Treenikamu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja verboten
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heips,

Oon pyöritelly tosi pitkään ajatusta mielessäni siitä, että kuinka moni treenaa jonkun kaverin kanssa ja miten se vaikuttaa tuloksiin. Monissa paikoissa rummutetaan sitä, kuinka on tärkeää että löytyy jonkinlainen turvaverkko ja/tai kaveri jolle olla vastuussa siitä, että käyt treenaamassa niinä päivinä kun on tarkoitus käydä. Tietysti tiedän myös sen, että loppujen lopuksi jokanen on vain ja ainoastaan itse vastuussa teoistaan ja aktiivisuudestaan. Eli - mites vanhat konkarit, onko teillä kaveri/kavereita joiden kanssa treenaatte ja oliko alkutaipaleella joku jolle olla vastuussa salilla käynnistä? :)

Tässä ohessa nyt voisin ehkä jättää tämmösen hakemuksen, että Mikkelissä asustelen ja sport forumilla käyn, nyt kesällä kylläkin vaihtelevasti kun on vaihdettu salilla käynti lenkkeilyyn ja uimiseen. Kohta alkaisi kuitenkin taas salilla käynti ja vois oikeastaan tehdä tosi hyvää päästä tutustumaan uusiin ihmisiin ja saada ehkä sit lisää potkua lähtee niihi treeneihin. Eikä haittaa vaikket Mikkelissä asustaisikaan, kyllähä sitä skypessä yms. voi myös jubailla treeneistä. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Käyn pääsääntöisesti aina kaverin kanssa salilla, mutta eipä se oo ollu ongelma ikinä mennä yksinäänkään. Tehään ihan eri treenejä aina, mut välillä sit joitaki liikkeitä joskus sillon tällön tehään kahteen pekkaan eli pääasiassa jauhetaan salilla vaan paskaa sarjatauoilla.

Itelläni ei oo ns. treenikaveria, ja hyvin pärjää yksinkin. Treenikaverista voi kuitenkin hyötyä, koska kaveri voi aina samaan aikaan varmistaa tai vaikka katsoa tekniikkavirheitä, kun toinen nostaa. Ei tarvitse pyytää apuun ulkopuolisia. Treeni pysyy mahdollisesti myös kurinalaisempana, kun molemmat huolehtii ettei kumpikaan sluibaa tms. Paitsi jos kaikki aika menee paskanjauhamiseen. Parhaassa tapauksessa voi tavallaan toimia toinen toisensa valmentajana, siis jos molemmat tietää mitä tekee.

Zone-sarja -42%
Ei se treenikamu saa massoja noin vain räjähtämään, mutta jos sulla on treenikaveri, jolla on samanlaiset tavoitteet saliharjoittelussa kun sulla niin ehdoton hyöty siitä on.

Salilla kaverin kanssa tulee väkisin jauhettua ja treenit ja tauot pitenevät. Itse sarjoista saattaa saada enemmän irti kun kaveri auttamassa. Voimailussa ihan hyvä kun sarja tauot on pitkiä että ei tarvitse vain seinää tuijottaa.

Ainakin yksi kaverini jonka kanssa olen käynyt nyt vain kerran salilla, koska käymme normaalisti eri saleilla, mutta lähitulevaisuudessa tarkoitus vaihtaasamalle. No hän on kuitenkin hyvä treeni kaveri koska tietää paljon tai jonkun verran asioista ja on itsekkin motivoitunut, niin treenit menee todella hyvin hänen kanssaa.

Kavereiden kaa tietysti on mukava olla salilla, mutta ite oon huomannu lähinnä että jään jauhamaan paskaa. Tietysti tykkään kannustuksesta tiukoissa sarjoissa joten se on plussaa.

Allekirjoittaneena tykkään treenata yksin, mutta salilla on sen verta mukavaa porukkaa, että varmasti tulee sarjojen välillä jauhettua kaikenlaista skeidaa ja jos tarvitsee jonkun varmistamaan sarjaa niin ei epäilystäkään, ettäkö ei tulisi :):thumbs:

Ite käynyt nyt parikolme viikkoa kaverin kanssa salilla. Siinä on kyllä puolensa. Tykkään treenata yksinkin, mutta jos on se kaveri, niin on aina varmistaja. Sitten pystyy aika paljolti tekemään vuorotellen. Eli toinen duunaa ja toinen lepää/tekee vatsoja tai jtn. Luo sellasta rentoutta. Tekniikkavirheiden bongailukin on helpompaa ja kun toinen haukkuu vieressä, niin saa enempi voimaakin :D

Plussat:
seuraa
varmistaja
kirittäjä

Ongelmat:
suotavaa olla samalla tasolla
paskanjauhaminen venyy

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omat kokemukset salikamusta on sellaset, että ensimmäiset kolme vuotta tuli käytyä kaverin kanssa ja kyllähän se välillä aikamoiseks jauhamiseks meni ja reenit vaan veny sitä mukaan, vaikka tekeminen ehkä jopa väheni. Viimeiset puoli vuotta olen yksin salilla ollut ja kyllä sen reenissä huomaa, että siihen keskittyy huomattavasti paremmin kun ei juttele koko ajan jonkun kanssa, tauot ei veny ja saa reenattua niinkuin haluaa.

Kyllä se yksin reenaaminen on IMO mukavampaa. Ei tartte pölistä yhtään mitään ja saa keskittyä omiin tekemisiin. Tosin joskus on mukava ku on reeniseuraa, mutta harvemmin.

Vaihtelu virkistää. Yleinsä reenaan yksin. Saa keskityttyy paremmin reenii. Kaverista on kyllä apuu, jos tarttee varmistella jotain nostoi.

Ite treenaan aina mieluiten yksin, koska en tykkää yhtään tehdä salilla muuta kuin keskittyy olennaiseen. Toki jos olis kaveri jolta löytyy samanlainen asenne/motivaatio treenata, treenaisin mielummin hänen kanssaan kuin yksin, kunhan paskanjauhanta pysyy minimissä. Jos taas vedän treenejä jollekki tai oon ite ammattilaisen rääkättävänä, asiahan on ihan eri.
Mutta varmistajan saa pyytämällä ja pystyn piiskaamaan itteäni salilla ihan tarpeeks kovaa, joka ei siis todellisuudessa oo koskaan mun mielestä tarpeeks ;)

Lisätään vielä että mulla on huomattavasti pienempi kynnys kokeilla jotain ihan weirdoo erikoistekniikkaa tai liikettä jos on kaveri siin vieressä. Ei näytä ihan urpolta kun kaverin kaa ihmetellään että "oiskohan tää hyvä ku jostain näin". Samoin joku kunnon pudotussarja tms. rääkki jossa tulee väkisin huudettua ja ähkittyä niin että sali raikaa. Ei porukka kummastele niin paljon kun kaverikin huutaa ja kannustaa vieressä. Yksin jos tollasta tekis niin vaikuttais joltain avohoitopotilaalta.

Sen neljä vuotta mitä oon salihommia tehnyt, niin yksikseni oon treenaillut. Alkuunsa yhden frendin kanssa käytiin, mutta se tykkäsi kuitenkin loppupeleissä enemmän futiksen pelaamisesta. Ei silti... hyvin sitä yksikseen oon saanut treenailtua, mutta hyvä treenikaveri ois tällä hetkellä rock!

Mun mielestä treenikamu ois helvetin hyvä, sais tehtyy pakkotoistoja ym, ja muutenki varmistettua ja tsekattua tekniikoita. Mutta pitää tietää kenen kanssa treenaa, ottaa semmosen kaverin jonka kanssa osaa olla jauhamatta paskaa kokoajan,niin ihan yhtä hyvin pystyy keskittymään kuin yksin IMO.

Kyllä mulle asiallisen treenikaverin löytäminen on ollut kultaakin kalliimpi asia. Kyllä se niin vain on, että jokaisella meillä loppuu pää paljon ennen voimia jos puhutaan failuren yli viedyistä sarjoista. Kyllä noihin treenikaveri on ihan korvaamaton.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom