäni siinä ettet kyllä millään voi tehokkaasti käydä edes koko loppu kroppaa läpi yhdellä treenikerralla joka sille on varattu vaikka kuinka tekisit isoja perusliikkeita.
Lisäksi jalkasi eivät tule kyllä saamaan tarpeeksi lepoa ja tästä tulee vielä tulevaisuudessa aivan varmasti ongelmia.
Eihän tuossa nyt ole mitään balanssia niinkuin itsekin ymmärrät, toi uusi ohjelma ehdotuksesi on kuitenkin jo parempi vaikka mielestäni sekin vähän on vielä liikaa jalkapainotteinen.

Suosittelen lämpimästi vaihtamaan PT:tä.

@myoTulevassa ohjelmassa on jalat kaks kertaa viikossa eri liikkeillä, ja ylävartalo jaettu olkapäät+hauis+vatsat ja rinta+selkä+ojentajat :) eli salille 4krt/vko
Kyllähän tämä kuulostaa helvetisti järkevämmältä kuin nykyinen treeniohjelma, vaikka naisten treeniohjelmista en paljoa tiedä. Sinänsä jako ei kerro koko totuutta, mutta en lähtis näkemättä tuomitsemaan. Vois jopa sanoa, että kuulostaa varsin tasapainoiselta jaolta. Kuitenkin yläkroppa on puolet lihaksista ja alakroppa toinen puolikas. Yläkroppa tehdään kahdella treenillä ja jalat kahdella. Mitä en ymmärrä, kun en näe tuossa ongelmaa? Yläkropan jakaisin rinta/selkä ja kädet/olkapäät/vatsat.

Itse ehdottaisin 2 jakoista yläkroppa ja alakroppa jaolla, mutta en tiedä tavoitteista enkä ole ammattilainen. Kannattaa tehdä sellaista ohjelmaa, joka tuntuu omien tavoitteiden kannalta järjevältä ja on tarpeeksi mukava toteuttaa. En pidä @saratuuli uutta jakoa mitenkään huonona.

Viimeksi muokattu:
Itse ehdottaisin 2 jakoista yläkroppa ja alakroppa jaolla, mutta en tiedä tavoitteista enkä ole ammattilainen. Kannattaa tehdä sellaista ohjelmaa, joka tuntuu omien tavoitteiden kannalta järjevältä ja on tarpeeksi mukava toteuttaa. En pidä @saratuuli uutta jakoa mitenkään huonona.

Kyllä ne omat tavoitteetkin voi olla syytä alistaa kriittiselle silmälle. Mitä nyt noita oman salin akkoja kattelen,ni ei ne tee juuri muuta ku jalkoja ja persettä eri muodoissaan, välillä jotain kikcbackejä ojentajille....täysin epätasapainoiset ohjelmat ja tavoitteet, mikä on verrattavissa siihen, että ukot tekis pekästään penkkiä...ja osahan tekee...sit hmetellään ku kiertäjäkalvosin, selkä, niska on paskana, jalat on tikut ja salilla on käyty 20 vuotta :)

Balanssi, tasapaino...katso ohjelmaasi ja kysy, miten balanssi toteutuu siinä...

Back
Ylös Bottom