Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten kikkaillaan 1-jakoinen onnistumaan peräkkäisinä päivinä?Yksjakosta voi tehdä kahtena päivänä peräkkäinkin mut se vaatii vähä kikkailua ja kolmijakoinen on vähän helpompi ja myös ihan hyvä vaihtoehto, olettaen että käyt salilla useammin kuin sen kaksi kertaa viikossa. Itse ehkä ottaisin kaksijakoisen, mut se nyt on vaan oma mieltymykseni :D
Ihan jees ohjelma. Ekana päivänä laittasin maven ekaks, sitten ylätalja, selänojennus ja loppuun ne habat.
Jotkut päivät kepeämpinä ja liikkeitä varioimalla. Joskus tullut aikanaan tuotakin tehtyä.Miten kikkaillaan 1-jakoinen onnistumaan peräkkäisinä päivinä?
Hei kaikki, taas minä kyselemässä kaikkee :D
Elikkäs oon tehmy sitä Arnold's golden six ohjelmaa vähä alle 2kk, enkä nyt voi jatkaa enää, koska joudut käymään salilla 2 päivä putkeen aikataulujen kanssa, eikä yksijakoista oo kivaa tehdä 2 päivä putkeen ku lihakset ei ole kerenny levätä
Mut siis, nyt olen siirtymässä kolmijakoiseen ohjelmaan, jonka olen yrittäny nyt suunnitella. Laitan sen tänne ja olisi kivaa saada mielipiteitä kokeneemmilta ihmisiltä, koska en ole ikinä ennen tehny treeniohjelmia:D
1.päivä
Hauiskääntö
Selänojennus
Maastaveto
Ylätalja tai sit alataljaa, kumpi?
Jotkut vatsaliikkeet
2.päivä
Penkkipummerrus
Pystypunnerrus
Ojentaja taljassa/kick back käsipainoilla(en osaa päättää)
Vipunosto sivulle
3.päivä
Jalkakyykky
Jalkaprässi
Pohjeliike laitteessa
Hack
Palarapotku taljassa
(Bulgarian split squat)
Joitaki liikkeitä en oo ennen ikinä tehny niin oon vähä epävarma
Miten ois tosiaan 2-jakonen? Esim.1.päivä
Hauiskääntö
Selänojennus
Maastaveto
Ylätalja tai sit alataljaa, kumpi?
Jotkut vatsaliikkeet
2.päivä
Penkkipummerrus
Pystypunnerrus
Ojentaja taljassa/kick back käsipainoilla(en osaa päättää)
Vipunosto sivulle
3.päivä
Jalkakyykky
Jalkaprässi
Pohjeliike laitteessa
Hack
Palarapotku taljassa
(Bulgarian split squat)
Miten ois tosiaan 2-jakonen? Esim.
1. Päivä:
Kyykky
Mave
Jaloille pari eristävää liikettä jos haluat (esim. lantionnostot/pakarapotkut ja pohkeet)
Vatsoja ja selkälihasliikkeitä
2. Päivä:
Ylätalja
Alatalja
Penkki
Pystypunnerrus
(Jos vielä on paukkuja niin jotain eristäviä haballe/ojentajille/olkapäille)
Ojentajat ja habat kyllä sais iskuu taljos ja punnerruksissa.
Ohjelmia ja jakoja on monenlaisia ja kaikki on ihan hyviä. Tärkeintä on että reeni on tarpeeksi monipuolista ja toisekseen että se on intensiteetiltään tavoitteiden mukaista. Jos haluaa vaan peruskuntoilla, voi höntsäillä aika vapaasti. Lihasten kasvatus ilmeisesti vaatii loppuun asti vänkäämistä jollain 8-12 sarjoilla ja isohkoila painoilla. Voimatreenissä tärkeää lyhyet sarjat ja progressiot. Noin karkeesti sanoen :D
Ni ja ruokavalio on tärkee. Tarpeeks ruokaa koneeseen erutyisesti jos lihasta hakusessa.
Lihasten kasvatus ilmeisesti vaatii loppuun asti vänkäämistä jollain 8-12 sarjoilla ja isohkoila painoilla.
Jos syöt yhä sen 1300-1600 kcal, niin aika vaikea, ellei mahdoton sellaisella kalorimäärällä on lihasta kasvattaa. Voisiko turvotukseen olla syynä joku ruoka-aineallergia? Kovin läski ei mitoilla alle 47/162 nyt vaan voi olla. Et kai vertaa vatsanseutuasi johonkin kilpailijoiden kisakauden kuviin?
Veikkaisin et syöt liian vähän, intensiteetissä treenissä voi olla häikkää, tulkitset peilikuvaa väärin. Ite oon nyt trenannu kolme kuukautta. Paino pysyny samassa kun en jaksanu dietata (160 cm 57 kg) ja oon kyllä timmiytyny silminnähden ja jonkin verran lihaksiskin näkyy vaik voimatreenillä ja plusmiinuskaloreilla mennyt.