Treeni 5xviikossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T_H
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%

T_H

Mitenkähän ois hyvä tehdä jako jos alkaisin treenaamaan viitenä päivänä viikossa?
Tekiskö esim. niin et kun nyt treenaan 3x viikossa kaikki lihasryhmät läpi et sit vaan ne lihakset mitä haluu treenauttaa enemmän niin tekis 2x viikossa vai kannattaakos jaottaa niin että kukin lihasryhmä treenataan vaan kerran viikossa?
Tästähän on varmaan monia mielipiteitä mut en oikeen osaa päättää omalla kohdalla et kummin päin ois hyvä....

Itse tekisin näin:

Alkuun 2-jakoinen voimapainotteisesti:

Maanantai: Työntävät (voima)
Tiistai: Vetävät (voima)

Loppuviikko sitten 3-jakoisella hypertrofia-painotteisesti:

Torstai: Rinta, ojentajat, olkapäät (hypertrofia)
Perjantai: Selkä, hauis (hypertrofia)
Lauantai: Jalat (hypertrofia)

Ton 2-jakosen voi tietenkin tehdä, myös vaikka yläkroppa/alakroppa -jaolla ja 3-jakostakin voi jakaa eri tavalla jos haluaa, mutta itse tekisin varmaan noin näin pikaisesti ajateltuna.

No ainakin itse kehityn paremmin, jos teen samaa lihasta ainakin sen 2 kertaa viikossa. Kertatreenamisella ei tunnu enää kehittyvän.

Hyvällä suunnittelulla ja intensiteetin ja volyymin kierrättämisellä voi treenata käytännössä niin usein kuin huvittaa. Itse treenaan nyt näin:
MA jalat+keskivartalo
TI yläkroppa(työntävät painotteinen)
KE jalat+keskivartalo
TO yläkroppa(vetävät painotteinen)
PE jalat+keskivartalo
LA-SU lepoa tai kevyt koko kropan treeni
ja joka 4. viikko kevyt.

Sun pitää vaan miettiä sun tavoitteet niin sitten tiedät miten alat treenaamaan.

Mulla kaksi kolmijakoista, joita vuorottelen. Periaatteessa aika samanlaiset, mutta muutamia liikkeitä pääsen noin vaihtelemaan. Eli vedän siihen tahtiin kun hyvältä tuntuu treenin, en jaa sitä viikonpäiville. Jako on tuo rinta-ojentaja-olkapäät, selkä-hauis sekä jalat. Keskivartalo kuuluu jokaiseen treeniin. Lepopäivä tulee sitten kun siltä tuntuu, saattaa mennä esim. 4pvä treeniä, 1pvä lepo, 2pvä treeniä, 1pvä lepo... jne...

Mulle sopii sekä kropalle että aikatauluihin.

Suositut

Back
Ylös Bottom