Treeni ohjelma

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sitä hakua kannattaa opetella käyttämään. Niinkin yllättävä hakusana kuin "treeniohjelma" tuotti 515 hakutulosta 0,37 sekunnissa. :rolleyes:

asiallinenhan sinäänsä oli alotus postaus kun turhaan niitä ohjelmia selaa jos ei oo mitään käsitystä et millä kannattais treenata :) kun 2-3 kertaa käyt niin varmaan kannattais ottaa 1-jakoinen ohjelma. ei muuta kun treenin iloa :)

Laitetaas tähän topickiin. Toivottavasti "ohjelmani" saa mielipiteet heräämään ja annatte hyviä vinkkejä jos sellaisille aihetta huomaatte.

Eli olen 18v kilpahiihtäjä ja käyn vähintään kerran, normaalisti kahdesti viikossa salilla.
Paino ~75kg pituus ~185cm
Penkistä tulee sellanen 70kg ja muita lihaksia on tullut yhtäpaljon kuormitettua. Jalkoja en tee koskaan salilla vaan korvaan jalkareenit esim 15-20x45sek sauvarinneloikalla, ja nopeutta lyhyillä 10sek loikkavedoilla.

Salilla on tullut tehtyä seuraavia liikkeitä:
Penkkiä(kapeaa,normia), Ylivetoa, Ojentajia taljalla, Vatsoja, Selkälihaksia, Hauiksia, Ylä- ja alataljaa, Kulmasoutua,, Soutulaitetta, Vipunostoja, Dippi

Seuraavia liikkeitä ei oo tullu tehtyä, mut ajattelin jatkossa ottaa mukaan:
Pystypunnerrus, leuanveto ja ehkä jotai muita

Reenimuodot:
Reenannut olen yleensä 3vko+lepo vko
Keväällä olen yleensä tehnyt 25-30 toistoja noin 2kk
sit 10-15 toistoa seuraavat pari kk
sitten käyttänyt ihan 1-6 toistolla pari kk
sit taas 25-30 ja talven mittaan sali jääkin vähälle tai lähes ylläpitäväksi, mikä ei kyllä ole hyvä asia...

Teen yleensä noista liikkeistä pari ohjelmaa joita teen sitten max 3krt vkossa, yleensä 2krt.

Esimerkki ohjelma menee vaikka näin:
Alkulämmin
Penkki 4x10
Vatsat 6x30, puolet kiertoja. Lisäpainoilla
Alatalja 4x10-12
Selkälihakset 4-6x25-30
Hauis 4x20
Vipunostot 4x15

Ja toinen
Ylätalja 4x10
Kulmasoutu 4x10
Ojentajat taljalla 4x10
Vatsat
Hyvää huomenta liike
Yliveto

Vähän on junnaavaksi käynyt reeni kun tullut tehtyä 4x tietyt sarjat jne. Mites tästä nyt saadaan taas mielekästä ja kehittävää? Annan lisätietoja jos jotakuta kiinnostaa.
Fiksuille vastauksille jo etukäteen kiitos.

Penkistä tulee sellanen 70kg ja muita lihaksia on tullut yhtäpaljon kuormitettua. Jalkoja en tee koskaan salilla vaan korvaan jalkareenit esim 15-20x45sek sauvarinneloikalla, ja nopeutta lyhyillä 10sek loikkavedoilla.

Yleensä lajia tukevassa salireenissä on tapana harjoitella juuri päälajin kannalta tärkeitä lihasryhmiä. Hiihdossa vissiin noi jalat on kuitenkin suhteellisen tärkeät, joten minun logiikalla nimenomaan niihin olisi hyödyllistä hankkia lisävoimaa ja räjähtävyyttä punttiksella.

Yleensä lajia tukevassa salireenissä on tapana harjoitella juuri päälajin kannalta tärkeitä lihasryhmiä. Hiihdossa vissiin noi jalat on kuitenkin suhteellisen tärkeät, joten minun logiikalla nimenomaan niihin olisi hyödyllistä hankkia lisävoimaa ja räjähtävyyttä punttiksella.
Kuten eräs Pappa kerran sanoi. Saa olla aika paksut kädet jotta ne kuluttaisi yhtäpaljon happea kuin ohuet reidet. Sauvaloikka on todella hyvä lajinomainen voimareeni jaloille. Punttireeni painottuu ojentajiin, vatsoihin,selkään, mutta myös muita tulee vahvistavina tehtyä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
nothing

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom