Treenihanskat ja vetoremmit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo tota on ehkä vähän :offtopic: mutta vittu saa aina välillä nauraa ku salilla näkee semmosta porukkaa jotka vetää heti ekana pukkarissa kaiken maailman remmejä ja tukia päälle ja sit ne menee vetää jotain penkkiä 60kg:lla tai kyykkyä about 100kg:lla :hyper:

Kertokaa mulle ihmiset jotka ootte ihan ''ehjiä'' ja käytätte kaikenmaailman tukia : MIKSI KÄYTÄTTE NIITÄ???

No ehkäpä siksi, että nuo "tuet" pitävät hyvin lämmön, ranteet nyt kipuilee useasti, joten rannesiteet ovat hyvät, kyykyssä polvisiteet mahdollistavat isommat raudat osiltaan... vedossa kun vetää myötäotteella, itse tarvitsen remmejä isommissa romuissa (turha höpötellä että vahvista grippiä niin et tarvitse, niinkun mä tulisin roikkumaan leuanvetotangossakaan 130kg lisäpainoilla myötäotteella...) Niin no tottakai mainitsemasi 60kg sarjat ovatkin sitten eriasia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No ehkäpä siksi, että nuo "tuet" pitävät hyvin lämmön, ranteet nyt kipuilee useasti, joten rannesiteet ovat hyvät, kyykyssä polvisiteet mahdollistavat isommat raudat osiltaan... vedossa kun vetää myötäotteella, itse tarvitsen remmejä isommissa romuissa (turha höpötellä että vahvista grippiä niin et tarvitse, niinkun mä tulisin roikkumaan leuanvetotangossakaan 130kg lisäpainoilla myötäotteella...) Niin no tottakai mainitsemasi 60kg sarjat ovatkin sitten eriasia.

Joo siis tottakai ymmärrän tukien käytön kun isoilla painoilla treenataan... Mutta siis mitä oon ite katellu :david: niin suurin osa jotka käyttää niitä tukia on kaukana semmosista painoista missä niitä tarvitaan... Varsinkin vyötä käytetään mun mielestä ihan liikaa ja liian aikasin, rannetuista puhumattakaan..

Ehkä niitä käytetään vammojen ehkäismiseksi..:david:

Tiedän monta kovaa penkkaajaa/voimanostajaa jotka on aina käyttäny rannesiteitä ja muita "härpäkkeitä" ja on aina pysyny kunnossa.

...Niin. Eli hanskojen käyttö on tyhmää koska ei kehity puristusvoimaa? Ja rannesiteet on perseestä muuten vaan kun niillä ei mitään tee? Entä jos on ranteet huonossa kunnossa? Eihän sillä sitten ole mitään väliä vaikka penkissä on kilo + kaks, jos ranteet on paskana niin ne on paskana, turha niitä enempää rikkoa. Eikä nostohihnoistakaan mitään apua ole. Paitsi että jaksaa tehdä mavea kunnolla.

Kunhan vedin aamuherneet :whip:

Mikään ei suojaa selkää niin hyvin kuin vahva "lihaskorsetti",
parhaimman suojan ranteille antaa vahvat kyynärvarren lihakset ja jänteet.

Olen nähnyt työmailla isojakin kavereita jotka varmaan liikuttaa salilla hemmetinmoisia painoja, mutta nyrjähtää nostaessaan
jotain alle sadan kilon elementtiä, kun ilman vyötä ei keskivartalo kestä.
Aikoinaan välilevyn repeämisen jälkeen kiropraktikko sanoi :jos on pakko nostella puntteja,käytä aina joka liikkeessä vyötä suojana.
Uskoisin että selkäni on pysynyt kuosissa juuri sen takia että lopetin vyön käytön kokonaan ja vahvistin heikkoa lenkkiä,
enkä "suojaillut" sitä.
Asiasta saa vapaasti olla eri mieltä,väitellä en siitä jaksa,
mutta nämä ovat minun mielipiteeni/kokemukseni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En käytä mitään varusteita, vyötä, rannesiteitä, vetoremmejä, hanskoja ynnä muuta paskaa ;)
Kehittyy ne paikat mitkä ei kehity härpäkkeiden kans. Tosiaankin hauskan näköstä kun kääritään rannesiteitä penkissä ja tangossa 55 kiloo :hyper:

Itse ostin Jr Fitness Storesta Gaspin nahkaset remmit.. hyvin pelittää mutta liekkö maanantai malli kun toinen remmistä pehmeä ja toinen ihan kivikovaa nahkaa :D Tarkotettu selkeesti ukoille kenellä ranteessa kokoa, sillä säätöä noista ei ranteelle löydy ja lenkkil suht iso. 9,90e maksa ja voin suositella.

En käytä mitään varusteita, vyötä, rannesiteitä, vetoremmejä, hanskoja ynnä muuta paskaa ;)
Kehittyy ne paikat mitkä ei kehity härpäkkeiden kans. Tosiaankin hauskan näköstä kun kääritään rannesiteitä penkissä ja tangossa 55 kiloo :hyper:

Itse käytän jo 60 kilon kanssa rannesiteitä penkissä, koska ranteet alkavat kipuilemaan jo noilla painoilla. Ei ranteessa oikeastaan ole mitään lihasta jota voisi vahvistaa ja tukevoittaa rannetta, joten siksi siteet.

Sulla mahtaa sitten olla väärässä asennossa ranteet, ei noilla painoilla pitäisi olla mitään ongelmia. IMO, liian helposti otetaan näitä apukeinoja käyttöön ja liian pienien painojen kanssa. Jos selkä nitkuu satasen vedoissa ja ranteet 60 penkissä, niin silloin kannattaa kyllä pyytää jotain kokeneempaa nostajaa neuvomaan tekniikassa, eikä heti olla ostamassa remmejä ja vöitä. Isommilla painoilla tehdessä sitten voivat ollakin tarpeen, mutta tosiaan tuntuu, että aloittelijat yrittää tekniikan puutteellisuudesta johtuvia fiboja korjata väärillä menetelmillä.

mä en tajuu mitä tää jeesustelu on ettei sais käyttää siteitä? jos jonkun ranteet kipeytyvät ilman tukia nii sellasia kannattaa tosiaan käyttää. ehkä sitten ajan kanssa voi jättää pois.

mä en tajuu mitä tää jeesustelu on ettei sais käyttää siteitä? jos jonkun ranteet kipeytyvät ilman tukia nii sellasia kannattaa tosiaan käyttää. ehkä sitten ajan kanssa voi jättää pois.

Todellakin. Itse käytän rannesiteitä kaikissa punnerrus ym. liikkeissä, koska vasen ranne ilmeisesti parin entisen murtuman takia kipeytyy helposti ja myös ennaltaehkäsemään noita rannevaivoja. Oon kyllä itsekin miettinyt, että onko se joltain pois jos joku käyttää esim vyötä/vetoremmejä? Vai onko se epähooseeta käyttää varusteita (joista esim. vetoremmit ovat itseasiassa äärimmäisen hyödylliset.)

Sulla mahtaa sitten olla väärässä asennossa ranteet, ei noilla painoilla pitäisi olla mitään ongelmia. IMO, liian helposti otetaan näitä apukeinoja käyttöön ja liian pienien painojen kanssa. Jos selkä nitkuu satasen vedoissa ja ranteet 60 penkissä, niin silloin kannattaa kyllä pyytää jotain kokeneempaa nostajaa neuvomaan tekniikassa, eikä heti olla ostamassa remmejä ja vöitä. Isommilla painoilla tehdessä sitten voivat ollakin tarpeen, mutta tosiaan tuntuu, että aloittelijat yrittää tekniikan puutteellisuudesta johtuvia fiboja korjata väärillä menetelmillä.

Olenko sanonut että käytän vyötä ja vetoremmejä pienillä painoilla. Vyö on kyykyssä ja mavessa vain raskaimissa sarjoissa. Vetoremmejä en käytä mavessa ollenkaan (painot vielä alle kahdessa markassa).

Ilman vyötä kyykäilly ja mavetus kehittää keskivartalon tukilihaksia, ilman vetoremmejä harjoittelu kehittää forkkuja, mutta mitä hyötyä on ilman rannesiteitä penkkailusta? Edelleen ymmärtääkseni ranteessa ei ole oikeastaan rannetta tukevia lihaksia ollenkaan, joten miksi penkkailla ilman siteitä jos se ei edes vahvista ranteita?

Mistähän tommosia voi ostaa? Ja paljon on hinta?

Kyseiset schiekin yhdistelmätuet on ainakin myytävänä ari kokkosen nettikaupassa. voin ainakin omien kokemusten mukaan suositella kun kaverin kyseisiä olen käyttänyt pariin kertaan.:thumbs:

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom