Treenihanskat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä käytän rannesiteitä aina, mutta en pidä niitä tukimielessä, vaan ihan lämmittämässä ranteita. EN siis kiristä niitä tappiin, vaan kunhan vetäisen lämmittämään, samalla tavalla kuin polvenlämmittimet jne. Olen varusteiden käytöstä samaa mieltä, notta vähempi parempi, mutta nää "tosimies" -jutut kuuluu aika lailla kategoriaan seiskaluokalla on miehekästä pitää karhun lippistä ja vetää röökii.

Jos hanskat ovat jonkun mielestä naiselliset, niin mä sitten olen vaikka nainen...gsus... Pakkasellakaan ei saa tietysti käyttää pipoa, nii ja pyörällä kovat jätkät ajaa ilman käsiä. Sit ku viel kiroilee tehdessään megapumppi sarjaa mielessään Colemanin pakarat ku se on niinq nii jumala eikä takuulla pidä hanskoi, nii sit vasta onkin tosimies :rolleyes:

Ou jeah :jahas:

Hyvin yksilökohtainen asia tuo hanskojen käyttö mielestäni. Itse olen aineenvaihdunnaltani luokkaa "hiki minuutissa pintaan" ja käyttämälläni salilla on magnesiumin käyttö kokonaan kielletty, joten hanskat ovat käytännössä ainoa toimiva vaihtoehto. Jos ei hanskoja käyttäisi, ei tangosta yksinkertaisesti saisi pitävää otetta vaikka miten puristaisi. Aika heikko itsetunto täytyy olla, jos muiden kommenteilla hanskojen suhteen on jotain väliä.

No postataan sitten itsekin vähän offtopikia

Itse olen vuoden käyttänyt tuollaisia halpoja (20e maksoivat) rannetuellisia salihanskoja kahdesta syystä. Ensimmäinen syy on se että kädet alkoi olla niin pirun känsillä ettei meinannu mikään ITSELLE isompi paino pysyä millään kädessä. Verta valui suunnilleen joka toinen päivä. Toinen syy oli taas se että penkatessa itselle raskailla romuilla vasemman käden ranne meni aina helvetin kipeäksi. Tämä johtui kai väärästä ranteenasennosta nostossa, mutta kuitenkin kipu oli nivelkipua ranteessa siinä missä kämmen alkaa. Kipu alkoi pikkuhiljaa tuntumaan muissakin liikkeissä mutta kun aloin noita hanskoja käyttämään niin kipu ja oireilu katosi tyysten.

Ja en ymmärrä että kun joku haluaisi vähän neuvoja että mistä saisi kyseistä treenivarustetta ja mihin hintaan, niin täällä on toistakymmentä "pro-bodaria" tilkuttamassa vastaan että ei varusteita tartte, on niin miehekästä ku on känsikkäät kädet ja kaiken huippuna sitten nauretaan kun joku nyt sattui pienemmillä painoilla käyttämään jonkusortin tukevaa treenivarustetta. Eiköhän se ole ihan yksilökohtaista että kuinka isoilla romuilla kannattaa käyttää milloin mitäkin tukivarustetta, ja se ei ole kyllä teiltä pois jos joku niitä käyttää. Menkääppä vähän itseenne ja miettikää että mitä sanotte.

Nightkin sanoi:
Mä käytän rannesiteitä aina, mutta en pidä niitä tukimielessä, vaan ihan lämmittämässä ranteita. EN siis kiristä niitä tappiin, vaan kunhan vetäisen lämmittämään, samalla tavalla kuin polvenlämmittimet jne.
Tuollainen rannesiteiden käyttö on enemmän kuin järkevää. Itse vanhojen tapojen mukaan settejen ajaksi kiristän aivan tappiin asti siteet ja sarjan jälkeen löysään taas mikä johtaa taas huonoon hommaan siihen, että rannesiteet pitää uusia noin kerran vuodessa.
kusiribul sanoi:
Ja jatkokosymys NGV:lle, miten voit olla mies jos et ole saanut naista?
Multa nyt ei tälläisiä elämää suurempia guru kysymyksia kannata edes kysyä, mutta kun kerta kysytään, niin kai sitä on myös vastattavakin. Hmm, omistamalla rajut kovettumat kämmenissä, lihasta yli painopituus suhteen eli 170cm kaveri pitäisi painaa 71kg kireenä, niin ollaan miehiä ilman, että on saanut naista. Eli käytännössä poikia tullaan olemaan vielä varsin pitkään, veikkaisin noilla kriteereillä olisin mies vasta joskus +kolmikypäsenä. :lol2:

Edit: eih puhuta sentää offtopicia koko ajan. :D

Ite ostin treenihanskat ihan alkuvaiheessa treeniuraa. Oli niin siistii himmailla salilla semmoset hanskat kädessä :david:. Eipä noita oo tullu käytettyä reilu vuoteen, aivan hyvin pärjää ilmankin.

Rannesiteitäkään en käytä. Hyvin on kestäny paikat reenata. Ei niitä ainakaan treeniuran alkuvaiheessa todellakaan tarvitse kun painot ei kuitenkaan ole vielä mitään järjettömiä. Siinäpähän vahvistuuvat luonnollisia teitä pitkin, kun ei olla heti mitään siteitä sitomassa.

Mutta jos hanskat / rannesiteet pitää saada, niin melkeinpä suosittelisin käymään livenä kattelemassa ja ettimässä itelleen parhaiten sopivia ja miellyttävimpiä. :)

Ois kiva tietää, että miten normaalilla ihmisellä voi olla ranteet ns. paskana?:) En ole koskaan kuullut moisesta. Molemmissa käsissä murtumat tms?

Sama asia on noi rannesiteet hilupainoilla, kuin vyön kanssa naimisissa oleminen. Ei ymmäretä varusteiden käyttöä.

Mul on molemmat kädet ollu murtuneena ainakin 5 kertaa. Mä en siteitä tarvitse mutta ilman hanskoja ei tuu treenaamisesta mitään. Kädet luistaa tangolla ku rasvattu oli sitte 20 tai 150 rautaa. Mankkua en oo koskaa käyttäny eikä meijän salilla kukaa muuka käytä ni en ala läträämää. Hanskat on ihan ässät :5:

Ois kiva tietää, että miten normaalilla ihmisellä voi olla ranteet ns. paskana?:) En ole koskaan kuullut moisesta. Molemmissa käsissä murtumat tms?

Sama asia on noi rannesiteet hilupainoilla, kuin vyön kanssa naimisissa oleminen. Ei ymmäretä varusteiden käyttöä.
No omalla kohalla on niin, että vasen ranne murtui joskus vuonna kivi ja nakki ja heti salitreenaamisen alkuaikoina alko kipua tuntua siinä ranteessa niin siitä lähtien oon siteitä käyttänyt. Eipähän ole ranteet kipeenä.
Toinen on sitten vyö, ainoa keino jolla voin kyykätä ilman, että +60kg raudat tuntuu sarjan jälkeen puukoniskulta selkäytimeen, eli kaamea kipu selässä joka sarjan jälkeen ilman vyötä. Ja siis se selkä on paskana, vika ei ole tekniikassa.

Itellä ainakin kestää ranteet hyvin vähän väljempää treeniä, mutta tiheään treenatessa joutuu käyttää siteitä melko useassa liikkeessä. Kapea penkki, lattia penkki, penkki, etukyykky (painonnosto tyyli), takakyykky, juu neim it; kaikki pistää ranteet koville.

Hanskoja en oo koskaan käyttäny enkä varmaan koskaan tuu käyttämäänkään. Joskus oon joutunu vetämään käsipyyhkeet kourassa, kun on ollut niin karkee tanko, että muuten känsät repee käsistä:D.

Edit: En ehkä ole paras puhumaan ranteiden kipeytymisestä, koska itellä on poikkeuksellisen huonot ranteet. Kerran mun ranne jouduttiin lastottamaan, kun se tuli niin törkeen kipeeks pelkästä kädenväännöstä :down:.

Se on enemmän luonnekysymys nuo hanskat ja muut.
Eihän sitä voi sanoa mavettaneensa ennen ku kämmenet vuotaa verta ja on rakkuloilla, kipu raapii selän lihaksia.
Ja kyllä satasella taipuu penkissä sarjaa ilman mitään rannetukia. Eri asia jos murtunu tahi katkennu ranteet muutamaa otteesee.
Toivottavasti ei ollu liikaa provoa joillekin rannesiteitten- ja hanskanheiluttajille mutta jokanen tavallaan :)

e. ja nyt ei itketä että hurjat 400kg:n penkkaajatki käyttää rannesiteitä.

Itte huomasin rintatreenin jälkeen kipuilua ranteissa... rannetuet käyttöön = kipuilu hävisi.

Treenihanskat hävitin salille = kädet ihan kuolleessa nahassa ja kovettumat aivan järkyttävät.

Ja tät ei varmaan kovin moni nuori treenaaja ole tajunnut, kun noissa hanskoissa tuppaa olemaan kaikissa yksi ongelma.

Hanska kiristää sormien "välejä" tulos = heikompi puristus tangosta. (korjatkaa jos olen väärässä)

Ittellä alkoi mavessa painot nousemaan aivan tajuttomaa vauhtia, kun jätin kyseisestä liikkeestä hanskat pois (vaikkakin tulee ne kovettumat). Hanskat kädessä tuppasi yleensä tippumaan tanko käsistä, kun isommilla painoilla teki pitkää sarjaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mulla just nous painot aika hyvin esim: alatajassa,ylätaljassa kun rupesin käyttämään hanskoja koska ainakin mä saan paljon paremman otteen tangosta hanskoilla.

No kyllä itse ainakin käytän hanskoja ylätaljaa ja alataljaa tehdessä, koska niissä tangoissa on karhea pinta enkä halua hirveitä kovettumia käsiin. Ja rannetukia penkkiätehdessä, ja joskus hauista tähdessä myös koska ranteisiin alkaa vihloa niin perkeleesti vähän rankemman treenin jälkeen. :joulu5:

Voihan lätkääkin pelata koko pleksillä puoli pleksin sijaan. Itseasiassa Naiset taitavat juuri näin tehdäkin!

vähän offtopiciksi menee, mutta kun nyt on varusteista puhetta niin ärsyttää ihan perkeleesti kun jotkut jätkät ottaa salin ainoan pienen vyön ja pitää sitä koko treeninsä ajan. 2 tuntia salilla jotai alataljaa/jalkaprässiä/hauiskääntöä vyö päällä ja itse tarvitsisin ehkä viimeiseen kyykkysarjaan vyötä mutta kun ei niin ei -_-.

Sellaiset jätkät vois ostaa sen vyön ihan ite jos on koko treenin ajaksi "tarvetta".

Teksti menis ehkä enemmän tonne salilla ärsyttäviin asioihin mutta joo :D

edit. voinhan mä tähän jotain aiheeseen liittyvääkin laittaa, eli itellä oli ensimmäisenä treenivuotena leaderin hanskat, mutta ne ainakin kului puhki joten niitä en suosittelisi. Nyt ei tosin ole pitkään aikaan hanskoja tullut käytettyä ja hyvä niin.

Itse olen suosinut hanskoja lähes aina. Aluksi en käyttänyt, kun intissä aloin treenit, mutta sitten kun ostin niin en olle luopunut. Mulle on yleensä ollu vaan tärkeetä, että on ne hanskat käsissä ja täten parempi pito on olemassa. Jossain vaiheessa mulla oli jopa kaverin vanhat hanskat käytössä jotka oli jo heittämässä roskikseen. Nyt on samat Leaderin hanskat ollu ties monettako vuotta. Ne on kassin perällä aina sellasessa koppurassa kuivuneena, että hädin tuskin saa vedettyä käsiin enää. Täytys varmaan kattoa uusia pikkuhiljaa...

Otetaanpa itekki kantaa vielä tohon hanskat=neiti -osaan tässä threadissa: Voi elämä!

aluksi ostin hanskat sekä rannetuet, luovuin kummastakin, käytän rannetukia VAIN pena maksimia yritettäessä jos siinäkään

Mäkin käytän hanskoja häpeämättä, mutta olenkin nainen :jahas:

Mun ongelma on se, että perkeleet ratkeaa joka saumasta!

Meidän koiran fiksuin teko tähän mennessä on ollut mun treenihanskojen pureskelu käyttökelvottomiksi.

Rannetuet mulla on, mutta en käytä niitä, kun ne on niin ärsyttävät. Jätkät on kyllä sitä mieltä että pitäs käyttää ainakin kovissa paitanostoissa... Pitää varmaan niitten mieliksi opetella käyttämään :D

Liian harvoin tulee hanskoja käytettyä eli ei juuri koskaan. Hyvähän ne olisi käsissä olla nii eipähän tulisi kovettumia nii paljon ja jäisi ne muiden ihmisten ulosteet niihin tankoihin ja hanskoihin :wtf:

Joutu jättään pois hanskat ku alko grippailemaan. Ei kestä kämmen eikä sormet jos koittaa grippailla yhtään tottumattomilla käsillä. Muutenkin huomasin että niillä hanskoilla ei tee mitään. Huonontavat pitoa vain. Monessa liikkeessä ilman hanskoja on parempi pito ja magnesium on aivan ehdoton asia mavessa. Siinä niillä hanskoilla ei tuu ku sanomista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom