Treeniapua kaipaisin viisailta

Kannattaa ottaa, jollet pääse treenin jälkeen heti syömään normaalia ruokaa tai jos muuten vaan tuntuu siltä. Proteiinijuoma = pelkkää proteiinia veteen sekoitettavana jauheena, tarkoitettu käytettäväksi milloin tahansa proteiinilisänä ruokavalioon. Palautusjuoma = jauhe, jossa on sekä proteiinia että hiilihydraatteja, tarkoitettu nimenomaan heti treenin jälkeen nautittavaksi, jotta lihakset palautuu mahdollisimman hyvin harjoituksesta. Lisäksi molemmissa on toki yleensä maku- ja makeutusaineita. IMO palautusjuoma on parempi vaihtoehto.

Selvä, luulin oikeasti että ne on sama asia:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vedät tota perusohjelmaa muutaman kk:n ainaki, opettele treenaamaan aluks kovaa laadukkaasti (et hajota paikkojas) ja opiskele asioita (tekniikoita, termejä, safkasta, kehonhuollosta, oikeestaan kaikesta ihmiskroppaan liittyvästä), palkkari pitää ansaita ja eteenpäin sano mummo mäes.

Tärkeintä alussa on se, että tekee asioita säännöllisesti ja oppii rytmin, sillä mitä tekee ei välttämättä alussa ole niin suurta merkitystä. Ne asiat selkenee sitten pikkuhiljaa. Tärkein onkin luottaa prosessiin, esim 4 kuukaudessa saattaa näkyä muutoksia ja vuodessa enemmänkin, kunhan se treeni tosiaan vaatii sitä kroppaa kehittymään. Ravintopuoleen oppiminenkin vie aikaa, kunhan opiskelee aluksi edes syömään runsaasti. Sitten myöhemmin kun lihaa ei enää tule ovista ja ikkunoista on aika ruveta hifistelemään ;)

Niinpä:hyper: Oon nytkin huomannut tuloksia parissa viikossa, jaksan hieman suurempia painoja nostaa kuin alussa:oujee: Ja oon aina miettiny mistä saa laadukasta tietoa, kirjoista?

Pakkis on hyvä mesta, pitää vaan semisti seuloa sinkkufoorumilaisten ja PikkuPatleetin nillitysten välistä se oikea tieto :D No ei vais, ihan otsikoiden perusteella löytyy hyviä juttuja. Saa näkökulmia, useissa keskusteluissa välillä toistellaan kun intetään mutta takavasurista voikin tulla joku joka heittää ihan esim. tutkimustietoakin. Osa voi vielä mennä ohi korkealta ja lujaa, mut pikkuhiljaa siitä se tietämys kehittyy. Toki onhan noita kirjojakin. Joku Taluksen Elämäntapanana fitness esim. Taitaa noita kirjojakin vallan olla jonnekin lueteltu ;)
Joo treenipäivyri on hyvä! Joku vihko vaan ja kehittelee oman järjestelmän paljollako meni montako sarjaa. Oikeen mielentilan oppiminen treeneihin on kans huitsin tärkeetä. Sit ku treenipainot ei nousekaan helpolla voi joutua vähän ehkä irvistämään progression eteen :ruoska:
Siitä se lähtee! Tässä tuntee ihtesäki vielä aiva alottelijaks vaikka muutama vuos tullu väännettyä..No ehkä sit ku 20 vuotta takana ni vois jostain jotain tietääki.

Pakkis on hyvä mesta, pitää vaan semisti seuloa sinkkufoorumilaisten ja PikkuPatleetin nillitysten välistä se oikea tieto :D No ei vais, ihan otsikoiden perusteella löytyy hyviä juttuja. Saa näkökulmia, useissa keskusteluissa välillä toistellaan kun intetään mutta takavasurista voikin tulla joku joka heittää ihan esim. tutkimustietoakin. Osa voi vielä mennä ohi korkealta ja lujaa, mut pikkuhiljaa siitä se tietämys kehittyy. Toki onhan noita kirjojakin. Joku Taluksen Elämäntapanana fitness esim. Taitaa noita kirjojakin vallan olla jonnekin lueteltu ;)
Joo treenipäivyri on hyvä! Joku vihko vaan ja kehittelee oman järjestelmän paljollako meni montako sarjaa. Oikeen mielentilan oppiminen treeneihin on kans huitsin tärkeetä. Sit ku treenipainot ei nousekaan helpolla voi joutua vähän ehkä irvistämään progression eteen :ruoska:
Siitä se lähtee! Tässä tuntee ihtesäki vielä aiva alottelijaks vaikka muutama vuos tullu väännettyä..No ehkä sit ku 20 vuotta takana ni vois jostain jotain tietääki.

Kiitos vinkeistä:) ja niinpä, ehkä sit kun on treenannu tarpeeks pitkään niin omistakin kokemuksista voi tietää paljon;)

Niinpä:hyper: Oon nytkin huomannut tuloksia parissa viikossa, jaksan hieman suurempia painoja nostaa kuin alussa:oujee: Ja oon aina miettiny mistä saa laadukasta tietoa, kirjoista?
Hienoa! Mä luottaisin nettilähteistä ensisijaisesti tähän: https://lihastohtori.wordpress.com/ Samalla tyypillä on kirjakin (jota näkyy mainostettavan heti etusivulla), mutta myös tossa blogissa on paljon hyviä kirjotuksia monesta aiheesta.

Hei, taas tulee kysymyksiä:oops: mut siis oon tehny sitä Arnold`s golden six ohjelmaa kohta kuukauden, mutta en ole vieläkään osannut tehdä oikein ylätaljaa... Teen siis eteen, enkä saa oikein tuntumaa selkään, enemmänkin hauiksiin, jonka jälkeen en enää kunnolla jaksa tehdä kauiskääntöä... Olisiko mitään vaihtoehtoista liikettä ylätaljan tilalle, vai joku toinen tapa tehdä sen? Koska mielestäni aika turhaa tehdä, jos tekee väärin:)

Hei, taas tulee kysymyksiä:oops: mut siis oon tehny sitä Arnold`s golden six ohjelmaa kohta kuukauden, mutta en ole vieläkään osannut tehdä oikein ylätaljaa... Teen siis eteen, enkä saa oikein tuntumaa selkään, enemmänkin hauiksiin, jonka jälkeen en enää kunnolla jaksa tehdä kauiskääntöä... Olisiko mitään vaihtoehtoista liikettä ylätaljan tilalle, vai joku toinen tapa tehdä sen? Koska mielestäni aika turhaa tehdä, jos tekee väärin:)

saatko vedettyä leukoja? se vois korvata ylätaljan :) koita niin et ota apina-ote tangosta ja älä purista sormilla kovasti, mieti niin että koittasit ikäänku laittaa kyynärpäät takataskuihin (kuvitteellinen liikerata siis). oletko kokeillu eri kahvoja,lapiota tai v-kahvaa?

saatko vedettyä leukoja? se vois korvata ylätaljan :) koita niin et ota apina-ote tangosta ja älä purista sormilla kovasti, mieti niin että koittasit ikäänku laittaa kyynärpäät takataskuihin (kuvitteellinen liikerata siis). oletko kokeillu eri kahvoja,lapiota tai v-kahvaa?

En saa tehtyä yhtäkään leukaa, eikä oo semmosta avustavaa välinettä meiän salilla:( ja mitäs noi jälkimmäiset meinaa? :D

Maailman huonoin vinkki, mutta toimi mulla. Lisää painoja ja sen verran et habat ei "jaksa" vetää. Pakko vetää selällä. Tekniikka voi olla vähä kamalampaa, mut ei liian kamalaa. Mulla oli aikoinaan ihan sama ongelma, jonka sitten sain korjaltua tuolla arveluttavalla tavalla.

Maailman huonoin vinkki, mutta toimi mulla. Lisää painoja ja sen verran et habat ei "jaksa" vetää. Pakko vetää selällä. Tekniikka voi olla vähä kamalampaa, mut ei liian kamalaa. Mulla oli aikoinaan ihan sama ongelma, jonka sitten sain korjaltua tuolla arveluttavalla tavalla.

Hui:hyper:

En saa tehtyä yhtäkään leukaa, eikä oo semmosta avustavaa välinettä meiän salilla:( ja mitäs noi jälkimmäiset meinaa? :D

ne meinaa sitä että siihen ylätaljaan voi laittaa vaikka sellasen tangon missä on kahvat päissä, tai sit v-kirjaimen mallisen kahvan :) ite saan parhaan tuntuman selkään tollasella missä kahvat päissä eli lapio-taljalla :)

olisko sul ketää kaveria joka kattois sen liikkeen miten suoritat? selän aktivointi voi olla aluksi haastavaa ja vaatii aika paljon treeniä ja keskittymistä että tekee liikkeet selkälihoilla eikä käsillä :)

olisko sul ketää kaveria joka kattois sen liikkeen miten suoritat? selän aktivointi voi olla aluksi haastavaa ja vaatii aika paljon treeniä ja keskittymistä että tekee liikkeet selkälihoilla eikä käsillä :)

On minulla salilla käyvä poikaystävä, mutta se ongelma just että vain kerran viikossa käymme yhdessä salilla, jos vain onnistuu:(
Pyydän häntä kyllä auttamaan mua aina, voin kysyä että voiko kattoo sit miten teen:)

On minulla salilla käyvä poikaystävä, mutta se ongelma just että vain kerran viikossa käymme yhdessä salilla, jos vain onnistuu:(
Pyydän häntä kyllä auttamaan mua aina, voin kysyä että voiko kattoo sit miten teen:)

no sehän oliski hyvä! toinen näkee aika helposti että tekeekö liikkeen oikein :) tsemppiä!

Mulla oli ylätaljan kanssa sama ongelma aikanaan ja onnistuin siinä vasta kun toinen ihminen (PT) näytti ja selitti ihan kädestä pitäen mitä pitää tehdä :D Varmaan tärkeintä on siihen liikkeeseen ja kohde lihakseen keskittyminen, niinku tietysti kaikissa liikkeissä.

Koita pitää tosi hyvä ryhti, eli tissit eteen ja olkapäät taakse, ja yritä keskittyä siihen että liikutat lapoja ylös alas ja alhaalla koitat puristaa niitä yhteen. Ja niinku aikasemmin todettu, laita vähän enemmän painoa niin menee varmaan paremmin perille, mutta muista silti yrittää pitää tekniikka siistinä :) Mulla kanssa toimii leveä myötäote, lapiokahvoilla saat varmasti riittävän leveän otteen :) Tosi hyvä jos saat jonkun tsekkaamaan sitä tekniikkaa :)

Edit. Ainiin ja kantsii koittaa katsoa vaikka netistä jotain liikevideoita että minkälaisessa asennossa siinä kannattaa istua, mulla on ainakin pikkuisen takakeno asento. Tiiä sitte miten oikein se on mutta kyllä se selässä ainakin tuntuu :D

Edellä mainittujen lisäksi voit kokeilla ottaa siitä tangosta otteen reilusti hartioita leveämmältä ja vetää sen niskan taakse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom