Treeniohjelman muokkaamisesta/vaihtamisesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei hei, olen uusi täällä ja heti tulen kyselemään. Eli olen treenannut 3kk samalla ohjelmalla ja tuloksia on kyllä tullut huimasti. Nyt tuli sitten kuukauden tauko sairasteluiden takia ja ajattelin että voisi olla sopiva aika vaihtaa treeniohjelmaa.

Aikaisempi kolmijakoinen ohjelma:

kyykky
askelkyykky
etureidet laitteessa
takareidet laitteessa

ylätalja
alatalja
hauis (hauiskääntö tangolla)
ojentajat

olkapäät kahvakuulalla
vipunostot sivuille
rinta
vatsat

kaikki 4x12 kertaa ja olen siis 170cm/55kg nainen. Mitenkäs tätä ohjelmaa nyt voisi lähteä muuttamaan tai vaihtamaan. Kannattaako perusliikkeet pitää samoina vai mitä? Olen lueskellut noita ketjuja mutta siltikään en tiedä mikä olisi se oikea ohjelma.

No jos nyt olet aikaisemmin 3-jakoisella tehnyt niin olisiko 1 tai 2-jakoinen? Kattele nyt vaan rauhassa niitä valmiita ohjelmia ja kokeilemalla selviää mikä sopii parhaiten.
ps. Rinta ja ojentaja ei ole liikkeitä...

Muutama asia mikä pisti silmään; Niinku csk totes, että rinta, hauis, ojentajat ja vatsat ei viimeisten tietojen mukaan ole suoritusliikkeitä.. Tästä vois siis päätellä, että näissä ny kannattaa kaivella eri variaatioita.
Toiseksi kuukauden taukokin on jo sellanen väli, että voisit vielä jatkaa tuolla samalla "ohjelmalla" ja varmasti saat yhtälailla tuntuman kuin alussakin.
Kolmanneksi liikkeissäsi on esim. ala/ylätalja, niin todella hyvää vaihteluna voit tehdä vaihtamalla pelkästään kahvoja.
Sitten vielä tuo toistomäärät ovat pysyneet 4x12 tasolla, niin voisit vaihtaa sen esim. 3-5x6. Ei se 12 ole absoluuttinen totuus ole lihaskasvuun... Tai mitä nyt ikinä tavoitteletkaan. Oikea ohjelma on vain se jonka saat itselläsi toimimaan.

Back
Ylös Bottom