Treenin jälkeinen syöminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puska
  • Aloitettu Aloitettu
Eli semmosta kyselisin, että kun treenin jälkeen juo palkkarin niin pitääkö sen jälkeen olla syömättä vähän aikaa? Eli periaatteessa jos palkkarin jälkeen syö esim suklaapatukan yms. hidastaako se palkkarin imeytymistä? Jos ne menevät sekaisin mahalaukussa niin silloinhan se maalaisjärjellä ajateltuna hidastaa...?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nojaa. toki jos suklaapatukka sekoittuu palautusjuomaan niin kokonaismäärä kasvaa jolloin imeytymiseen menee enemmän aikaa. normaali suklaapatukka tuskin haittaa imeytymistä, vaikka sisältääkin rasvaa mutta määrä pysyy suht alhasena palautusjuomaan verrattuna.

en lähtis päätäni vaivaamaan tommosella asialla, syö pois vaan.

Se palkkari on nestemäistä niin se kyllä menee lähes suoraan sinne suoleen imeytymään. Vaikka siellä mahassa olisi jo jotain kiinteää ennen sitä palkkaria niin se voi mennä senkin ohi.

Miksi palkkarin jälkeen pitäisi syödä suklaapatukka?

Tee mieluummin vähän reilumpi palkkari niin ei ole edes nälkä ihan heti..

:offtopic: 1h salin jälkeen:

100g riisiä/makarooni
salaattia,porkkanaa,tomaattia,kurkkua
1prk ananas viipaleita
loraus ketsuppia
omena

150g broileria/prk tonnikalaa
50g raejuustoa
1-2dl piimää

11g rypsäriä

Satsi n. 900kcall, protskua,hiilareita,rasvaa on tarpeeksi

Kyllä mä yritän sen tunnin pitää palkkarin ja kiinteän sapuskan välissä. Ja eipä paljon tätä ennen tee edes mitään tuhdimpaa ateriaa mieli.

Itse olen pitänyt n. 1,5 tuntia palkkarin ja treeninjälkeisen ruokailun välillä. Tosin tällä hetkellä en käytä palkkaria vaan vedän kotona treenin jälkeen ruokaa niin paljon kuin jaksan :evil:

Mitä se ateria oikein haittaa punttien kolistelun jälkeen? Minä ite vedän ruokaa mahan täyteen heti salin jälkeen.

SS-Adler sanoi:
Mitä se ateria oikein haittaa punttien kolistelun jälkeen? Minä ite vedän ruokaa mahan täyteen heti salin jälkeen.
hep!viisaamilta vastauksia,onko tällä mitään väliä?Oon itekki pohdiskellu tätä asiaa

Ite ainakin lopetin ton protskun vetämisen heti salin jälkeen kun se vei nälän. Nyt en ota mitään palkkaria vaan menen kotiin pistän pannun kuumaksi, vedet kiehumaan ja syön n. tunnin perästä jauhelihaa ja riisiä.
Ja yllätys yllätys. Olo on parempi ja tuntuu että tuloksetkin nousee mukavasti!!!

SS-Adler sanoi:
No eipä se haittaa yhtään mitään.Itsekin aina välillä syystä tai toisesta jätän palkkarin väliin,ja saatan syödä heti treenin jälkeen kunnon ruoan.Eihän siitä protskut kyllä niin nopeasti imeydy,mutta tuskinpa tuolla kokonaisuuden kannalta suurta merkitystä on.

SS-Adler sanoi:
Itse olen kuullut, että kovan treenin jälkeen ruuan pilkkominen ei onnistu. Joten kannattaa odottaa se tunti treenistä.

Desert sanoi:
Itse olen kuullut, että kovan treenin jälkeen ruuan pilkkominen ei onnistu. Joten kannattaa odottaa se tunti treenistä.
Ei se treeni varmaan vaikuta siihen pilkkoutumiseen, enemmänkin verenkiertoon. Kovan treenin jälkeen verenkierto on vielä tehostunut on vielä lihaksissa eikä ruoansulatuksessa, eli imeytyminen ei ole niin tehokasta. Jotain tuollaista voisi arvailla...

SS-Adler sanoi:
Sä olet siinä onnellisessa asemassa sitten, että pääset syömään sen ruoan HETI treenin jälkeen salilla tai asut kusenluikauksen päässä salilta ja pääset heti valmiiseen pöytään eikä tarvi itse lähteä ruokia valmistamaan:rolleyes:

Kyllä mun uunissa ne broilerin rintafileet kestää kypsyä 45min ja saman aikaa ottaa täysjyväriisin valmistuminen ja joka vitun päivä noi on tehtävä enkä tee niitä "varastoon" koska mieluummin syön uunituoretta safkaa

Leech sanoi:
Sä olet siinä onnellisessa asemassa sitten, että pääset syömään sen ruoan HETI treenin jälkeen salilla tai asut kusenluikauksen päässä salilta ja pääset heti valmiiseen pöytään eikä tarvi itse lähteä ruokia valmistamaan:rolleyes:

Kyllä mun uunissa ne broilerin rintafileet kestää kypsyä 45min ja saman aikaa ottaa täysjyväriisin valmistuminen ja joka vitun päivä noi on tehtävä enkä tee niitä "varastoon" koska mieluummin syön uunituoretta safkaa

Ei siihen salille ole pitkä matka joku 1,5km äkkiä sinnen hurauttaa mopolla. Kylläpä sitä yleensä pääsee valmiiseen pöytää tai jääkaapissa on vanhoja sapuskoja, eihän nyt äipän hyvistä ruoista voi kieltäytyä. ;)

Beyer sanoi:
Kuinka salin jälkeen kannattaisi syödä, kun illalla käyn salilla ja olen vielä laihiksella kaiken lisäksi.
Vedä vaan palkkari (nopeita hiilareita & proteiinia) ja sit vielä salin jälkeinen safka jotain hiilaria + proteiinia. Kalorit mielessä pitäen tietenkin. Varmaan olisi kyllä parempi jos pääsisit salille sanotaan ennen klo 18:sta niin ei tulisi yötä vasten paljoa hiilareita. Miten myöhään illalla käyt salilla?

SS-Adler sanoi:
eihän nyt äipän hyvistä ruoista voi kieltäytyä. ;)
No ei tietenkään, toista se on sitten kun joka helvetin suupalan joutuu itse tekemään :itku:

itse suosittelen ainakin palkkaria treenin jälkeen, saa senkin tehon irti siitä. ja sitten siitä 1-2h syö enemmän. että on on se parempi palkkarin kanssa kuin ilman, ja mulla tulee kyllä sen 1-2 h päästä palkkarista nälkä, että ei voi sanoo, että palkkari veis nälän.

mappana sanoi:
Nyt en ota mitään palkkaria

Jos tavoittelet suurinta mahdollista lihaskasvua, toi on tyhmintä mitä voit tehdä IMO

Toki kokonaiskalorit ratkaisee varmaan yhtä paljon mutta...

En kyllä voimailussakaan missään nimessä jättäis palkkari pois, ei varmaan kukaan muukaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom