Treenaus kahden päivän putkissa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moikka!

Elikkä tarkotuksena olisi mennä 2 päivän putkissa salille, ja nyt olen ihmetellyt että mikä jakoinen sopisi tähän parhaiten?

Esim.

Ma- Sali

Ti- Sali

Ke-Lepo

To-sali

Pe-sali

La-lepo

Su- Sali

Jne.

Onko tässä edes mitään järkeä?

Jostain kuulin että nuorena voi ihan hyvin mennä 2 päivääkin putkeen, kunhan ei samaa aluetta treenaa, tai jotain sinne päin

Moikka!

Elikkä tarkotuksena olisi mennä 2 päivän putkissa salille, ja nyt olen ihmetellyt että mikä jakoinen sopisi tähän parhaiten?

Esim.

Ma- Sali

Ti- Sali

Ke-Lepo

To-sali

Pe-sali

La-lepo

Su- Sali

Jne.

Onko tässä edes mitään järkeä?

Jostain kuulin että nuorena voi ihan hyvin mennä 2 päivääkin putkeen, kunhan ei samaa aluetta treenaa, tai jotain sinne päin
3-4 jakoinen vois sopia? Itse lähtisin tekeen ehkä mielummin 4-jakoista, ei tartte himmailla ja jättää sarjoihin varaa.

Ihan helposti voi treenata vaikka 4-5 päivää putkeen kunhan sopiva jako on käytössä.

Ap kysymykseen nelijakoinen tai hieman liikeiltään vaihteleva kaksijakoinen.

Oon tehny 3-jakoista just tolla 2on-1off systeemillä nyt jo jonkun aikaa. Hyvin on palautunu vaik on ollu kevään dieettaukset menossa. Välillä oon pitäny ylimääräsen lepopäivän fiiliksen mukaan.

Mä pyrin tekeen noin, eli 2 on ja 1 off, mutta se nyt ei aina onnistu kun perhellisenä on muutakin elämää kuin sali. Mutta 4-5 jakosella tuo on oikeastaan lähes vaatimus että pääsee suurinpiirtein noin, eli kierto ei saisi yli viikkoon venyä.

2-jakosella voi kanssa tehdä 2 on ja 1 off todella hyvin.

Kiitos vastauksista

Oon tässä viimeset 3 ja puoli kk tehnyt nelijakoisella, joten toi 2 jakoinen kiinnostaisi aika suuresti, olisiko kellään vinkkiä minkälaista 2 jakoista kannattaisi kokeilla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulee treenattua kolmekin päivää putkeen välillä, ei ongelmaa jos katsoo että rasittuvat lihakset ovat pitkälti eri tuossa putkessa. Ja suoran ja epäsuoran raistuksen välissä päivä.

Itsellä oli just neljän päivän putki. Vähän siinä jo vika treeni kärsii kun paikat on aika murjotut. Treenata pystyy kyllä mutta ei tuo kovin optimaalista noin ole. 2 on ja 1 off ois jatkuvana hyvä, vaan aika mahdotonta käytännössä itselle.

Mitä noihin 2 jakosiin, sit jos haluat vähän vaihtelua, niin voit periaatteessa vetää vaikka 2 eri 2-jakosta viikossa läpi, toinen vähän eri toistoalueilla ja liikkeillä. Jostain kun luin, että mitä enemmän samat lihakset saa ärsykettä niin ne tykkää. Itellä oli tossa pari kuukautta tällänen kierrossa ja tykkäsin todella paljon.

Mä ajattelin aloittaa sunnuntaina tämmösen

päivä 1: reisikoukistajat, selkä, hauikset, pohkeet
päivä 2: rinta, etureidet, ojentajat ja olkapäät
päivä 3: lepo
päivä 4: lepo
Päivä 5: päivä 1 pienin modifikaatioin
Päivä 6: päivä 2 pienin modifikaatioin
päivä 7: lepo
päivä 8: lepo
ja alusta

Tässä setissä jättäisin vapaan kyykyn kokonaan pois tai täytyy ainakin pitää asento erittäin pystynä. Toisena jalkatreeninä prässi ja toisena kyykky, koukistajissa toisena maaten ja toisena istuen + toisena SJMV ja toisena tavallinen mave.. Rinta treenin osalta toisena käsipainot ja toisena koneet (saa nähdä mitä olka kestää) Olkapäille toisena punnerrukset ja toisena vipariliikkeet esim pystysoutu, viparit.

itse teen kaksjakosta yläkroppa/alakroppa jaolla 2on 1 off ja hyvin toimii :)

Itellä dc-ohjelma 2on 1 off (2-jakoinen) jaolla yläkroppa(miinus hauikset) ja alakroppa (plus hauikset)
Nakkaas mielipide, jos mä alan vaivaan bulkilla ma+ti DC:n mukasesti, ke vapaa, to+pe+la hypertrofisesti, su vapaa. Meneekö tollanen setti liian rankaks ton DC:n takia, vai voiko niistä treeneistä ihminen palautua?

Nakkaas mielipide, jos mä alan vaivaan bulkilla ma+ti DC:n mukasesti, ke vapaa, to+pe+la hypertrofisesti, su vapaa. Meneekö tollanen setti liian rankaks ton DC:n takia, vai voiko niistä treeneistä ihminen palautua?
Eli Ma+Ti DC:n mukaisesti + ToPeLa 3-jakoisesti?Kyllä tossa ehtii palautua :)
E:Siis riippuu ihan ihmisestä, mutta luulisi, että ehtii...

2 jakoisella mennään, treeni, treeni, lepo, treeni, treeni, lepo, lepo. 4 punttitreeniä viikoon. Jalat tuntuu vähän tönköiltä koko ajan, mutta kaipa ne palautuu, kun kuitenkin on ollut ihan terve progressio päällä tovin aikaa.

2 jakoisella mennään, treeni, treeni, lepo, treeni, treeni, lepo, lepo. 4 punttitreeniä viikoon. Jalat tuntuu vähän tönköiltä koko ajan, mutta kaipa ne palautuu, kun kuitenkin on ollut ihan terve progressio päällä tovin aikaa.

Työntävät ja vetävät jako? Siinä on aina jalat tönköt, mutta toimii kyllä noin. Tuo on vähän ehkä jalkapainotteinen kun niitä treenataan joka treenipäivä, mutta pitää miettiä että onko niihen tarve panostaa vai ei.

Olen siis treenannut tuolleen aika paljonkin. Nykyään nelijakosella 4-5 kertaa viikossamiten ehtii. Joskus valitettavasti 4 on ja 2-3 off jos ei muuten, mutta kuten aikaisemmin laitoin, niin 2 on ja 1 off ois optimi melkein ohjelmalla kuin ohjelmalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom