Treeniohjelmaa kasailemassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haffey
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Tervehdys ja kiitokset kaikille vastauksistanne jo etukäteen!

Pistetään ensin vähän faktaa itsestä. Ikää mulla on sen verran, että tossa muutaman kuukauden kuluttua pääsee baariin jo aidoilla henkkareilla. Ei siitä sen enempää sillä oon erityisen huono ryyppymies. Pituutta on noin 173cm ja painoa 61-62kg.
Urheillu olen läpi lyhyen elämäni -- lätkää tuli pelattua miltei 10 vuotta ja sitä kautta punttisali tuli tutuksi ja suoritustekniikat mulla on ihan lapasessa.
Tota lätkää lukuunottamatta lajit mitä on tullu/tulee harrastettua on aerobisia, esim kesällä maastopyöräily ja talvella hiihto.

Elikkä salille ollaan paluuta tekemässä ja tavoite olis massan hankkiminen. Uskaltautuisin väittämään, että ravintopuoli mulla alkaa olla kunnossa. Siihen oon viimeiset 3-4 kuukautta panostanu.
Mutta.. mutta mun ongelma on ,että mistä ohjelma? Tota faq:ia olen tutkinu, mutta ei oikeen tuntunu hyvältä, että olisin napannu sieltä jonkun ohjelman ja ruvennu sitä orjallisesti noudattamaan, joten apu olis poijjaat tarpeen...?
Tällä treenitaustalla tunnen kroppaani sen verran, että jalat ja selkä mulla kehittyy paljon hitaammin kun kädet ja muu yläkroppa (vatsat mukaanluettuna). Onko tuo tosiasia vaan hyväksyttävä vai onko asialle mahdollista tehdä jotakin?

Tota treeniohjelmaa suunnitellessa ajattelin lähteä siitä, että sinne salille kerkiäis kolmesti viikossa, ehkä jopa neljästi. Tai rehellisesti sanottuna mulla ei ole juuri aavistustakaan miten tota ohjelmaa pitäis ruveta rakentamaan, joten tässä tarvitaan opastusta ihan kädestä pitäen :confused:

Mun teksti voipi hyvin olla melko epäselvä, joten heitän tähän loppuun vielä hieman selvennystä. Sali ei siis ole mulle mitenkään vieras paikka, itse asiassa siellä on tullu käytyä aika paljonkin, mutta se mitä siellä on tehty on tehty kohtalaisen hyvin päin vittua. Nyt on ollu noin vuoden mittanen tauko, mutta sitä ennen salilla tuli käytyä pitemmän aikaakin 5 kertaa viikossa ja kroppa läpi per treeni. Treenin kesto 2-2.5 tuntia ja ravintopuoli oli kaikkea muuta kun kohdallaan, eli ei ihme ettei kehitystä tullu ja näin myös into loppui.
Nyt on taas salilla käyminen alotettu ja näin alkuun oon totutellu taas touhuun ja käyny kropan läpi per treeni.

Kun massan hankinta olis tavotteena niin mitenkäs ton aerobisen liikunnan suhteen pitäis sit tehdä, lopettaa kokonaan vai.....
Neuvoja kaivataan?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Viisaammat ja kokeneemmat antakoot neuvoja. Kyllä tuolta fakjuusta:) löytyy ihan hyviä ohjelmia. Mitään tiettyä ohjelmaa ei tietenkään tarvitse sellaisenaan noudattaa, vaan muokkailee niitä.

Itse suosittelen tutustumaan alan kirjallisuuteen, kuten Virtamon Bodaus ja Herrasen veljesten Bodauksen tietojätti. Kyllä se siitä sitten alkaa hahmottua.
:thumbs

Minnes nyt jäi olkapäät ja ojentajat?? Tässä ehdotus:
1. Päivä rinta+ojentaja
penkki 3sarjaa
vinopenkki 2sarjaa
Dippi 3sarjaa
ranskalainen dippi 2sarjaa
push down taljassa 1-2sarjaa

2. Päivä: selkä
Maastanosto/kulmasoutu tangolla vuoroviikoin 3sarjaa
Kulmasoutu käsipainolla 2-3sarjaa (tämä sillon kun vedät maasta)
ylätalja eteen 2sarjaa
(kun et vedä maasta 2sarjaa selän ojennuksia)

3. Päivä: lepo

4.Päivä: olkapää+hauis
Pystypunnerrus 3sarjaa
vipunostot sivulle 2sarjaa
vipunostot taakse 2sarjaa
Hauiskääntö tangolla 3sarjaa
hauiskääntö käsipainoilla 2sarjaa

5. Päivä: jalat
Kyykky 3sarjaa
ojennukset 2sarjaa
koukistukset 2sarjaa
pohket seisoen 3sarjaa
pohkeet istuen 2sarjaa
päivät 6ja7: lepo

Vatsat voit laittaa jonkun treenin perään, niille on turhaa pyhittää koko treenipäivää!! vaihtele sarjojen pituuksia, esim. näin:
2vko kevyttä treeniä. vko1 10-12 vko2 8-10 (~60% max painoista)
seuraavat 2vkoa. 6-8toistoa
ja loppuun 2vkoa 2-5 toistoa. Sitten kierto alusta.
Vaihtele liikkeitä esim 2-3 tollasen kierron välein..
Tsemppiä treeneihin ja rauta vinkumaan!

Made by jpm from www.Pakkotoisto.com Forum

Tollasen vinkin sain itelleni täältä. oon ny käyttän tota jo viikon
hyvältä tuntuu Tosin kyllä jätin pois osion
-----------------------------------------------
vaihtele sarjojen pituuksia, esim. näin:
2vko kevyttä treeniä. vko1 10-12 vko2 8-10 (~60% max painoista)
seuraavat 2vkoa. 6-8toistoa
ja loppuun 2vkoa 2-5 toistoa. Sitten kierto alusta.
Vaihtele liikkeitä esim 2-3 tollasen kierron välein..

Eli Teen itse melko lailla 3X11 sarjaa ja tuloksia pitäs kyllä alkaa näkyilee :worship: :kippis1: lainatakseni jpm:ää Tsemppiä treeneihin ja rauta vinkumaan!

edit: pitäs opetella lukee loppuun. kreatiinia avuks. turhaan noita aerooppisia lopetat kun oot alkuun päässy.

ite käytin tota pyörää 6 vuotta jalkalihasten vahvistukseen.
isoin vaihde silmään mitä löytyy ja sit seisovalteen polkee mäkiä ylös
ite asiassa voisin laitaa kuvankin fillarin rattaista kun sais sen vaan nettiin jotenkin . on meinaan hiukan kuluneet.

Kiitos Nortti!
Useampaan kertaan olen tota silmäilly ja miettiny ja vaikuttais ihan hyvältä. Liikkeetkin on ihan tuttuja tota ranskalaista dippiä lukuunottamatta, en siis tiedä miten se eroaa normaalista dipistä?
Oisko mitään järkeä vaihtaa noi reisien ojennukset etukyykkyyn, eli oisko etukyykky vastaava liike? Sen takia kyselen kun ei oikeen iske se ojennuskone ja etukyykkyä puolestaan on tullu tehtyä rutkasti, se onkin meitsin favourite moveja niiden lukuisten tanssilattiamoovien ohella :thumbs:

Kreatiinia peliin sitten kun on aktiivista treeniä takana jonkun verran, näin mä ajattelin tai miksei sitä vois ottaa, mutta varmasti pärjään ilmankin näin aluksi.

Mitä turhia kiittelee itekkin alottelin just pitkästä aikaa ja samoja kysymyksiä esittelin ja sain ton listan itelleni.
tuntuu ihan hyvältä treeniltä. näin aluks ja mahollisesti kyllä pysyvä.
mulle jalkoihin kohdistettua treeniä en oo hirveesti kyllä tehnyt :))

ite en ennää kyllä noita jalkoja treenaa paljoa mitä nyt prässiä tulee nosteltua
mutta kuka se nyt Taloa huonolle pohjalle haluis rakentaa. :D

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom