Treeni perille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja qasi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Muutamia mietteitä/pari tyhmää kysymystä

Reenin jälkeen lihakset eivät kipeydy, onko reeni mennyt täysin vituralleen? Onko lihas siis silloin jo toimintavalmis uuteen reeniin? Jos ei, niin palautuuko "ei kipeä" lihas nopeammin reenistä, kuin kipeä lihas?
Miksi osa lihasryhmistä tulee poikeuksetta aina kipeiksi ja toisia ryhmiä on todella vaikea saada kipeiksi.

Oli vielä paljon muitakin asiaa liittyviä kysymyksiä, mutta unohtuipa noi. Nukkumaan mennessä ajatellut jutut ei vaan nyt satu ikinä pysymään muistissa =)

Kiitos ja anteeks.

Ei lihaksen ole pakko kipeytyä treeneissä. Kyllä kipeytymätön lihas voi ihan yhtä hyvin ellei paremminkin olla treenattu kuin kipeytynyt. Jos on voimia tallessa niin eihän sitä silloin ole ainakaan loppuun asti tehty, mutta tuskin se on samaksi illaksi palautunut mitenkään ellei käytä jotain vähemmän laillisia lisäaineita.

Ja tuosta kipeytymisestä en tiedä. Itse en ole saanut olkapäitä kuin kerran kipeäksi. Sen sijaan rinnan saa helposti kipeäksi.

Eihän se kipeytyminen ole merkki etteikö lihas kasvaisi. Mutta kyllä sen jotenkin tuntee että jotain on tehty. Tää on vaan un mielipide :rolleyes:

[EDIT] Hidas, kannattaa kirjottaa muutama minuutti :D

[EDIT2]
Ja tuosta kipeytymisestä en tiedä. Itse en ole saanut olkapäitä kuin kerran kipeäksi. Sen sijaan rinnan saa helposti kipeäksi.

Mulla tulee jalat ja kädet helposti kipeeks mut sitte muut on sellaisia että hiukan vaan tuntuu. Esim. nyt on selkä sellane et ihanko olis pumpissa vielä eilisestä.

Usein kyllä kipeätkin lihakset palautuu ihan normaalisti ja vaikka lihakset ois vielä kipeet, se ei yleensä tarkoita sitä etteikö ne olisi vielä palautunu. Lihasten kiepytyminenkin on varmaan aika henkilöstä riippuvaa: toisilla kipeytyy enemmän toisilla ei. Itellä kipeytyy yleensä vaan jos oon pitänyt taukoa..

Muutamia mietteitä/pari tyhmää kysymystä

Reenin jälkeen lihakset eivät kipeydy, onko reeni mennyt täysin vituralleen?

Ei mullakaan kipeydy HETI treenin jälkeen lihas mutta yleensä jos illan venyttelyt on jääneet väliin nii aamulla on kipeänä ja kireänä paikat...toki venyteltyäkin on kroppa kipeä mutta vähä tuntuis että erillä tavalla...:)

Ei mullakaan kipeydy HETI treenin jälkeen lihas mutta yleensä jos illan venyttelyt on jääneet väliin nii aamulla on kipeänä ja kireänä paikat...toki venyteltyäkin on kroppa kipeä mutta vähä tuntuis että erillä tavalla...:)

Vähän huonosti ilmaistu lause, eli ei kipeydy ollenkaan reenistä.

"We do not know what causes muscle soreness--don't get me started on lactic acid; it ain't it--but switching to new exercises will make you sore. Be warned that how miserable you feel the next morning is not an indicator of progress! No correlation has been established between getting sore and getting stronger. Some comrades are hurting units for five days following their leg work out, yet lift the same weights for years. Other never ache--very annoying, if you ask me--but keep stronger from workout to workout."

-- Pavel Tsatsouline, Power to the People, s. 49

Aamulla on kipeänä, mutta venyttely on suuressa osassa siihen!
menikö perille.

Heh heh just just,

Meinasin että mulla oli huonosti ilmaistu lause, jos joku ei ymmärtänyt niin en tarkoittanut 15min reenin jälkeen, vaan tulevia päiviä.
Lyhykäisyydessä tossa alkuperäsessä viestissä haina vastausta, että onko kipeäksi treenattu lihas paremmin treenattu kuin ei kipeäksi tullut.

Suositut

Back
Ylös Bottom