Treenikysymys

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
43
Olen ajatellut kokeilla tämmöstä treeniä.
Ensin 4 sarjaa raskasta perusliikettä(jotain 7-10 toistoo), jonka jälkeen 3 intensiivistä super- tai triplasarjaa.
Esim.
Rinta
4*Vinopenkki
3*supersarja(peck deck+vinopenaviparit taljassa)

tai

Selkä
4*Kulmasoutu käsipainoilla
3*supersarja(alasveto+ylätalja niskantaakse)

Toimiiko kyseinen systeemi? Jos toimii niin toimiiko pysyvänä treenimenetelmänä pidemmällä aikavälillä(tietysti liikkeitä vaihdellen)?
:david:

Treenaatko muita lihaksia?

Kyllähän noitten luulisi toimivan. Esim. hauista ja ojentajaa tehdään superina melko useasti. Hyvä kikka pohkeille on tehdä superina pohkeet istuen ja seisten.
Onko tuo alasveto sama kuin pulldown?

kannattaisko selälle tehdä kuitenkin enemmän sarjoja?
on kuitenkin aikas iso lihasryhmä... tai onhan tossa nyt jo noita 10, mutta kuitenkin... suhteessa isompi lihasryhmä, niin suhteessa myös enemmän sarjoja, päättelisin itse tässä kohtaa..

Jartze sanoi:
kannattaisko selälle tehdä kuitenkin enemmän sarjoja?
on kuitenkin aikas iso lihasryhmä... tai onhan tossa nyt jo noita 10, mutta kuitenkin... suhteessa isompi lihasryhmä, niin suhteessa myös enemmän sarjoja, päättelisin itse tässä kohtaa..

Tottakai kannattaa tehdä enemmän mitä esim. rinnalle. Itse en laske selkätreeniin kun ylätaljojen ja erilaisten soutujen sarjat. Mitään alaselän nitkutuksia en siis selkätreeniin laske ollenkaan, ne tehdään plussana. Samoin kuin vaikkapa epäkkäät.

Kysynpä nyt tässä samalla:
Olen miettinyt, että kun tekee supersarjana kahta eri lihasta, esim hauista ja ojentajaa, niin siinähän venyy palautusaika aika pitkäksi, kun pitää tehdä se toinen lihas ja sitten vielä levätä.. Menee pari minuuttia ennen kuin pääsee uudestaan rehkimään. Sehän on kauhean pitkä aika... Mutta ilmeisesti noiden tarkoitus ei olekaan olla pumppiliikkeitä?
Mulla oli kyllä alussa kysymys mielessä, mutta mihinköhän se jäi... :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom