Treenihanskat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hanskat joissa on tukisiteet

Ite olen käyttänyt tuomoisia hanskoja joissa on siteet haukkaria tehdessä tangolla kun se ottaa itellä ainakin ranteeseen mutta kun nuo ollut kädessä niin ei oo tuntunut missään...

Itelle hanskat on enemmän tottumiskysymys kun tuli jokunen vuosi reenattua yhden koulun punttisalilla missä ei yhdessäkään tangossa juurikaan karhennuksia jälellä ja kämmenet "kastuu" aika helposti.

Rannesiteet mukana penkissä ja kapeessa penkissä kun yli 100kg reenipainot aiheuttaa pientä kipua ja tokihan sen MIES kivun kestää mutta tuo työmaa (rummut+kitara) antaa rasitusta ranteille jo sen 15h viikossa vähintään eikä siinä hommassa ole hyväksi kipiät ranteet. Myös forkkujen reenaus jääny pois samasta syystä. ei oikein groovaa jäykillä käsillä.

Minä ostan tuommoset hanskat. Alkaa häirittee jo nuo kovettumat ku käy kipeää ku tekee esim. hauiskääntöä tai kulmasoutua

ite ostin fitnesstukusta hanskat.
hyvät ovat :) hintaa noin 20 euroa.

Ite joutuu käyttämään jonkun verran tukia ja apuja kun on oikeesta kädestä murtunu ranteen ja rystysten välistä noi luut pikkurillin ja nimettömän kohdalta joskus niin muistuttaa melko usein.
Kämmenselässä näkee selvän patin.
Vasemmasta kädestä mennyt 3jännettä joista yksi ei toimi ollenkaan ja yksi vajaavaisesti ja yksi toimii kunnolla, mutta isomman rasituksen alla särky on aika mahtava.
Siihen lisättyny lihas- ja hermovauriot.

Eli kun kädet toimii miten toimii niin ei siinä pelkkä ranteiden reenaaminen auta.

Enpäs ihan koko threadia ole lukenut, eli joku saattaa olla sanonu samasta asiasta ->

Muistakaahan "nauraessanne" niille ihmisille jotka apuja käyttää, ettette tuskin tiedä todellista syytä niiden hanskojen ja tukien käyttämiseen. Niinku LaihaPoika tuossa mainitsi itsestään, voi treenaajalla olla vaikka mitä vaivoja käsissä joidenka takia romuilla esim. kivun takia tukia tai hanskoja käyttämään. Varmasti valtaosa näistä saattaa olla just välineurheilua ja niiden kovettumien "pelkäämistä" mutta silti, ikinä ei voi tietää.

Itse pyrin olemaan käyttämättä mitään ylimääräistä avitusta. Hanskoja en käytä, osasyynä se, että itellä on niin vitun pienet lapaset etten saa esim. vetoliikkeissä edes kunnon otetta tangosta/käsipainosta jos hanska on kädessä :D Treenikassista löytyy sitte käsirasva notta saa pidettyä nuo kovettumat siinä kunnossa ettei iho lähde repeilemään eikä muutenkaan kädet kuivu niin halvatusti :)

edit. Offtopic, hauska juttu tuli mieleen ollessani töissä puolustusvoimilla siviilin virassa; Kävin kuntotesteissä jossa samaan aikaan oli muutama suht kovaa treenaava skappari. Kyseiseen kuntotestiin kuulu myös puristusvoima ja koomista tästä teki se että ne treenaavat skapparit (jotka nyt oli aika paljon paremmassa kunnossa ku minä) sai huonomman tuloksen kyseisestä testistä ku minä. Seuraavan kerran ku spottasin ne salilla, huomasin että jokanen käyttää vetoremmejä JO esim. lämmitellessään ylä- ja alataljaa jollon mentiin kuitenkin aika pienissä romuissa. Ainoa selitys sille että oma puristusvoima oli kovempi ku niillä on se että pojat on ruvennu välineurheilijoina käyttämään vetoremmejä jo niin aikasin ettei puristusvoima pahemmin pääse kehittymään. Eli tässä yks syy miks en halua käyttää mitään ylimäärästä tukea/apua. Tapansa tietysti kullakin!

Hanskat on neideille, rannetuet joskus ok.. Kämmenissä pitää olla vähintään sentin koppurat. Niitä on sitte kiva veistellä puukolla tai muuten vaan repiä. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Treenihanskoilla ei tee oikeastaan mitään. Rannetukiakaan, ei normaali, ei reumaa sairastava jamppa tartte, alle 150 kilon penkeissä. Toki jos haluaa pitää ranteet varmasti heikkoina, niin pidät siteita, ja jos kämmenet haluaa pitää konttorirotan käsinä niin sitten hanskat:D Ranteet ei tartte mitään tukea, jos viitsii vaan treenata niitä, itekin aina ollut ilman siteitä, ja voi kyllä sanoa, että eipä ole kipeätkään olleet, kun ei ole muumioitu pakettiin heikkenemään. Mulla hymyä herättää ne ketkä vääntää hauiksia rannesiteet päällä, vittu, voisi mielummin treenata ne ranteet siihen kuntoon, ettei valtavilla 40 kilon tankopainoilla ne katkea :lol2:

Ihan paskapuhetta. Mulla ainakin on ranteet ihan paskana jos vedän satasella sarjaa penkissä ilman kunnon rannesiteitä.Rannesiteet suojaa myös loukkaantumisilta.Pitävät esim. penkissä ranteet "lukossa". Ja haukkaria tehdässä rannesiteet on mulla ihan ehdottomat.

Mulla ei ainakaan hymyä herätä kenenkään välineet,oli sitte päällä,vyö,reenihanskat tai rannesiteet.Pitäköön kukin mitä pitää.:rolleyes:

Joskus nuorena kun aloittelin punttitreenejä...Ja laittelin pukuhuoneessa hanskoja käteen,sain kommentin että hanskat on naisia ja lapsia varten.Otti tuolloin luonnolle,hanskat lensi mäkeen ja nyt on treenattu 10 vuotta ilman:) Ei osaa enää käyttää.Rannetukia satunnaisesti.Ei ole ollut ongelmaa ranteiden keston kanssa...
Itellä ainakin muutaman kerran ne kovettumat revennyt ihan sinne vereslihaan asti, niin oli kaikki laitteet veressä ja ei sillä kivulla kyllä treeniä tehdä:(

Mulla on kanssa menossa vaihe, jossa kädet on vielä ihanan samettiset. Mavea kun aloin tekemään pari kuukautta sitten, niin kämmeneni aukesivat verille ihan heti. Muutenkin hikoilen hieman kämmenpohjista, joten tangosta on vaikea pitää otetta ilman hanskoja. Olen nyt valintojen äärellä: hanskojen käyttö, jolloin kädet pysyy persikkaisina mutta joille isot pojat nauravat, vai totutella ne koviksi vetelmällä paljain käsin? Nyt olen enimmäkseen mavepäivinä käyttänyt hanskoja, koska joku leuanveto ja kulmasoutu käsipainoilla sen jälkeen aiheuttavat "lievää "epämukavuuden tunnetta verisillä käsillä.

Pistä sellaset kun näin joskus salilla yhdellä vanhemman ikäluokan herralla joka oli keskittynyt enempi keskikehon rakentamiseen, ihan kunnon näppylähanskat vaan, puutarhatarvikeosastolta.

No joo, itse en kyllä tarvii hanskoja, tai en ole kokeillut. Joten vaikea suositella. En nyt suoriltaan tuomitse, mutta vähän turhalta hifistelyltä tuntuu. Ei ole mennyt verille kädet, mutta kyllähän noita kovettumia tulee.

Mulla on kyllä ihan hirveet kovettumat käsissä ja ei ne mua haittaa, päinvastoin. Mutta oon kyllä vakavasti harkinnut ostavani hanskat ihan penkkiä varten. Vittukun kädet hiessä koittaa penkkaa jollain vanhalla tangolla mistä on pyvällys kulunut melkein tasaseksi, niin eihän siitä mitään tuu. Sarjatkin jää vajaaksi kun alkaa ranteisiin sattumaan.

Mä ostin just vähän aikaa sitten salihanskat kun välillä tuntuu että meinaa painot lipsua käsistä. Imo ainakin käsitreeniä on mukavampi tehdä hanskojen kanssa. Eihän niistä kai haittaakaan voi olla?

Ekat muutama vuotta tuli käytettyä salilla hanskoja, mutta pikkuhiljaa ja puolivahingossa ne ovat nyt jääneet pois kokonaan. Eikä muuten kummoisia kovettumia tule käsiin kun opettelee vetoliikkeissä sijoittamaan sen tangon tuonne sormien tyveen kämmenpohjan sijaan. Mark Rippetoe on tehnyt tästä videonkin.

Itellä tulee käytettyä rannesiteitä suhteellisen paljon, kun nuorenpana tuli nyrkkeilyharrastuksessa hakattua säkkiä ilman siteitä-> ranteet rutisee ja paukkuu..
Hanskoja ei tarvii käyttää, kun raksalla ollu töissä nuoresta pitäen ja sieltä kautta kädet kovettuneet sopivasti..

Rannesiteet ymmärrän kovimmissa sarjoissa, mutta hanskoja en missään sarjoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom