Juuh, en keksinyt mihin muualle olisin tän kysymyksen lykännyt niin tehdään nyt sitten ihan uus threadi, jos joku vaikka huomais jotain vastata. Eli univaikeuksista oon alkanut viime aikoina kärsiä aikas lailla paljon, aina oon ollut huonouninen mutta ei ole ennen käynyt niin että saman viikon sisällä olisi useampi uneton yö ja nyt on alkanut mennä asiat huolestuttavaan suuntaan. Tällä viikolla en su-ma välisenä yönä saanut unta kuin reilu 2h, seuraavan yön nukuin hyvin (noin 7h unta) ja nyt vaikuttaa taas siltä että lähes uneton yö tulee, kymmeneltä jo olin nukkumassa kun tarkoituksena oli univelkaa paikkailla mutta eipä taida onnistua. Oon tällä hetkellä koulutuksessa ja 6.30 herätys joka aamu, kaheksasta neljään päiviä eli reeni menee aina illalle. Aikasemmin oon yleensä käynyt salilla päivällä kun oon ollut kotona koulun loppumisen jälkeen ja sillon ei vielä mitään mulle poikkeuksellisia ongelmia ollut nukkumisen suhteen, niin oon vaan tässä alkanut pohtiin että laittaako reeni jotenkin ylikierroksille niin että ei sitten uni tule illalla? Sunnuntaina kävin salilla illalla ja niin myös tänään (tiistaita tarkoitan, vaikka keskiviikossa jo ollaan virallisesti) ja unta ei tullut su-ma yönä eikä vaikuta nytkään tulevan. Oon kuitenkin joskus aikasemminkin käynyt iltasin salilla ilman tällaisia ongelmia niin mietin vaan että mistä ne nyt yhtäkkiä sitten alkais. Muutenkin nykyään nukkumaan mennessä pelkään aina etten saa unta, joten saattaa olla jotain psykologistakin että kun nukkuun mennessä pelkään, etten saa taas unta -> vireystila nousee -> entistä vaikeempi nukahtaa, niin en oo varma miten lähtisin tätä ongelmaa hoitaan. Myöskin oon lueskellu/kuullut sellaista että ihminen aina kuvittelee tämän tyyppiset ongelmansa aina suuremmiksi kuin mitä ne on ja oon sitten alkanut miettiin että onko mulla todellisuudessa mitään ongelmaa, kuinka normaalia tämmönen on? Koska voin sanoo että niinä yön pimeinä tunteina kun väsyttää ja haluais hirveesti nukkua ja ei pysty niin ei mielessä liiku mitään kovin normaalia, alkaa vähän epätoivoinen olo pikkuhiljaa tulla. Sitten on aina myös semmonen olo että päivän reenit meni hukkaan kun ei saa levättyä, ei tunnu sekään mukavalta. Ja sitten tästä luonnollisesti seuraa myös se, ettei päivällä oikein jaksa painaa, pitäis kuitenkin jaksaa opiskella ja ens viikolla alkaa työharjottelu, eli aikatauluihin ei oo tulossa muutosta.
Oon oikeasti aika neuvoton tässä asiassa (kertoo jotain että avauduin tänne), pieniä vinkkejä kaipailisin. Oon yrittänyt netistä ettiä mutta en oo löytänyt mitään aiheeseen liittyvää, perus unettomuusongelma-artikkeleista en oikein tunnista omia ongelmiani, tai ne ei ainakaan esiinny koko laajudessaan. Kiitokset kaikille, jotka jaksoi lukee tähän asti, nyt meen taas yrittään jos nukkumatilta riittäis unihiekkaa mullekin.
Oon oikeasti aika neuvoton tässä asiassa (kertoo jotain että avauduin tänne), pieniä vinkkejä kaipailisin. Oon yrittänyt netistä ettiä mutta en oo löytänyt mitään aiheeseen liittyvää, perus unettomuusongelma-artikkeleista en oikein tunnista omia ongelmiani, tai ne ei ainakaan esiinny koko laajudessaan. Kiitokset kaikille, jotka jaksoi lukee tähän asti, nyt meen taas yrittään jos nukkumatilta riittäis unihiekkaa mullekin.